Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Tidenes blåmandag for meg iaf. 40 feber og bihulebetennelse. 

Fikk melding om at det var allmannamøte på jobben i dag når jeg satt hos legen. Og rett etterpå fikk jeg mail om at jeg var en av mange som ble permittert 50% i en omstillingsfase. Vi har jo merket at det har vært litt roligere i ordrer og kjøp i det siste. 

Jeg har aldri blitt permittert så jeg aner ikke hva dette går ut på? Får jeg lønn fra nav for resten? Kan jeg ta andre jobber på den tiden jeg ikke er i jobb? Hvordan gikk det for andre i samme situasjon? Ble du oppsagt? 

Kjenner jeg blir litt stressa av denne situasjonen. Bør jeg bare satse på å få meg ny jobb så fort som mulig. 

Anonymkode: 02d3d...6f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har rett på dagpenger for de 50% du har blitt permittert. Gå inn på nav.no og registrer deg. Dagpenger er ca 62% av din vanlige lønn, inntekten din vil gå ned.

https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Dagpenger+ved+arbeidsloshet+og+permittering/dagpenger-når-du-er-permittert--896

Ja, jeg er ganske sikker på at du kan ta andre jobber i den tiden du nå blir ledig. Men det er muligens noen regler på at du ikke kan ta jobb hos et konkurrerende firma, det er jeg usikker på.

Jeg har vært permittert, men av en annen grunn (brannskade i bygget). Jeg fikk meg en annen jobb før permitteringsperioden var over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...