Gå til innhold

Legelisten.no - vurderingene av legen min er borte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det står nå

Sitat

På bakgrunn av spesielle omstendigheter som vi ikke kan gå nærmere inn på, har Legelisten.no besluttet å fjerne publiserte vurderinger om denne legen og samtidig sperre for muligheten til å legge inn nye vurderinger.

Vet noen hva dette kan komme av? 

Anonymkode: 1d84c...ea7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Raiu skrev:

Kanskje han har mistet lisensen?

Burde ikke Ts som legens pasient få vite om det da, at hun i så fall ikke lenger har en fastlege, evt blitt overført til en annen lege? :P

Anonymkode: 605d3...21e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Pensjonert? Byttet yrke? Flyttet?

Anonymkode: 16241...e8f

• Liker 1
Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Burde ikke Ts som legens pasient få vite om det da, at hun i så fall ikke lenger har en fastlege, evt blitt overført til en annen lege? :P

Sant. Kanskje han er under etterforskning

Endret av Raiu
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje noen har lagt ut grove forhold som legen enten er uskyldig eller skyldig i?

Anonymkode: 87710...f3c

• Liker 6
Skrevet

Hvis du la ut en veldig negativ tilbakemelding, kan de velge å fjerne denne

AnonymBruker
Skrevet

Hvor er dette? 

Anonymkode: 2bc95...181

AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle leger ligger der..

Søkte for morsomhets skyld etter mannen min, og han er ikke registrert på legelisten.no. 

Anonymkode: f8a14...e8d

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søkte for morsomhets skyld etter mannen min, og han er ikke registrert på legelisten.no. 

Er han fastlege med egen hjemmel? Hvis han "bare" er vikar for en annen lege, så står de gjerne ikke oppført.

Ellers tipper jeg den legen som har fått fjernet vurderingene mener at det er feil at det finnes en legeliste der folk kan gi anonyme tilbakemeldinger. Og så er det kanskje en sak på gang mellom legen og legelisten? Tipper legelisten er litt presset fra ulike hold nå, og gir tydeligvis etter for de som vil vekk fra listen.

Anonymkode: 656f7...e1f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en relativt nyutdannet lege som fortsatt er i jobben. Det var noen litt negative kommentarer der (jeg har selv aldri skrevet noe der), før alt nå nylig altså ble borte. Kanskje det er legen selv som har bedt om at det fjernes, ja.

Men det er flere ting jeg har reagert på med legen, så det er litt derfor jeg er så nysgjerrig på dette..

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en relativt nyutdannet lege som fortsatt er i jobben. Det var noen litt negative kommentarer der (jeg har selv aldri skrevet noe der), før alt nå nylig altså ble borte. Kanskje det er legen selv som har bedt om at det fjernes, ja.

Men det er flere ting jeg har reagert på med legen, så det er litt derfor jeg er så nysgjerrig på dette..

TS

Hva er det du har reagert på sånn utenom at kommentarene er borte?

Men ja, det er jo litt merkelig da. Aldri sett det der før, og det er jo mange leger som har en del negative kommentarer på den siden.

Anonymkode: 656f7...e1f

• Liker 1
Skrevet

Hva med en liten oppdatering av listen sin? Aner ikke, men det var min første tanke.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, tussi680 skrev:

Hva med en liten oppdatering av listen sin? Aner ikke, men det var min første tanke.

Det er ikke legen selv som kan endre på denne listen. Dette er en uautorisert nettside hvor man kan legge inn erfaringer med leger, hvor legen står under fullt navn. En svært nyttig ting, som burde vært offentlig og åpent for alle. Dessverre tror jeg noen leger forsøker å stanse dette.

Anonymkode: 44d48...377

• Liker 3
Skrevet

Ok, skjønner.

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis. Min fastlege flyttet til en annen del av landet, fikk vite det fra en venninne som har også har han som fastlege. Ble bare tildelt en annen lege på samme kontor.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med mindre han har egen fastlegehjemmel eller avtale om spesialistpraksis, så finner du han ikke der. Vikar, ansatt i helseforetak og andre kommunale legestillinger ligger ikke på legelisten.no.

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke legen selv som kan endre på denne listen. Dette er en uautorisert nettside hvor man kan legge inn erfaringer med leger, hvor legen står under fullt nav. En svært nyttig ting, som burde vært offentlig og åpent for alle. Dessverre tror jeg noen leger forsøker å stanse dette.

Anonymkode: 44d48...377

Du må ta alt som står der med en klype salt, all den tid folk sender inn anonyme meldinger og ikke må bevise hverken hvem de er eller at de faktisk har den aktuelle legen som lege.

Jeg har selv hatt en av de som ligger på topp, og hun var ikke videre faglig dyktig, bare flink til å høre på folk. Lyttet veldig, nikket medfølende, gjorde nada. Jeg gikk til henne med symptomer på en bestemt sykdom i over ett år uten at hun ville sjekke det ut, det var sikkert bare en del av "alt det andre du sliter med". Tilslutt slo jeg neven i bordet og forlangt blodprøver, og plutselig led jeg av en haug med mangelsykdommer pga denne tilstanden som forklarte alle symptomene mine. Byttet til en av de som har slett omdømme på legelisten, og han har vist seg å være fantastisk . Følger opp, gir rast svar og henviser ved tvil, gull verdt. Men pga tre sure pasienter som ikke fikk viljen sin, så har han fått dårlig omtale. Og det er litt av problemet, nemlig at mange skriver der inne som hevn, og dermed er helt unyansert i sin omtale. Vet også om en lege som fikk venner og familie til å skrive kjempepositiv omtale fordi det eneste som lå der var negativt. Siden er dermed ikke så fantastisk og svært nyttig som du skal ha det til. Dersom folk måtte logge seg inn med bankid via helfo og kun skrive på den legen de er registrert med som fastlege, DA hadde det kunne blitt nyttig.

TS, det kan være mange årsaker til at det er fjernet, f.eks injurierende innhold. 

Anonymkode: 97ee1...e24

• Liker 13
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med mindre han har egen fastlegehjemmel eller avtale om spesialistpraksis, så finner du han ikke der. Vikar, ansatt i helseforetak og andre kommunale legestillinger ligger ikke på legelisten.no.

Du må ta alt som står der med en klype salt, all den tid folk sender inn anonyme meldinger og ikke må bevise hverken hvem de er eller at de faktisk har den aktuelle legen som lege.

Jeg har selv hatt en av de som ligger på topp, og hun var ikke videre faglig dyktig, bare flink til å høre på folk. Lyttet veldig, nikket medfølende, gjorde nada. Jeg gikk til henne med symptomer på en bestemt sykdom i over ett år uten at hun ville sjekke det ut, det var sikkert bare en del av "alt det andre du sliter med". Tilslutt slo jeg neven i bordet og forlangt blodprøver, og plutselig led jeg av en haug med mangelsykdommer pga denne tilstanden som forklarte alle symptomene mine. Byttet til en av de som har slett omdømme på legelisten, og han har vist seg å være fantastisk . Følger opp, gir rast svar og henviser ved tvil, gull verdt. Men pga tre sure pasienter som ikke fikk viljen sin, så har han fått dårlig omtale. Og det er litt av problemet, nemlig at mange skriver der inne som hevn, og dermed er helt unyansert i sin omtale. Vet også om en lege som fikk venner og familie til å skrive kjempepositiv omtale fordi det eneste som lå der var negativt. Siden er dermed ikke så fantastisk og svært nyttig som du skal ha det til. Dersom folk måtte logge seg inn med bankid via helfo og kun skrive på den legen de er registrert med som fastlege, DA hadde det kunne blitt nyttig.

TS, det kan være mange årsaker til at det er fjernet, f.eks injurierende innhold. 

Anonymkode: 97ee1...e24

Her oppsummerer du godt det som jeg også synes er problematisk med Legelisten. Alle kan skrive kritikk til hvilken som helst lege der inne, og for alt vi vet så kan det være for eksempel en hevngjerrig eks med venner som har skrevet. Man kan virkelig ødelegge mange legers gode navn og rykte hvis man ønsker det, og man kan ta seg en god faen på at det finnes en god del mennesker som kan være truende til å gjøre akkurat det. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...