Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leser så mye forskjellig. Trenger virkelig å gjøre noe med håret mitt, føler meg generelt lite pen for tiden :) Har kjøpt Casting Creme Gloss, som er en "pleiende toningsfarge uten ammoniak". 

Er det trygt for baby? Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 48eea...d5f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville googlet internett i stedet for å spørre en gjeng hønsehjerner på KG.

Anonymkode: 8eb77...782

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke bare gå til frisøren? Der er det bedre avtrekk, mindre kjemikalier i fargen, det blir minimalt med søl og du er garantert et bra resultat. Jeg er ikke gravid, men ville aldri farget håret hjemme uansett, og vi har et stort vindu på badet i tillegg til vifte.. i tillegg til alt griset det blir å gjøre det selv.

Anonymkode: ee2ac...820

• Liker 1
Skrevet

Jeg har farget håret selv hjemme to ganger i løpet av svangerskapet. Bare sørg for god utlufting.

Jeg vet ikke hva anonym over her ser for seg skjer når man farger håret hjemme men jeg klarer hvert fall å gjøre det helt uten å søle ned hele huset.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Følger du offentlige retningslinjer og anbefalinger, så er ikke dette noe problem. Særlig uten ammoniakk :)

Google det så får du flere treff fra offisielle sider. Ikke forhold deg til synsing på forum ;)

Anonymkode: ef970...42a

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke bare gå til frisøren? Der er det bedre avtrekk, mindre kjemikalier i fargen, det blir minimalt med søl og du er garantert et bra resultat. Jeg er ikke gravid, men ville aldri farget håret hjemme uansett, og vi har et stort vindu på badet i tillegg til vifte.. i tillegg til alt griset det blir å gjøre det selv.

Lurer på hvordan det foregår når du skal farge håret hjemme :fnise:

Det var jo ikke måte på!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge den er mild og uten ammoniak så går det fint. OOM det skulle skulte veldig sterkt på rommet du gjør dette på så burde du ha god lufting. Jeg brukte selv en sånn glansvask greie og luktet nesten ingen ting. 

Før jeg gjorde dette så spurte jeg hos frisøren hva de syntes om å farge håret mens man er gravid. Og som ho svarte så kunne jo ikke frisører vært i jobb mens de gikk gravide om det var farlig. Man må nesten spise fargen for at det skal være farlig :P

Anonymkode: 03733...ae1

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på hvordan det foregår når du skal farge håret hjemme :fnise:

Det var jo ikke måte på!

Tja, kan jo starte med dusjen. Det setter seg farge på dusjgulvet når fargen skylles ut. Dette må vaskes (skrubbes) vekk. Ofte spruter det vel på dusjveggene også. Kan sikkert stå på hodet over badekaret å skylle, men det skal godt gjøres å ikke få fargesprut på vegger og gulv da også, uansett hvor forsiktig man prøver å være. For ikke å glemme sluket i dusjen, der setter det seg også fargerester som må fjernes.

Så skal jo fargen påføres. Gjerne jevnt. Fort gjort at det setter seg farge både på vask og gulv/vegger. Alle kan være uheldig. Jeg er ikke interessert i å ødelegge badet vi brukte flere hundre tusen på å renovere. 

Har man litt lengde på håret må man ofte bruke flere pakker. Kanskje må man ha noen til å hjelpe seg. Klær og håndklær blir tilgriset og ødelagt.

Jeg gidder ikke alt det styret for å spare noen få hundrelapper. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...