AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #1 Skrevet 28. mars 2017 ... Hvor mye har arbeidsgiver lov å si da? Jeg er i et vikariat, men det vil nå bli utlyst en fast stilling snart som jeg er oppfordret til å søke på av arbeidsgiver (dette er ikke den stillingen jeg vikarierer i, men tilsvarende stilling). Dette er i en privat bedrift, så arbeidsgiver avgjør selv hvem hun vil ansette. Jeg vet faste stillinger må utlyses uansett om det allerede er "bestemt" hvem som skal få den, men hvor mye har arbeidsgiver lov å si til meg i forhold til det? Kan hun feks. si at jeg har prioritet, at jeg vil bli vurdert først, at den er proforma utlyst og lignende? Eller må arbeidsgiver være nøytral ovenfor meg selv om hun allerede har bestemt seg for at jeg skal få den? Anonymkode: 5aec4...067
Gjest O.G. Skrevet 28. mars 2017 #2 Skrevet 28. mars 2017 Private bedrifter trenger ikke å lyse ut noe som helst. Offentlige etater gjør.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #3 Skrevet 28. mars 2017 3 minutter siden, O.G. skrev: Private bedrifter trenger ikke å lyse ut noe som helst. Offentlige etater gjør. Såvidt jeg vet må denne bedriften utlyse alle faste stillinger og vikariat av lengre varighet fordi at prosessen skal være "ryddig". Dette gjelder da en stilling som mellom-leder. Anonymkode: 5aec4...067
Gjest O.G. Skrevet 28. mars 2017 #4 Skrevet 28. mars 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Såvidt jeg vet må denne bedriften utlyse alle faste stillinger og vikariat av lengre varighet fordi at prosessen skal være "ryddig". Dette gjelder da en stilling som mellom-leder. Anonymkode: 5aec4...067 Ja, men de må ikke pga loven sier de må. De gjør det ut av eiga valg for å finne beste kandidat.
JackIost Skrevet 28. mars 2017 #5 Skrevet 28. mars 2017 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Såvidt jeg vet må denne bedriften utlyse alle faste stillinger og vikariat av lengre varighet fordi at prosessen skal være "ryddig". Dette gjelder da en stilling som mellom-leder. Anonymkode: 5aec4...067 Offentlig utlysning er på ingen måte nødvendig i det private, ikke alltid nødvendig å utlyse internt, heller
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #6 Skrevet 28. mars 2017 Jeg er i en lignende situasjon og arbeidsgiver har da vært tydelig til meg om at de tenker at jeg vil få jobben. Jeg vet ikke hva de gjør dersom det kommer en annen søker som er mer egnet, men jeg tror at dersom det i utlysningsteksten står at "personlige egenskaper vil bli vektlagt", så gir det en viss frihet ift at arbeidsgiver kan bestemme mye. Anonymkode: edde2...737
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå