AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #1 Skrevet 28. mars 2017 Har de siste par ukene slitt med plutselige smerter i akillesen. Det følger ingen mønster, kommer bare helt plutselig når jeg går. Det er en skarp smerte, som går over iløpet av få sekunder. Det kan komme i et trappetrinn, på gulvet, når jeg går ute, ved jogging, utav dusjen, ut av bilen, i sengen, kort sagt overalt, helt plutselig, uten forvarsel. Det kan gå alt fra dager til timer mellom hver gang, er ellers helt symptomfri. Altså fryktelig uforutsigbart! Skummelt er det jo også, i går skjedde det plutselig mens jeg bar en stor kasserolle med glovarm suppe fra komfyren til spisebordet. Bare tilfeldigheter gjorde at jeg ikke snublet og suppen hadde havnet over hele kjøkkenet, katten lå i nærheten og kunne blitt skåldet. Skummelt er det jo også påtur ned trappen da det plutselig skjer, for det er VONDT i det det skjer. Ingen knake eller knirkelyder. Jeg mosjonerer hver dag, går mellom 4-7 km hver dag. Dette har jeg gjort i alle år. Har ikke kjøpt nye sko, og har ikke gjort noe utenom det vanlige heller. Har prøvd å kjenne på den selv, og kan ikke kjenne noe unormalt. Det klarer ikke mannen min å kjenne heller. Har diagnosen fibromyalgi, men har aldri hatt problemer med akillesen. Smertene i kroppen ifbm fibroen er konstante, f.eks konstante smerter i armene før det går videre til nakken osv. Ikke som den akillesen. Jeg tenker egentlig ikke over det før smerten stikker. For en uke siden trodde jeg det var forsvunnet, siden det ikke kom på flere dager, før det plutselig skjedde igjen. Hva i all verden kan dette være? Har forsøkt å gjenskape det, framprovosere det på en måte, men det skjer aldri da. Jeg har jogget, hoppet, løpt opp og ned trapper, hoppet ned fra stoler, ingen smerte da, kun plutselig i alle andre situasjoner. Kjenner ikke noe oppover leggen heller. Hadde en skade på fotvristen for et par år siden, et hardt slag men de fant aldri brudd. Den var vond lenge, men etter ca 6 mnd gav de smertene seg og jeg har ikke hatt vondt på vrista mer. Kan det ha en sammenheng med smertene i akillesen? Har en legetime i morgen, i en annen forbindelse, er det noe jeg bør nevne for legen? Kan hun kjenne mer enn det jeg og mannen har gjort? Har også forsøkt å google, men finner ingenting om slike plutselige smerter som går over etter få sekunder. Det jeg finner er om konstante smerter, og smerter ved belastning. Det skjer jo forsåvidt ved belastning, men det kan skje en gang kl 7 om morgenen og så skjer det ikke igjen før 9 om kvelden. Og jeg belaster jo foten gjennom hele dagen. Noen tanker? Råd? Erfaringer? Linker? Anonymkode: b8284...07b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå