Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har "fulgt drømmen sin"...?  (noen eksempler under) 

-sagt opp jobben for å satse på din egen (sprø?) ide

-gå Norge på langs

-flytte til en tropisk øy og bo der for en stund 

-osv. 

Hva gjorde du og hvilke erfaringer gjorde du deg? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spennende tema, som satte tankene i sving her! :) Jeg har fulgt flere drømmer, som har virket uoppnåelige for meg, men som har blitt utført med stor suksess. :) Å utføre tilsynelatende umulige ting, har gitt meg en svært stor styrke, og en positivitet som både hjelper andre (og meg selv) opp og frem her i livet!:) Nå inspirerte du meg @Aharp, til å sette opp noen flere nye mål/drømmer som skal følges, takk!:klem:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har bodd på en tropisk øy ett år og jobbet som frivillig.

Sa opp jobben spontant i Norge, dro på ferie til byen jeg studerte i (i et annet europeisk land), egentlig bare for å besøke venner, men bestemte meg for å bli der. Nå har jeg kjøpt leilighet og har fast jobb der. 

Jeg "må" gjøre det jeg har lyst til ellers blir jeg ulykkelig. 

Anonymkode: 904db...142

AnonymBruker
Skrevet

Beklager - jeg kunne aldri kastet alt jeg har i hendene, flyttet til en tropisk øy for å følge drømmen min. Men så er det jo det at det er ikke drømmen min, så det blir et dårlig svar av meg da.

Jeg er vel ikke sånn som må utforske hele verden og sånt.

Anonymkode: e3971...478

AnonymBruker
Skrevet

Hatær heldigvis vært flink med penger, og spart som bare det mens jeg jobbet. Jeg innså at jeg ville bli ulykkelig dersom jeg ble i Norge og hadde disse 7 timers arb.dagene. Hver dag var lik. Jeg bare dro, rett og slett. :)

Anonymkode: 9f123...63f

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hatær heldigvis vært flink med penger, og spart som bare det mens jeg jobbet. Jeg innså at jeg ville bli ulykkelig dersom jeg ble i Norge og hadde disse 7 timers arb.dagene. Hver dag var lik. Jeg bare dro, rett og slett. :)

Ja ok? Men hva har det med en drøm å gjøre?
Så du hatet arbeid og stakk fra landet? :fnise: 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja ok? Men hva har det med en drøm å gjøre?
Så du hatet arbeid og stakk fra landet? :fnise: 

Ja. Jeg ville ha lettjente penger hvor jeg nesten ikke gjorde noe og dro til utlandet. Det er drømmen. 

Nei.. Det er mobilens tastatur som begynner å bli dårlig. Jeg sparte meg opp penger, dro til utlandet og prøver på andre ting her. :)

Skrevet
4 timer siden, Lykkehjerte skrev:

Spennende tema, som satte tankene i sving her! :) Jeg har fulgt flere drømmer, som har virket uoppnåelige for meg, men som har blitt utført med stor suksess. :) Å utføre tilsynelatende umulige ting, har gitt meg en svært stor styrke, og en positivitet som både hjelper andre (og meg selv) opp og frem her i livet!:) Nå inspirerte du meg @Aharp, til å sette opp noen flere nye mål/drømmer som skal følges, takk!:klem:

Takk :)

Men hvilke drømmer har du fulgt...? (nysgjerrig nå) :P

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har bodd på en tropisk øy ett år og jobbet som frivillig.

Sa opp jobben spontant i Norge, dro på ferie til byen jeg studerte i (i et annet europeisk land), egentlig bare for å besøke venner, men bestemte meg for å bli der. Nå har jeg kjøpt leilighet og har fast jobb der. 

Jeg "må" gjøre det jeg har lyst til ellers blir jeg ulykkelig. 

Anonymkode: 904db...142

Sterkt. Sånt står det respekt av :nori:

Skrevet

Jeg har gjort noe tilsvarende som det som er nevnt her i tråden. 

Sa opp jobben, leide ut leiligheten og tok sekken på ryggen og loffet rundt i Asia i et år. Hadde et helt fantastisk år og fikk mange nye venner. Var innom 8 land og opplevde mye kultur og spiste mye fantastisk god mat. 

Anbefales dersom du er sugen på nye eventyr... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har illustrert 2 barnebøker, men trengte heldigvis ikke å saktifisere så mye for det. Hadde sikkert fått meg fast job tidligere og en hatt en tryggere økonomisk hverdag hvis jeg ikke hadde kastet bort tiden på det, men men. Jeg har da fått gjort det :). (Tjener ingenting på de nå, by the way)

Anonymkode: d077b...dec

Skrevet

Min neste drøm er å kunne bo i et varmt land om vinteren og så komme hjem på vårparten og så jobbe et halvt år og legge opp litt penger. Håper å kunne realisere dette fra neste høst/vinter. 

Håper å kunne hente litt inspirasjon i denne tråden... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...