AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #1 Skrevet 28. mars 2017 Hei. For 1 år siden anmeldte jeg en kollega. Anmeldelsen ble henlagt grunnet bevisets stilling. Vedkommende ble flyttet til et annet kontor etter anmeldelsen. Selv om vi ikke jobber på det samme kontoret lengre har vedkommende fortsatt mulighet til å melde seg på sosiale arrangementer som f.eks. julebord og påskefest. Før anmeldelsen ble henlagt kunne man nekte vedkommmende å delta, men kan man det etter anmeldelsen er henlagt? Anonymkode: baf4c...111
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #2 Skrevet 28. mars 2017 Ja, for ellers så kan man i teorien anmelde alle og nekte alle i å delta, noe som er helt absurd. Anonymkode: bb61d...42c 22
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #3 Skrevet 28. mars 2017 Nei, så klart kan ikke arbeidsplassen eller noen andre straffe en person som den dømmende makt har avgjort er uskyldig. Anonymkode: 7c6b5...48c 18
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #4 Skrevet 28. mars 2017 Denne personen er ikke dømt, og skal selvfølgelig kunne delta der h*n ønsker. At du syns det er ubehagelig er strengt tatt ditt problem. Anonymkode: c0c39...bfb 19
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #5 Skrevet 28. mars 2017 Dette hadde jeg ikke regnet med! Hadde dere visst hva jeg anmeldte vedkommende for.. Har fått voldsoffererstatning. Jeg klarer ikke se personen og får helt panikk de gangene jeg har gjort det i ettertid.. Hvorfor er det jeg som må trekke meg fra arrangementer når det er han/hun som har gjort noe galt!? Anonymkode: baf4c...111
Lattea Skrevet 28. mars 2017 #6 Skrevet 28. mars 2017 Så lenge saken er henlagt og vedkommene ikke er dømt så er han/henne fri til å delta på arrangement på jobben på lik linje med deg. Dersom du føler dette såpass vanskelig så må du vurdere hvor vidt det er verdt å gå. Ev snakke med tillitsvalgt/leder om det er mulig å komme til noen enighet rundt det sosiale. Om vedkommene kan være enig i at dere går feks annenhver gang ol? 19
Lattea Skrevet 28. mars 2017 #7 Skrevet 28. mars 2017 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette hadde jeg ikke regnet med! Hadde dere visst hva jeg anmeldte vedkommende for.. Har fått voldsoffererstatning. Jeg klarer ikke se personen og får helt panikk de gangene jeg har gjort det i ettertid.. Hvorfor er det jeg som må trekke meg fra arrangementer når det er han/hun som har gjort noe galt!? Anonymkode: baf4c...111 Du har fått voldsoffer erstatning, men saken er henlagt og vedkommene er ikke dømt? Vet at det stilles lavere krav til bevis for å søke voldsoffererstatning gjennom kontoret for voldsoffererstatning da :-) Endret 28. mars 2017 av Lattea 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #8 Skrevet 28. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette hadde jeg ikke regnet med! Hadde dere visst hva jeg anmeldte vedkommende for.. Har fått voldsoffererstatning. Jeg klarer ikke se personen og får helt panikk de gangene jeg har gjort det i ettertid.. Hvorfor er det jeg som må trekke meg fra arrangementer når det er han/hun som har gjort noe galt!? Anonymkode: baf4c...111 Siden saken ble henlagt, liker det åpenbart ingen beviser nok til å bli dømt, om du ikke liker utfallet må du velge selv om du ønsker å fortsette på stedet Anonymkode: ea913...391 4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #9 Skrevet 28. mars 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette hadde jeg ikke regnet med! Hadde dere visst hva jeg anmeldte vedkommende for.. Har fått voldsoffererstatning. Jeg klarer ikke se personen og får helt panikk de gangene jeg har gjort det i ettertid.. Hvorfor er det jeg som må trekke meg fra arrangementer når det er han/hun som har gjort noe galt!? Anonymkode: baf4c...111 Det spiller ingen rolle hva du har anmeldt noen for, så lenge de ikke er funnet skyldig i å gjøre det. Man blir ikke straffet med mindre man er funnet skyldig i noe. Anonymkode: c8c30...c30 6
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #10 Skrevet 28. mars 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette hadde jeg ikke regnet med! Hadde dere visst hva jeg anmeldte vedkommende for.. Har fått voldsoffererstatning. Jeg klarer ikke se personen og får helt panikk de gangene jeg har gjort det i ettertid.. Hvorfor er det jeg som må trekke meg fra arrangementer når det er han/hun som har gjort noe galt!? Anonymkode: baf4c...111 Så på KG må man være enig med ts for å kunne svare? Vedkommende er ikke dømt, det er ikke bevis nok. Uskyldige skal ikke behandles som skyldige, ergo kan kollegaen din komme der han er invitert på lik linje med deg. Voldsoffererstatning kan man få uten kjent gjerningsmann, det beviser ikke at kollegaen din har gjort noe som helst. Hvis det plager deg så må du enten droppe å gå på sosiale fellesgreier eller finne deg ny jobb. Han er ikke dømt, og det skal selvsagt resten av bedriften forholde seg til. Anonymkode: c0c39...bfb 11
Morpheus Skrevet 28. mars 2017 #11 Skrevet 28. mars 2017 Hvis du er på en arbeidsplass hvor noen av kolegaene dine før har voldtatt deg. Hadde ikke jeg turt å reise på julebord med den jobben. Hvis det er et sted du kan bli voldtatt igjen. Så er det der...
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #12 Skrevet 28. mars 2017 Arbeidsgiver har rett til å nekte ansatte å være med på sosiale arrangementer: http://ledernett.no/kan-du-nekte-ansatte-å-delta-på-julebord Så ja, TS, her kan vedkommende bli nektet å delta! Anonymkode: cfbc6...45a 6
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #13 Skrevet 28. mars 2017 Jeg blir faktisk sjokkert over enkelte medlemmer her inne på KG! At det går an! Og gjør litt research før dere svarer da! Anonymkode: cfbc6...45a 5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #14 Skrevet 28. mars 2017 Herregud for noen sure svar. Ts stiller bare et helt enkelt spørsmål. Anonymkode: a49e8...bfa 5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #15 Skrevet 28. mars 2017 Hør med HR-avdeling, tillitsvalgt, verneombudet og sjefen. Jeg hadde startet hos sjefen eller verneombudet. Anonymkode: 352f3...7b2 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #16 Skrevet 28. mars 2017 Hvorfor skal denne personen bli nektet adgang på sosiale arrangement, da h*n ikke er dømt? En kompis av meg ble frikjent i en sak en gang, men dømt til å betale voldsoffererstatning. Grunnet en meget spesiell sak fikk han mulighet til å anke erstatningskravet og vant frem i retten. Han var uskyldig dømt. En trenger ikke like mye bevis for å dømme noen til å betale voldsoffererstatning. Anonymkode: 44232...0ec 5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #17 Skrevet 28. mars 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal denne personen bli nektet adgang på sosiale arrangement, da h*n ikke er dømt? En kompis av meg ble frikjent i en sak en gang, men dømt til å betale voldsoffererstatning. Grunnet en meget spesiell sak fikk han mulighet til å anke erstatningskravet og vant frem i retten. Han var uskyldig dømt. En trenger ikke like mye bevis for å dømme noen til å betale voldsoffererstatning. Anonymkode: 44232...0ec Og igjen....research!! Det er ikke en person som skal betale voldsoffererstatning. Dette får du av staten! Og til dere andre; voldsoffererstatning er ikke like lett å få som dere tror. Leser om mange saker der voldsofre ikke har fått!!! Anonymkode: cfbc6...45a 10
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #18 Skrevet 28. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og igjen....research!! Det er ikke en person som skal betale voldsoffererstatning. Dette får du av staten! Og til dere andre; voldsoffererstatning er ikke like lett å få som dere tror. Leser om mange saker der voldsofre ikke har fått!!! Anonymkode: cfbc6...45a Oi, ro'an med utropsteikna. Vanskeleg å ta deg seriøst når du skriv som ein pubertal fjortis. Nei. I det tilfelle eg snakkar om blei den tiltalte dømt til å betale erstatning. Anonymkode: 44232...0ec 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #19 Skrevet 28. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, for ellers så kan man i teorien anmelde alle og nekte alle i å delta, noe som er helt absurd. Anonymkode: bb61d...42c Hva var henleggelsesbegrunnelsen? Intet straffbart forhold bevist?/etter bevisets stilling? I så tilfelle er vedkommende å anse som uskyldig. Anonymkode: 612dc...820 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #20 Skrevet 28. mars 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Arbeidsgiver har rett til å nekte ansatte å være med på sosiale arrangementer: http://ledernett.no/kan-du-nekte-ansatte-å-delta-på-julebord Så ja, TS, her kan vedkommende bli nektet å delta! Anonymkode: cfbc6...45a Takk for svar :-) Det eneste fornuftige som har kommet.. Anonymkode: baf4c...111 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå