Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker BI, men hvor skal jeg bo? Bor jeg kjøre studenthybel eller søke etter leietakere som er ute etter noen romkamerater?

Hva anbefaler dere? 

Anonymkode: d26b2...83e

Videoannonse
Annonse
Gjest Gemini7
Skrevet

HAr prøvd begge deler og vil anbefale studenthybel. Ryddig og organisert, dessuten billig. Og sosialt. :)

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Gemini7 skrev:

HAr prøvd begge deler og vil anbefale studenthybel. Ryddig og organisert, dessuten billig. Og sosialt. :)

Men man vet ikke hvem man flytter inn med? 

Selv er jeg en fyr som elsker fester, ut å sjekke damer/fylla osv. 

Gjest Gemini7
Skrevet (endret)
On 28.3.2017 at 3:52 PM, AnonymBruker said:

Men man vet ikke hvem man flytter inn med? 

Selv er jeg en fyr som elsker fester, ut å sjekke damer/fylla osv. 

.

Endret av Gemini7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Gemini7 skrev:

Du er ganske lik de fleste studenter, mao. ;) Nei, man vet ikke hvem man flytter inn med, men de aller fleste er jo hyggelige folk. Kommer selvsagt an på hva slags hybelhus du evt flytter til, hvor mange som deler kjk/bad etc også. Det varierer veldig. Selv bodde jeg på dublett (2 hybler som delte kjk/bad)- og på nabohybelen flytta mannen i mitt liv inn. Sometimes u're lucky ;)

Hmm ok. Flytter man inn med samme aldersgruppe, eller havner man lissom med 30-40 åringer?

AnonymBruker
Skrevet

Om det f. eks. er SiO bolig eller tilsvarende (studentsamskipnad) så tipper jeg de forsøker å bosette folk i samme aldersgruppe på samme sted. Du kan også forhøre deg med dem og si at du ønsker å bo i bygg/dublett med noen i samme aldersgruppe som deg. Er det helt fullt kan det hende de ikke alltid kan ta hensyn til ønsket ditt, både med tanke på hvem som bor der og andre ting, så det kan lønne seg å søke studenthybel så tidlig som mulig for å få flest av ønskene oppfylt. Om du begynner til høsten ville jeg ha søkt allerede nå om du ønsker hybel i regi av samskipnad!

Leier du privat hybel så må du spørre denne utleieren om det er flere hybler i bygget han/hun leier ut hybler i og i så fall hvilken aldersgruppe som bor der :) . Ser man etter rom i bofellesskap (der man deler fellesarealer som bad, kjøkken, gang, evt. stue osv.) så vil man som regel møte en eller flere av de andre som bor der på visning. Ofte er det slik at de ser an deg, du ser an dem, slik at dere alle finner noen det passer å bo med. 

Anonymkode: 9a15a...9ca

AnonymBruker
Skrevet

SiO og BSN (BI sine egne studenthybler) :) Søk pronto for å øke sjansen for bolig! Disse boligene er prioritert for førstegangsstudernde så risikoen for at havner med noen som er 30/40 (hvorfor vil de bo i studenthybler omringet av ungdommer?) er relativt liten. 

Anonymkode: 21a8e...181

Gjest Gemini7
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hmm ok. Flytter man inn med samme aldersgruppe, eller havner man lissom med 30-40 åringer?

Det er ganske få 30-40-åringer som er studenter. Og dessuten har jeg inntrykk av at de ikke ønsker å bo med 20-åringer som er på fylla hele tida, så studentby er nok ikke så pop for dem ;)

AnonymBruker
Skrevet

Bjølsen eller BSN er supert for BI studenter

Anonymkode: 6710f...423

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 28.3.2017 den 18.18, AnonymBruker skrev:

SiO og BSN (BI sine egne studenthybler) :) Søk pronto for å øke sjansen for bolig! Disse boligene er prioritert for førstegangsstudernde så risikoen for at havner med noen som er 30/40 (hvorfor vil de bo i studenthybler omringet av ungdommer?) er relativt liten. 

Anonymkode: 21a8e...181

Det er ikke det at vi absolutt vil bo sammen med 20-åringer, men av og til er det eneste alternativ da det er det billigste. Å finne et kollektiv med voksne er nærmest umulig!

Anonymkode: 728ef...e12

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vil leie privat/ikke får plass på studenthybel så ville jeg valgt Sinsen som område hvis jeg skulle studerer på BI. Kort avstand til byen og til BI ute alt for dyre priser...

Anonymkode: 8edf6...d54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...