Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk F på en eksamen for høstsemesteret, men fikk ny sensur og besto. Rett etter ble jeg trukket fra konteeksamen i studentweb (siden jeg ikke får ta den når jeg besto), og beskjed om at ny karakter var blitt oversendt til studentweb og den vil bli endret i løpet av kort tid. 

Etter mye fram og tilbake, spørring og masing fra min side, har karakteren ennå ikke blitt endret. Det er over to uker siden jeg fikk ny sensur. Snakket med eksamensansvarlig på skolen igår, og hun sa at hun hadde gitt ny beskjed til det sentrale eksamenskontoret, og at den da vil bli endret senest i løpet av idag. Som sagt har dette ennå ikke skjedd. Imorgen reiser jeg utenlands og blir borte i nesten 4 uker. Hadde ønsket at dette ble ordnet før den tid. 

Men er det noen som vet om det haster å få omgjort karakteren? Tenker jo på at Lånekassen må ha beskjed om at jeg har bestått eksamen, da omgjøringen fra lån til stipend skjer allerede til høsten. I tillegg står det jo overalt at jeg ikke har ståkarakter (i nettverket til skolen), og jeg må bestå alle eksamener for å få fortsette studieløpet mitt til vanlig tid. Kjenner jeg blir litt stressa av dette :( Har jeg virkelig bestått eksamen, begynner jeg å lure på. 

Anonymkode: fae5c...1c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det haster ikke. Lånekassen kutter ikke støtten før du er over 60 studiepoeng bak. Om det så skulle ta så lang tid at det ikke kommer med denne høsten, vil de omgjøre dem neste høst. 

AnonymBruker
Skrevet

Slapp av. Vi er i slutten av mars. Hvordan tror du det er for studenter som har siste eksamen i juni da? Du har allerede fått beskjed om at det vil ordne seg, så da får du smøre deg med en god dose tålmodighet og vente på at det blir lagt inn i systemet. 

Anonymkode: 4b544...216

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slapp av. Vi er i slutten av mars. Hvordan tror du det er for studenter som har siste eksamen i juni da? Du har allerede fått beskjed om at det vil ordne seg, så da får du smøre deg med en god dose tålmodighet og vente på at det blir lagt inn i systemet. 

Eksamenene i juni blir jo ikke tatt med i omgjøringen hos Lånekassen før høsten som er 1,5 år etterpå :) Men eksamenen i mitt tilfelle er for forrige semester, og omgjøringen skjer allerede nå til høsten (står det på nettsidene til Lånekassen)

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eksamenene i juni blir jo ikke tatt med i omgjøringen hos Lånekassen før høsten som er 1,5 år etterpå :) Men eksamenen i mitt tilfelle er for forrige semester, og omgjøringen skjer allerede nå til høsten (står det på nettsidene til Lånekassen)

Hva er poenget ditt? Ikke ser jeg hvorfor du er så opptatt av at omgjøringen skal skje umiddelbart. Det har jo ingen praktisk betydning for deg om det skjer nå til høsten eller om det skjer på et senere tidspunkt. Det vil uansett bli omgjort. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er poenget ditt? Ikke ser jeg hvorfor du er så opptatt av at omgjøringen skal skje umiddelbart. Det har jo ingen praktisk betydning for deg om det skjer nå til høsten eller om det skjer på et senere tidspunkt. Det vil uansett bli omgjort. 

Men jeg vil jo at det skal skje til riktig tid, så saken blir ut av verden. Og det jeg tenker mest på er om det ikke kommer frem i systemene til universitetet at jeg har bestått alle eksamenene dette skoleåret, fordi da får jeg ikke fortsette på neste år i studieløpet. Ikke alle studier er sånn, men på mitt er det et krav med alt bestått for å få gå videre. 

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg vil jo at det skal skje til riktig tid, så saken blir ut av verden. Og det jeg tenker mest på er om det ikke kommer frem i systemene til universitetet at jeg har bestått alle eksamenene dette skoleåret, fordi da får jeg ikke fortsette på neste år i studieløpet. Ikke alle studier er sånn, men på mitt er det et krav med alt bestått for å få gå videre. 

Du har virkelig behov for å senke skuldrene betraktelig. Du har jo bestått, så det at du ikke får fortsette til høsten er jo en ikke-sak. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har virkelig behov for å senke skuldrene betraktelig. Du har jo bestått, så det at du ikke får fortsette til høsten er jo en ikke-sak. 

Men hvis de ikke får endret karakteren min i sine systemer, så står det fortsatt F. Da jeg snakket med en på eksamenskontoret på en annen campus enn den jeg hørte til, sa hun at det står at jeg har fått F/ikke bestått på denne eksamenen. Det er altså ingen "formelle steder" at den nye karakteren står. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis de ikke får endret karakteren min i sine systemer, så står det fortsatt F. Da jeg snakket med en på eksamenskontoret på en annen campus enn den jeg hørte til, sa hun at det står at jeg har fått F/ikke bestått på denne eksamenen. Det er altså ingen "formelle steder" at den nye karakteren står. 

Du krisemaksimerer. Det vil bli endret. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...