AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #1 Skrevet 27. mars 2017 Vi er en familie på 5 som vurderer å reise over dammen til sommeren og bruke airbnb til overnatting. Er ute etter hus/store leiligheter for oss som er såpass mange. Men det jeg ikke forstår (har aldri brukt airbnb før), er om vi må regne med at verten faktisk bor i huset? altså - ingen privatliv? Håper noen kan forklare... Ps. jeg skjønner desto mindre når det for eksempel står at det er fire soverom i huset og disse er jo da til rådighet...liksom,hvor bor verten da? Anonymkode: 64a28...f80
nfdsjgd Skrevet 27. mars 2017 #2 Skrevet 27. mars 2017 Kommer an på hva du velger, du skal kunne velge mellom et "helt hjem" eller "privat rom". Velger du ´helt hjem´ bor dere helt for dere selv, verten er ikke til stede og vil mest sannsynlig kun møte dere for å avlevere nøkler og gi informasjon om leiligheten. 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #3 Skrevet 27. mars 2017 Aha! Så enkelt altså. Tusen takk. Ja vi søker etter helt hjem og da er altså ikke verten til stede. Supert Takk for forklaringen. Anonymkode: 64a28...f80
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #4 Skrevet 28. mars 2017 Vær obs på at mange blir lurt på airbnb. Det er privatpersoner som leier ut -- ikke firma. Kan ødelegge hele ferien for å spare småpenger. Fikk leie billigere leilighet enn airbnb hvor du må ta risikoen selv . Var i Orlando. Anonymkode: c582d...ac4
Kjetil E Skrevet 28. mars 2017 #5 Skrevet 28. mars 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vær obs på at mange blir lurt på airbnb. Det er privatpersoner som leier ut -- ikke firma. Kan ødelegge hele ferien for å spare småpenger. Fikk leie billigere leilighet enn airbnb hvor du må ta risikoen selv . Var i Orlando. Anonymkode: c582d...ac4 Er det ikke i NYC det og er noen begrensninger og forbud mot AirBnb. Og hvor myndighetene har gått til akjson og kastet ut de som har leid seg inn på AirBnb?
Gjest Lilli My Skrevet 29. mars 2017 #6 Skrevet 29. mars 2017 AirBnB er veldig kjekt og for det meste helt trygt. Selv har jeg aldri hatt problemer, men jeg vet at selskapet tar ansvaret dersom verten svikter på noe vis (refusjon, forsøker å skaffe ny overnatting). For å være på den sikre siden pleier vi alltid å booke leiligheter som har mange og gode reviews.
JHF Skrevet 31. mars 2017 #7 Skrevet 31. mars 2017 En mulighet er også å kikke på tripadvisor.com og vacation rentals. Mange av disse har en payment protection som gjør at risikoen for å bli lurt og tape penger er mye lavere. Vi har leid flere ganger igjennom Tripadvisor i USA og har vært godt fornøyde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå