AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #1 Del Skrevet 28. mars 2017 Trenger så sårt litt forklaring, kansje noen sitter på litt kunnskap og kan dele? Hva betyr disse verdiene? Østradiol: 0,19 testosteron: 0,6 SHBG: 31 Androstendion: 2,0 17 OH progesteron: 3,1 DHEAS:8,0 AMH: 79 LH 14 FSH: 5,4 prolactin: 238 TSH: 1,7 fritt T4: 14 AMH: 79. Kansje noen bare vet litt om noe? Noen tanker? Tusen takk.. Anonymkode: 79f14...126 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lattea Skrevet 28. mars 2017 #2 Del Skrevet 28. mars 2017 Det er mange prøver her du søker svar på. Men titt innom http://www.furst.no/for-legekontoret/tolkning-av-laboratorieverdier/ Her kan du finne ut hva prøvene betyr og hva som er normalverdier så kan du speile de opp mot dine svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #3 Del Skrevet 28. mars 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Trenger så sårt litt forklaring, kansje noen sitter på litt kunnskap og kan dele? Hva betyr disse verdiene? Østradiol: 0,19 Kvinnelig kjønnshormon. testosteron: 0,6 Mannlig kjønnshormon DHEAS:8,0 Sier noe om kroppens evne til å produsere kjønnshormoner Androstendion: 2,0 17 OH Sier noe om kroppens evne til å produsere kjønnshormoner progesteron: 3,1 Graviditetbevarende hormon SHBG: 31 Sammenheng med testosteron/avdekking av pcos. LH 14 Har med eggløsning å gjøre FSH: 5,4 Eggkvalitet prolactin: 238 Melkehormon TSH: 1,7 Stoffskiftet fritt T4: 14 Stoffskifte AMH: 79. Eggstokkapasitet Kansje noen bare vet litt om noe? Noen tanker? Tusen takk.. Anonymkode: 79f14...126 Siden tallene dine er uten måleenhet er det ikke sikkert alle referansene jeg sjekket dem mot er riktig siden noen verdier kan måles i ulike enheter, men utfra det jeg fant virker det jo som absolutt alt er tipptopp, utover at AMH din er over det som regnes som normalt og kan muligens være et problem og jeg lurer også litt på LH verdien din. Men du trenger en lege til å vurdere dette. Anonymkode: 1ab34...0d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå