Gå til innhold

Hva skjer om man bare tygger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bestemt meg for å gå ned de 10 kiloene jeg har gått opp på tre (....) måneder uten fysisk aktivitet og med mye drittmat. Det er ikke noe problem for meg å spise sunt i utgangspunktet, og jeg har begynt med det nå, men så kom jeg til å tenke på en ting. 

Godteri metter jo ikke, og det er jo for så vidt intet poeng i å svelge det. Legger man på seg kaloriene selv om man ikke svelger det, eller kan man i teorien tygge godteriet, kjenne smaken og for eksempel spytte det ut igjen?

Syntes dette var et interessant spørsmål og tenker også at om det er sånn så skader det jo ikke å kose seg med godteri og andre usunnheter

Anonymkode: 34961...d27

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tarmen får jo ikke tatt opp det du spiser, så du vil nok ikke legge på deg spesielt mye av å kun tygge.

Men å tygge godis og spytte det ut høres ikke bra ut. Lær deg å spise mindre mengder, så kan du faktisk spise godteri og gå ned i vekt! Å spytte ut mat er det som oftest unger som gjør.

Anonymkode: dda92...283

AnonymBruker
Skrevet

Det du beskriver her er en spiseforstyrrelse, og veien til bulimi er meget kort.

For øvrig er det relativt lett å "glippe" litt og svelge godteriet. Godteri løses fort i munnen, og renner raskt ned i magen. Anbefaler deg å heller få et bedre og sunnere kosthold, og kanskje begynne med litt fysisk aktivitet. Med ditt utgangspunkt tar det nok ikke lang tid å gå ned i vekt. ;)

Anonymkode: 7f3e4...603

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...