AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #1 Skrevet 28. mars 2017 Siden det tar nesten 2 uker å få time hos fastlegen, spør jeg her først. For en uke siden begynte øynene mine plutselig å renne en morgen, verre når jeg er ute. Det er tårer som renner og renner og det begynner å bli veldig plagsomt, spesielt siden det ser ut som jeg griner konstant! Jeg har ingen svie, kløe eller irritasjon på øynene og begge renner så og si like mye. Er heller ikke rød. Ingen allergier med mindre jeg plutselig har fått en i en alder av 33. Noen som har opplevd lignende og vet hva som eventuelt hjelper mot dette? Anonymkode: edc86...d3c
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #2 Skrevet 28. mars 2017 Sikkert dumt spørsmål, men hjelper det å bruke solbriller? Anonymkode: f7ee2...44c
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #3 Skrevet 28. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Sikkert dumt spørsmål, men hjelper det å bruke solbriller? Anonymkode: f7ee2...44c Nei De renner inne også, men verst ute og når jeg har vært ute og kommer inn. Aldri opplevd dette før Anonymkode: edc86...d3c
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #5 Skrevet 28. mars 2017 Bytt fastlege. 100 kr på at det er pollenallergi. Kjøp allergimedesin på apotek og se om det hjelper. Anonymkode: 7917d...47b 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #8 Skrevet 28. mars 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bytt fastlege. 100 kr på at det er pollenallergi. Kjøp allergimedesin på apotek og se om det hjelper. Anonymkode: 7917d...47b Men jeg har jo ingen symptomer på pollenallergi sånn sett etter hva jeg finner. Som sagt er ikke øynene irriterte, ingen kløe eller betennelse, bare ren tårevæske som renner. Ingen rennende nese eller andre symptomer. Har heller aldri i mitt 33 år gamle liv hatt allergi før.. Men skal se om medisin kan hjelpe inntil videre. Anonymkode: edc86...d3c
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #9 Skrevet 28. mars 2017 Du kan fint ha allergi med kun rennende øyne som symptom. Anonymkode: 79850...757 4 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #10 Skrevet 28. mars 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men jeg har jo ingen symptomer på pollenallergi sånn sett etter hva jeg finner. Som sagt er ikke øynene irriterte, ingen kløe eller betennelse, bare ren tårevæske som renner. Ingen rennende nese eller andre symptomer. Har heller aldri i mitt 33 år gamle liv hatt allergi før.. Men skal se om medisin kan hjelpe inntil videre. Anonymkode: edc86...d3c Helt vanlig med lokale plager. Prøv øyedråper (pollenmedisin). Jeg fikk pollenplager da jeg var 28. Anonymkode: 7917d...47b
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #11 Skrevet 28. mars 2017 Jeg sliter også med dette! Var hos legen og han ga meg noen dråper som skulle hjelpe, men de hjalp ikke. Dette varer hele året.. Utrolig plagsomt. Så følger tråden Anonymkode: 88d5d...319
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #12 Skrevet 28. mars 2017 Jeg får det slik når jeg er forkjølet. Så fort nesen blir tett så begynner det å renne. Har ikke telling på hvor mange ganger elever og lærere har sagt "Går det bra med deg?". Fordi de tror at jeg gråter. Får samme reaksjon av sol. Sommeren er et mareritt. Har sensitive øyne. Kan få anfall helt utav det blå også, men det skjer ikke så ofte. Anonymkode: 47910...f2a
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #13 Skrevet 28. mars 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får det slik når jeg er forkjølet. Så fort nesen blir tett så begynner det å renne. Har ikke telling på hvor mange ganger elever og lærere har sagt "Går det bra med deg?". Fordi de tror at jeg gråter. Får samme reaksjon av sol. Sommeren er et mareritt. Har sensitive øyne. Kan få anfall helt utav det blå også, men det skjer ikke så ofte. Anonymkode: 47910...f2a Huff ja, jeg har en resepsjonsjobb og det ser jo helt ille ut å sitte der konstant med tårevåte øyne og papirservietter Og på t-banen glaaaner folk. Kjempegøy! Anonymkode: edc86...d3c
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #14 Skrevet 28. mars 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Siden det tar nesten 2 uker å få time hos fastlegen, spør jeg her først. For en uke siden begynte øynene mine plutselig å renne en morgen, verre når jeg er ute. Det er tårer som renner og renner og det begynner å bli veldig plagsomt, spesielt siden det ser ut som jeg griner konstant! Jeg har ingen svie, kløe eller irritasjon på øynene og begge renner så og si like mye. Er heller ikke rød. Ingen allergier med mindre jeg plutselig har fått en i en alder av 33. Noen som har opplevd lignende og vet hva som eventuelt hjelper mot dette? Anonymkode: edc86...d3c Ring i morgen tidlig og få tildelt en akutt time når legekontoret ditt åpner. Bor du i sør øst Norge så var det nettopp på nyhetene at fol merker allergiplager alt nå. Jeg holder det overveiende sannsynlig at du har en bjørkepollenallergi. Særlig fordi du blir verre av å være ute. Du trenger allergimedisin for å se om dette hjelper. Men før du begynner på allergimedisin, (du får kjøpt reseptfritt på apotek) bør du allergitestes i en blodprøve. Begynner du på allergimedisin vil testen slå ut negativt. Sier du at du tror du er allergisk og trenger en akutt time for å få dette avklart, så skal du prioriteres for time samme dag. Anonymkode: 99326...3ba
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #15 Skrevet 28. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei De renner inne også, men verst ute og når jeg har vært ute og kommer inn. Aldri opplevd dette før Anonymkode: edc86...d3c Det skyldes at du ved lufting får inn pollen, og du har rikelig med pollen med deg i håret og på klærne dine. Anonymkode: 99326...3ba 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #16 Skrevet 28. mars 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ring i morgen tidlig og få tildelt en akutt time når legekontoret ditt åpner. Bor du i sør øst Norge så var det nettopp på nyhetene at fol merker allergiplager alt nå. Jeg holder det overveiende sannsynlig at du har en bjørkepollenallergi. Særlig fordi du blir verre av å være ute. Du trenger allergimedisin for å se om dette hjelper. Men før du begynner på allergimedisin, (du får kjøpt reseptfritt på apotek) bør du allergitestes i en blodprøve. Begynner du på allergimedisin vil testen slå ut negativt. Sier du at du tror du er allergisk og trenger en akutt time for å få dette avklart, så skal du prioriteres for time samme dag. Anonymkode: 99326...3ba Man får ikke tildelt akuttime på det grunnlaget ved mitt legekontor dessverre, men skal sjekke hvor raskt jeg kan få time Anonymkode: edc86...d3c
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #17 Skrevet 28. mars 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man får ikke tildelt akuttime på det grunnlaget ved mitt legekontor dessverre, men skal sjekke hvor raskt jeg kan få time Anonymkode: edc86...d3c Da følgernikke legekontoret retningslinjer for akutt timer. Det kan du faktisk klage inn til kommunelegen eller Helsetilsynet i fylket ditt. Anonymkode: 99326...3ba
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #18 Skrevet 28. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da følgernikke legekontoret retningslinjer for akutt timer. Det kan du faktisk klage inn til kommunelegen eller Helsetilsynet i fylket ditt. Anonymkode: 99326...3ba Har vel mer med kapasitetsproblemer å gjøre, bor i Oslo Hver morgen står telefonen til legekontoret i 30-60 min og de som er mest akutt men ikke akutt nok til legevakt kommer selvsagt først. Føler ikke at mitt problem er så akutt at jeg trenger time på dagen, men jeg skal be om en rask time. Anonymkode: edc86...d3c
Helena83 Skrevet 21. juni 2017 #19 Skrevet 21. juni 2017 Jeg sliter og med at det ene øyet mitt renner, men det er bare når jeg er ute. Det skjer året rundt, så tror ikke det er pollenallergi for min del. Leste på nettet at det kan være øyelokket som er uttørket eller øyet som er tørt, så det hjelper kanskje med øyedråper eller en fet krem på øyelokket. Var også noen som anbefalte å spise blåbær eller ta blåbærtabletter. Skal prøve noe av dette å se om det funker 1
Måbarefåsiat... Skrevet 21. juni 2017 #20 Skrevet 21. juni 2017 På 28.3.2017 den 19.16, AnonymBruker skrev: Men jeg har jo ingen symptomer på pollenallergi sånn sett etter hva jeg finner. Som sagt er ikke øynene irriterte, ingen kløe eller betennelse, bare ren tårevæske som renner. Ingen rennende nese eller andre symptomer. Har heller aldri i mitt 33 år gamle liv hatt allergi før.. Men skal se om medisin kan hjelpe inntil videre. Anonymkode: edc86...d3c Allergi kan godt oppstå plutselig. Og fastlegen din skal ha akuttimer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå