AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #1 Skrevet 28. mars 2017 Noen som vet hvor mye man kan tjene itilegg til 50 ufør? Anonymkode: f2d7b...558
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #2 Skrevet 28. mars 2017 Dette kommer helt an på hva årslønnen/timelønnen i den aktuelle jobben er. Det finnes ikke grenser for hva man kan tjene. I noen jobber er årslønnen 400 000 i andre er det 4 millioner (uvanlig). Du kan da tjene halvparten av dette. Anonymkode: db07e...46c
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #3 Skrevet 28. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette kommer helt an på hva årslønnen/timelønnen i den aktuelle jobben er. Det finnes ikke grenser for hva man kan tjene. I noen jobber er årslønnen 400 000 i andre er det 4 millioner (uvanlig). Du kan da tjene halvparten av dette. Anonymkode: db07e...46c Ts her. Leste at det er en inntektsgrense man kan tjene. Overstiger man den reduseres ufør. Jeg lurer på hvor mye man da kan tjene itilegg til ufør? Anonymkode: f2d7b...558
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #4 Skrevet 28. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Leste at det er en inntektsgrense man kan tjene. Overstiger man den reduseres ufør. Jeg lurer på hvor mye man da kan tjene itilegg til ufør? Anonymkode: f2d7b...558 Det kan hende jeg har misforstått, men dette er i tillegg til de 50%-ene du jobber. Hvis du har en 50%-stilling så kan du tjene det du tjener der uavhengig av hvor mye. Men hvis du tar på deg ekstra jobb, og dermed jobber overtid og dermed jobber på det du får uføretrygd på, så vil du kunne trekkes. Hvor mye dette er snakk om vet jeg ikke. Send en e-post til saksbehandleren din i NAV. Anonymkode: db07e...46c
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #5 Skrevet 28. mars 2017 Hvor mye du kan tjene ved siden av 50% ufør kommer an på tidligere inntekt. Grensen står i vedtaket ditt. Anonymkode: e7cc0...cdf
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #6 Skrevet 28. mars 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette kommer helt an på hva årslønnen/timelønnen i den aktuelle jobben er. Det finnes ikke grenser for hva man kan tjene. I noen jobber er årslønnen 400 000 i andre er det 4 millioner (uvanlig). Du kan da tjene halvparten av dette. Anonymkode: db07e...46c Du vil neppe kunne tjene to millioner i en 50% stilling. Da vil NAV anse det at du tjener så mye at du ikke har behov for trygd. Det var i alle fall det saksbehandler sa til meg... Og det høres jo fornuftig ut... Anonymkode: e7cc0...cdf
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #7 Skrevet 28. mars 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye du kan tjene ved siden av 50% ufør kommer an på tidligere inntekt. Grensen står i vedtaket ditt. Anonymkode: e7cc0...cdf Jeg har ikke hatt tidligere inntekt.. Anonymkode: f2d7b...558
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #8 Skrevet 28. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du vil neppe kunne tjene to millioner i en 50% stilling. Da vil NAV anse det at du tjener så mye at du ikke har behov for trygd. Det var i alle fall det saksbehandler sa til meg... Og det høres jo fornuftig ut... Anonymkode: e7cc0...cdf Tror du jeg kan tjene 300 000 med 50 prosent jobb og 50 prosent ufør Anonymkode: f2d7b...558
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #9 Skrevet 28. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke hatt tidligere inntekt.. Anonymkode: f2d7b...558 Det skal uansett stå i vedtaket ditt... Anonymkode: e7cc0...cdf
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #10 Skrevet 28. mars 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det skal uansett stå i vedtaket ditt... Anonymkode: e7cc0...cdf Men jeg tror nav gir forskjellige inntektsgrense til folk selvom de ikke har jobba før? Anonymkode: f2d7b...558
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #11 Skrevet 28. mars 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du jeg kan tjene 300 000 med 50 prosent jobb og 50 prosent ufør Anonymkode: f2d7b...558 Det spørs vel om beløpet settes så høyt siden du ikke har hatt inntekt tidligere. Men har du ikke fått noe vedtak ennå? Jeg sjekket nå, og mitt ligger på nav.no Anonymkode: e7cc0...cdf
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #12 Skrevet 28. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men jeg tror nav gir forskjellige inntektsgrense til folk selvom de ikke har jobba før? Anonymkode: f2d7b...558 Ja, grensa kommer nok an på tidligere inntekt, så det er vanskelig for noen her å vite hva du kan tjene... Anonymkode: e7cc0...cdf
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #13 Skrevet 28. mars 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vil neppe kunne tjene to millioner i en 50% stilling. Da vil NAV anse det at du tjener så mye at du ikke har behov for trygd. Det var i alle fall det saksbehandler sa til meg... Og det høres jo fornuftig ut... Anonymkode: e7cc0...cdf Åja. Jeg har forstått det slik at dette kommer an på arbeidsevne og ikke hvilken lønn den andre jobben har. På samme måte som at hvis man er gift og bor med en mann med svært høy inntekt betyr ikke det at man ikke får uføretrygd om man ikke har arbeidsevne. Anonymkode: db07e...46c
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #14 Skrevet 28. mars 2017 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, grensa kommer nok an på tidligere inntekt, så det er vanskelig for noen her å vite hva du kan tjene... Anonymkode: e7cc0...cdf Men hva om man ikke kom inn i arbeidslivet før man ble syk? Altså motta minstesats? Og så blir man kanskje så heldig at man kan jobbe 50%, og da i dette eksempelet drømmejobben, som er godt betalt? Hva om man på 50% kan tjene 1 mill? Mister man trygden? For det er jo en grunn til at man er ufør. Formen kan svinge kraftig og ville ikke akkurat sagt at det var en stabil inntekt. Anonymkode: 4f0c9...07b
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #15 Skrevet 28. mars 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hva om man ikke kom inn i arbeidslivet før man ble syk? Altså motta minstesats? Og så blir man kanskje så heldig at man kan jobbe 50%, og da i dette eksempelet drømmejobben, som er godt betalt? Hva om man på 50% kan tjene 1 mill? Mister man trygden? For det er jo en grunn til at man er ufør. Formen kan svinge kraftig og ville ikke akkurat sagt at det var en stabil inntekt. Anonymkode: 4f0c9...07b NAV har en eller annen måte å beregne dette på, og det vil stå i vedtaket man får når man får innvilget uføretrygd hvor mye dette er... Anonymkode: e7cc0...cdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå