Gå til innhold

Ikke råd til å kjøre sak mot mor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men nå er tilstanden gått såpass lenge utover barna at han er hakke før å melde seg selv eller mor til BV for å få hjelp. 

Han ønsker ikke at ting skal bli verre med dem og redd hvis de ikke får hjelpen de trenger av BV så går det enda mer utover barna at han meldte da mor bruker barna som straff.

Jeg har sagt at jeg kan melde, men får hun vite dette hvis BV ikke kan hjelpe? FVK har også sagt tidligere at hvis de ikke fikser opp snart så er kanskje BV den eneste løsningen for det går såpass utover barna. At det som skjer går under omsorgssvikt

Han har prøvd mekling flere ganger, og mor har sluttet å møte nå.

Jeg er samboeren hans og ser mye av galskapen selv, og føler snart det er omsorgsvikt av meg og bare være tilskuer. Vi prøver å spare til sak, men det går litt sent. Har allerede brukt en del på advokat og mekling der da mor sluttet å møte på fvk, men å ta ut stevning har vi ikke mulighet til nå uten å ta opp lån og iom at far mest sannsynlig ikke får mer samvær på grunn av konfliktnivået så er nok retten en tapt utvei i følge advokat.

Noen som har erfaring? Jeg vil hjelpe og ikke ødelegge

Anonymkode: b2eb0...07b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Din samboer melder både seg selv og barnemor til barnevernet. Så tar dere det fra der. Du skal støtte din samboer i tykt og tynt, men ikke vær en aktiv part. Det vil bare øke konfliktnivået enda mer. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har dere sjekket om dere oppfyller kravene for å motta fri rettshjelp slik at dere ikke behøver å betale for advokat selv?

Anonymkode: f972f...003

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men nå er tilstanden gått såpass lenge utover barna at han er hakke før å melde seg selv eller mor til BV for å få hjelp. 

Han ønsker ikke at ting skal bli verre med dem og redd hvis de ikke får hjelpen de trenger av BV så går det enda mer utover barna at han meldte da mor bruker barna som straff.

Jeg har sagt at jeg kan melde, men får hun vite dette hvis BV ikke kan hjelpe? FVK har også sagt tidligere at hvis de ikke fikser opp snart så er kanskje BV den eneste løsningen for det går såpass utover barna. At det som skjer går under omsorgssvikt

Han har prøvd mekling flere ganger, og mor har sluttet å møte nå.

Jeg er samboeren hans og ser mye av galskapen selv, og føler snart det er omsorgsvikt av meg og bare være tilskuer. Vi prøver å spare til sak, men det går litt sent. Har allerede brukt en del på advokat og mekling der da mor sluttet å møte på fvk, men å ta ut stevning har vi ikke mulighet til nå uten å ta opp lån og iom at far mest sannsynlig ikke får mer samvær på grunn av konfliktnivået så er nok retten en tapt utvei i følge advokat.

Noen som har erfaring? Jeg vil hjelpe og ikke ødelegge

Anonymkode: b2eb0...07b

Hvorfor er du sammen med en som har dårlig råd?

Høyt konfliktnivå er ikke bra...du bør melde dette til Barnevernet.

Anonymkode: ce317...4d4

Skrevet

Ingen melder noen til Barnevernet, men samboeren din kan kontakte barnevernet og be om hjelp. Da vil de komme inn for å hjelpe barna, uavhengig av hvor barna befinner seg. Er det noe kritikkverdig ved måten mor opptrer på, eller ved hvordan barna har det hos henne, så vil BV ta tak i det.

Man melder ikke noen til Barnevernet, man sender en bekymringsmelding på vegne av barna.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...