Gå til innhold

Noen som har peil på simkort?haster:s

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

håper noen kan hjelpe meg.

Trenger tilgang til noe på min gamle tlf. Glemt pinkode. Er gammelt sim som fortsatt er i, samme tlfnr som nå bare ett gammelt simkode. Fant puk og pinkkode på operatøren sine sider, men usikker på om disse bare går på det simkortet som er aktivert?

Hvordan ellers skal jeg få tilgang til alt jeg har på tlf?:s

Anonymkode: 03f51...c7f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ditt gamle SIM-kort ble deaktivert da du tok i bruk det nye, så for å få tilgang til det som er på det må du kontakte operatøren din og få dette aktivert på nytt.
Men, hvorfor setter du ikke det SIM-kortet som er aktivt inn i den gamle telefonen? Da får du jo tilgang til det som ligger der?

(Edit...kom på at den gamle telefonen sikkert har annen størrelse på SIM-kortet.... Da må du i så fall benytte en ramme til å sette rundt kortet. Tror du kan få tak i det på enkelte butikker som selger mobiltelefonutstyr.)

Skrevet

Det gamle kortet må ha sin gamle kode for å låses opp. Det du finner på leverandørens hjemmesider er helt sikkert til den nye.

Muligheter er:

1. Finne den gamle koden på et gammel papir i en skuffe

2. Som foreslått over - bruke ditt nye simkort for å låse opp (dersom det passer)

3. Bruke/låne et annet gammelt simkort som passer og du kan koden på.

Du trenger bare koden på et hvilket som helst simkort som passer for å låse den opp, ringing vil ikke fungere, men er jo ikke det du trenger.

Koden på mobilen (skjermlåsen) må du selvsagt kunne i tillegg. Noen telefoner lar seg vel og slå på og gå inn på menyer selv uten simkort, men det regner jeg med du har prøvd.

Hvilken telefon er det?

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er telefonen? Hvis det er snakk om en eldgammel telefon før "smarttelefontiden" så må man nok bruke et gammelt simkort som du kan koden på for å få tilgang til telefonen. Men er det en nyere telefon, husk at de fleste mer moderne smarttelefoner kan skrus på og benyttes til apper, trådløst nett osv. uten å ha simkort. Bare prøv å ta ut sim kortet fra den gamle telefonen, skru på og se om det går. Går det ikke, så får du tak i en gammel type simkort som du da har koden til og bruker det. 

Anonymkode: c5fbd...ea9

AnonymBruker
Skrevet

Man trenger da ikke simkort for å få tilgang på innholdet på en telefon. Det er bare for å ringe e.l

Anonymkode: ba617...a6d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...