Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg står mellom to valg - BA i Radiografi eller BA i tegnspråk og tolking.

Jeg har forsøkt meg på utdanninger kun fordi jobbmarkedet er bra for det yrket, men nå tør jeg å velge noe som jeg syntes er interessant!

Jeg har lest mye negativt om radiografi om at det er ingen jobbmuligheter, men jeg syntes det er veldig interessant å lære om kroppen (uten å måtte ha så tungt med pasientkontakt). Jeg studerte nemlig sykepleie i ca. 1 år og mistrivdes veldig da rollen ikke passet meg. 

Har noen erfaringer med ett av disse BA?

Anonymkode: 16f87...93e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det ER vanskelig å få jobb som radiograf, vet om flere som har tatt en annen utdanning etterpå fordi de ikke fikk jobb. Og selv om det ikke innebærer pasientkontakt på samme måte som sykepleie, så innebærer det mye pasientkontakt. 

Anonymkode: 1dcd9...6d9

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det ER vanskelig å få jobb som radiograf, vet om flere som har tatt en annen utdanning etterpå fordi de ikke fikk jobb. Og selv om det ikke innebærer pasientkontakt på samme måte som sykepleie, så innebærer det mye pasientkontakt. 

Anonymkode: 1dcd9...6d9

I de fleste yrkene er det en viss utfordring, med mindre man utdanner seg som sykepleier eller lærer. Med det sagt, har jeg tatt kontakt med Radiografforbundet  og de mener at det ikke er så dyster som alle sier. Det er utfordringer, men de fleste får seg jobb, men de må begynne med midlertidige stillinger...Også er gode karakterer og referanser fra praksis et stort pluss. De sa også at det vil trolig være et økt behov for radiografer pga helsereformer.

Jeg vet at det innebærer mye pasientkontakt - det vil jo være jeg som tar bilder av pasientene og som må forklare hva som skjer osv., men det er på en HELT annen måte...

Tror jeg satser på det :)

Anonymkode: 16f87...93e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...