Gå til innhold

Brude egentlig politifolk får lov til å ha sex/kjærester/dates?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kom til å tenke på dette da jeg leste tråden om hun som ville prøve seg på legen sin, og fikk veldig mange motforestillinger mot det. Selv tenker jeg jo at det gir mening at en lege ikke skal kunne date pasientene sine, eller at en lærer ikke skal kunne date (de voksne) elevene sine. For dette handler jo i bunn og grunn om det skeive maktforholdet som eksisterer mellom de to partene.

Men hva med politifolk? Disse er jo håndheverne til den dømmende makten, og har således et veldig skeivt makforhold overfor alle i befolkningen. Så burde egentlig politifolk få lov til å deite eller ha sex i det hele tatt? Eller burde det heller være sånn at man måtte avsi et løfte om sølibat dersom man skulle jobbe som politi, slik som f.eks. katolske prester?

Anonymkode: 84400...caf

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hva synes du selv?

Anonymkode: 82a3b...f04

• Liker 3
Gjest canacas
Skrevet

Syns politi og brannmenn skal avstå fra all kjødelig omgang. Årsak? Fordi!

Rekrutteringen vil bli fantastisk. 

• Liker 1
Skrevet

Du vet at sex er aggresjonshemmende? 

• Liker 2
Skrevet

Hun som ville prøve seg på legen sin er veldig forskjell fra en kvinne som blir sammen med en som er lege. Samme gjelder vel politiet. Man kan finne seg en politimann som partner, men ikke hvis første møte er at politimannen arresterer deg..

Er dette så vanskelig å forstå? :vetikke:

• Liker 25
Skrevet
Akkurat nå, Callisto83 skrev:

Hun som ville prøve seg på legen sin er veldig forskjell fra en kvinne som blir sammen med en som er lege. Samme gjelder vel politiet. Man kan finne seg en politimann som partner, men ikke hvis første møte er at politimannen arresterer deg..

Signerer denne !   Det er helt utrolig hva folk kan få seg til å lure på.  Kan neppe være seriøst ment ?

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i kassen på butikk. Kan ikke helt sammenlignes, men jeg ville aldri blitt sammen med en kunde. 

Anonymkode: adcf1...e72

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Callisto83 skrev:

Det kan ikke sammenlignes, siden din lege sannsynligvis vil være en annen enn min lege. Men når det gjelder politifolk og andre offentlige tjenestemenn, så er de alle våre politifolk. Ikke alle leger er mine leger, men alle politifolk er mine og dine politifolk. Skjønner?

• Liker 1
Skrevet

Er det ferie et eller annet sted i landet nå igjen...? :klo: 

• Liker 8
Gjest antbug
Skrevet

Konger, presidenter og statsministere bør i hvert fall ikke ha lov til å ligge med noen. Makan til skjevt maktforhold! De kan til nød ligge med hverandre kanskje, men alt annet blir rått parti. 

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, canacas skrev:

Jeg tror det kunne være positivt at det "koster noe" på det personlige plan å være politi. Med tanke på den fullmakten samfunnet har gitt politifolk som de eneste lovlige voldsutøverne, er det spesielt viktig at de som velger å bli politifolk vil dette av riktig grunn: Et brennende ønske om å tjene og beskytte. og ikke et ønske om å utøve makt, eller se barsk og kjekk ut i uniform. Et løfte om sølibat kunne således virkelig heve kvaliteten på politiet vårt.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kan ikke sammenlignes, siden din lege sannsynligvis vil være en annen enn min lege. Men når det gjelder politifolk og andre offentlige tjenestemenn, så er de alle våre politifolk. Ikke alle leger er mine leger, men alle politifolk er mine og dine politifolk. Skjønner?

Er de på jobb så er de på jobb, og ikke på sjekkern. Noe annet ville vært uprofesjonelt og direkte korrupt. Det er heller ikke sånn at jeg tenker "Åååå der er min politimann, hvis jeg tilfeldigvis går forbi en patrulje i byen" :fnise:

Gjest canacas
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det kunne være positivt at det "koster noe" på det personlige plan å være politi. Med tanke på den fullmakten samfunnet har gitt politifolk som de eneste lovlige voldsutøverne, er det spesielt viktig at de som velger å bli politifolk vil dette av riktig grunn: Et brennende ønske om å tjene og beskytte. og ikke et ønske om å utøve makt, eller se barsk og kjekk ut i uniform. Et løfte om sølibat kunne således virkelig heve kvaliteten på politiet vårt.

Ja, like god kvalitet som for katolske prester. :frkk:

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Callisto83 skrev:

Er de på jobb så er de på jobb, og ikke på sjekkern. Noe annet ville vært uprofesjonelt og direkte korrupt. Det er heller ikke sånn at jeg tenker "Åååå der er min politimann, hvis jeg tilfeldigvis går forbi en patrulje i byen" :fnise:

Du tenker kanskje ikke, men det er likefullt et faktum at vedkommende er din politimann i og med at han er i sin fulle rett til å utøve makt mot deg i kraft av sin stilling.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i kassen på butikk. Kan ikke helt sammenlignes, men jeg ville aldri blitt sammen med en kunde. 

Anonymkode: adcf1...e72

Nei det kan ikke sammenliknes og har ingen relevans i denne diskusjonen

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, canacas skrev:

Ja, like god kvalitet som for katolske prester. :frkk:

Det har mer med religion enn med sølibat å gjøre. Generelt voldtaes det unger over en lav sko i alle religiøse miljøer, inkl. religiøse miljøer som ikke har noe krav til sølibat blant sine ledere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært få politimenn i dette landet om de i tillegg til luselønn måtte inngå et løfte om å leve i sølibat :fnise:

Anonymkode: 897a6...8c3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har mer med religion enn med sølibat å gjøre. Generelt voldtaes det unger over en lav sko i alle religiøse miljøer, inkl. religiøse miljøer som ikke har noe krav til sølibat blant sine ledere.

Jepp !  Der er du inne på noe j.... vesentlig.  Litt off topic kanskje, men den barnevernsaken som det har vært så mye oppstyr rundt om med demonstrasjoner og div., var nettopp i et kristent miljø ( en slags pinsevennsekt).

Det norske barnevernet er helt sikkert ikke perfekt, men jeg tror faktisk de fleste barn har det bedre der enn bak "lukkede dører" hos de kristne miljøer. Unnskyld meg.

Anonymkode: d7a98...018

• Liker 1
Skrevet

Jeg har flere venner som er politi. Jeg har aldri følt at noen av dem er i et maktforhold i overfor meg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, Callisto83 skrev:

1 time siden, canacas skrev:

Og du kan bli sammen med en brannmann dersom det ikke har brent hos deg først?

Hører jeg en kraftig reduksjon i antallet tørrkok her nå? :skratte:

Anonymkode: 87bf2...972

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...