Gå til innhold

Hjelp!!! Omgangssyke.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en på 3,5 år i barnehage. Hun har ved ett par anledninger hatt omgangssyke men ikke sånn at hun har ligget rett ut å kasta opp, stort sett hatt diaré, litt oppkast 1-2 ganger samt slapp og liten matlyst. I fjor hadde både jeg og mannen det, vi får det begge sjeldent. Han hadde bare diaré, men jeg kastet opp 1 gang(til meg å være som egentlig ikke klarer å kaste opp så var jeg skikkelig dårlig).. Dattera fikk det hun også, som sistemann av oss, men bare blek, slapp og ingen matlyst.. Hadde også noe nå før jul, feber og uvel i noen timer. Så var det ett par andre som fikk litt diaré en og 2 dager etterpå. Med andre ord har hun ikke hatt den typiske spysjuka... Nå går det omgangssyke i barnehagen og den ene som ble syk i dag spydde rett ved siden av ho ved frokostbordet.. Ho fikk ikke noe på seg..

altså, jeg haaaaaaater omgangssyke.... Og er en smule redd nå. Er det liksom garantert at hun får det nå? Siden en kastet opp rett ved siden av ho?:-/ jeg holder ho hjemme ett par dager nå for å ikke eksponere for ytterligere smitte...

Anonymkode: 9462b...ce6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jobber i barnehage. Et av barna kasta opp for et par uker siden i barnehagen. Ingen av de andre har kasta opp etterpå. Så det er ikke garantert. De fikk det ikke på seg og vi vaska med klorin etterpå og sendte barnet hjem for å unngå mer smitte. 

Anonymkode: f96d9...bd5

AnonymBruker
Skrevet

Det smitter ved dråpesmitte, så sjansen er stor for at hun allerede er smittet selv om hun ikke fikk oppkast på seg. Tror ikke det hjelper å holde henne hjemme. 

Anonymkode: 15053...4ba

• Liker 3
Skrevet

Jeg blir som et barn selv av omgangssyken så her i huset har vi terpet på hvor viktig det er å vaske hender fra ungene omtrent kunne stå selv, ikke ta i noen som er syk osv rett og slett fordi jeg er utrolig pysete! Og det virker, mine unger var som regel de som ikke fikk dritten med hjem! *takk gud!* 

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Er flere andre barn som også er syke, i tillegg til at en ansatt dro hjem i dag.. Det smitter jo fra 12-48 timer, men når det utpå dagen i morra allerede er over et døgn siden han kastet opp så kan jeg kanskje senke skuldrene et lite hakk? Hvis hun ikke blir syk i mellomtiden så klart.. Vi har også en baby på 7 mnd som jeg helst ikke vil at skal få omgangssyke riktig ennå:-/

Anonymkode: 9462b...ce6

Skrevet (endret)

Eg ville rekna med at ho også får det. Bedre føre var, ikkje sant? Det er jo ganske smittsomt.

Men: alle får det ikkje likt. Eg plar sjelden spy, sjølv om alle andre i familien spyr. Ein av mine barn spydde i senga mi, så eg våkna med spy i håret. Likevel blei eg ikkje sjuk den gongen. Sist, vi hadde ei runde i februar, så var eg kjempekvalm, men spydde ikkje. To barn + mannen spydde, og 3. barn hadde berre feber.

Legg håndkle oppå lakenet i senga til barnet (for å beskytte madrassa), og sørg for å ha tilgjengelig nye sengekle. Det er grusomt når det står på, men det går heldigvis over.

Endret av *Frida*
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette varier nok litt. Vårt barn fikk omgangssyke på senhøsten, mannen min ble regelrett spydd ned og jeg var sikker på at nå får hele familien det, men da ble hverken jeg eller mannen smittet (utrolig nok)! Rett før jul fikk jeg omgangssyke, uten at det var junior som dro det hjem. Usikker på hvor jeg fikk det fra for jeg var ikke i kontakt med noen syke. Mannen og barnet slapp unna, men jeg isolerte meg inne på soverommet. 

Omgangssyke er virkelig helt forferdelig, håper dere slipper unna! 

Anonymkode: 2ccaa...9d5

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje, kanskje ikke. Jeg ville ikke bestilt en weekendtur til helgen for å si det sånn... Vi har hatt noen runder her, og da har gjerne 50-60% av de hjemme blitt syke. Men andre ganger har kun 1-2 vært det.

Anonymkode: fcd06...8bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...