AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #1 Skrevet 27. mars 2017 Skal ha med medisiner på fly. Hvordan gjør du det? Har du blitt tatt fra medisiner eller opplevd at de har sjekket? Anonymkode: 6386c...250
Gjest EpleDrue Skrevet 27. mars 2017 #2 Skrevet 27. mars 2017 Aldri vært noe problem med mine medisiner, kun blitt tipset om å aldri sende medisiner i innsjekket bagasje. Da bagasjen kan forsvinne. Opplever ofte i utlandet at medisinene blir sjekket, men har aldri vært noe problem. Dette er snakk om insulin.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #3 Skrevet 27. mars 2017 Har hatt med massevis av kostilskudd i håndbagasjen, noe i pulverform andre i piller, aldri vert noe problem. Anonymkode: 01868...038
Gjest Daryl Dixon Skrevet 27. mars 2017 #4 Skrevet 27. mars 2017 Jeg har alltid med legeerklæring på alle medisinene jeg har med. Opplevd ofte at de har sjekket, åpnet og sett nedi. Det er helt ok synes jeg, har ikke noe å skjule. De tar det ikke så lenge det står på legeerklæringen. Pakker det I håndbagasjen.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #5 Skrevet 27. mars 2017 Medisiner pakkes etter Avinor sine anbefalinger i Zip Look poser. De ligger i orginalforpakningen og har apotekets navnelapp på esken, eller direkte på medisinen når medisinen ikke er tabletter. Jeg har legeerklæring på engelsk på de medisinene som er flytende og over 100 ml./er spesielle/uvanlige av andre grunner. Medisinene blir som regel grundig undersøkt i Norge. Noen i sikkerhetskontrollen spør om de kan åpne Zip posene, noe, jeg sier de må bare gjøre om det er nødvendig for at de skal få gjort jobben sin. I utlandet er det langt mer kontroll og utspørring på enkelte medisiner enn i Norge. Men alle forstår at medisinen er nødvendig ha med inn i kabinen. Jeg har ikke vanedannende medisiner, av typen A eller B preperater. Skal du ut og reise med den typen medisin må du ha med deg attest fra apoteket. Du får heller ikke med deg mer enn en kort periodes forbruk. Anonymkode: 9949d...acb 1
PetrovaFire Skrevet 28. mars 2017 #6 Skrevet 28. mars 2017 Ha medisinene i originalemballasjen med apoteketiketten på. Løse piller er sjeldent populært. A og B preparater må du som regel ha attest fra apoteket. Hadde valgt å hatt medisinene i håndbagasjen, da kofferten kan bli "borte".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå