Gå til innhold

Harde - myke julegaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ååååå har en liten diskusjon med samboeren min gående nå.. Jeg er av den mening at barn har godt av å få både leker/sportsutstyr og klær til jul... Noe han ikke er enig i. Han mener at barn kun skal ha leker....

Og da har vi et øøøørlite problem.. Min 9 åring (fra tidligere) leker ikke med leker lengre (for barnslig visst nok). Han spiller fotball hele sommer halvåret og deler av vinteren, ellers så er det ski, playstation, data, dvd'r og musikk......

Jahaaa... men nå som folk maser desperat etter hva gutten ønsker seg, så vet jeg jo at det har kommet en del nye playstationspill som han ønsker seg, men jeg kan jo ikke godt be folk om å kjøpe noe så dyrt. Og ikke regner jeg med at dem gjør det heller. Så da er vi like langt. Hva med en genser eller noe kult i klær, har jeg da sagt. Jeg vet jo at man kan få mye tøft i klær som ikke koster så mye.. .MEN neida, da tok jo samboern helt av...

Jeg er veldig takknemlig for at han bryr seg om hva sønnen min får til jul, tro for all del ikke noe annet..

Og jeg vet at han neppe får så mange "myke" gaver. Jeg har sånn noen lunde kontroll på hva han får av folk...

Hva synes dere om myke gaver til barn????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

synes det er helt greit jeg! De må jo lære seg at de ikke bare kan få det de vil ha hele tiden!

Pam

Skrevet

Jeg syns litt som samboeren din, at klær i julegaver egentlig er litt dumt. Og det er fordi klær får jo ungene hele året igjennom, mens leker får ikke de fleste året igjennom...

Men, det hender jo at barn ønsker seg klær og da er det noe annet. Mine to på 8 og 15 ønsker seg klær, og det vet jeg de får også.

Samtidig husker jeg selv hvor kjedelig det var med myke pakker.

Min sønn på 8 har også sluttet å leke - av samme grunn som sønnen din. Jeg har sagt at han ønsker seg spill og bøker og slikt. På nettet har jeg kjøpt X-box spill og PC-spill til under hundrelappen pr stk. Så jeg tror nok du får billige spill også.

Så jeg er blandet der - jeg syns unger kan ønske seg klær, men jeg syns de fortjener leker og ting til jul...

Gjest Anonymous
Skrevet

Wander... hvor har du fått tak i så billige spill?

De spillene sønnen min ønsker seg er selvsagt de nyeste som har kommet, og dem koster fra 400 og oppover...

Skrevet

På www.gamezone.no kjøpte jeg billig. Og raske var det også.

Men, det kan jo ha vært at jeg bare var heldig som fikk fatt i det de har på tilbud. De nyeste spillene vet jeg ikke hvor mye koster.

Du kan jo ta en titt, kanskje du finner noe kult. :)

Ellers kan du også prøve www.kelkoo.no og sammenligne priser på flere nettsteder. Og så hender det at nettbutikken elkjøp har billigere enn i butikkene.

:)

Skrevet

Myke gaver blir tatt i mot med åpne armer........av mor og far vel og merke. Barna er ikke så interessert i myke gaver, men de trenger jo det likevel.

Jeg synes samboeren din er helt på bærtur.

Så klart barna kan få myke pakker under treet. De må ikke og trenger ikke å bare få harde pakker.

Jeg synes det blir litt dumt å bare gi leker bare fordi det er jul.

Våre barn får mest klær, men de får litt leker og.

Barn trenger klær hele tiden og jeg synes det er best å få klær enn leker i julegaver.

Skrevet

Det at man ikke kan gi klær eller sportsutstyr til jul er noe av det dummeste jeg har hørt.

Det er klart at det å bare få stilongs og ullsokker ikke er noe særlig - men er det noe "kult", eller noe litt ekstra må det da være helt topp. Nødvendige klær kan barna få hele året ... men hva med den kjempetøffe genseren el. som de ikke "trenger"?

Har hatt barn som egentlig aldri har ønsket seg leker - men de har jo også fått det, heldigvis ikke så mye - for det ble stort sett stående ubrukt.

Våre barn har i alle år fått sportsutstyr - enten det var basketballer/sko, ski/snowboard, hjelmer/slalombriller/miniski el. - og ytterjakker, supportertøy etc. til jul - og det har alltid vært meget populært. De har jo ønsket seg det.

Vi har også gitt barna våre dyner til jul (og de har faktisk ønsket seg det selv) .. og når kameratene hørte at de hadde fått store deilige doble dyner.. (200*220) - ble de ganske misunnelige.. (og ønsket seg det selv ved neste anledning)

Skrevet

Mine to døtre får både myke og harde pakker av oss foreldrene.I år har jeg tenkt at de skal få en bok hver og klær.Jeg vet også at de vil få leker og klær av andre familie medlemmer,og jeg synes kittykatt har noe i det hun sier "Jeg synes det blir litt dumt å bare gi leker bare fordi det er jul.Barn trenger klær hele tiden og jeg synes det er best å få klær enn leker i julegaver." :enig_animasjon:

Koldbruna

Skrevet

Eg syns det e heilt greit å gi kle i julegåve.

Eg huska at eg syns det var veldig kjekt med kle når eg var mindre.

Håpa min sønn får masse kle til jul i år- for leika blir det alltid nok av.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Vi gir begge deler, men som regel blir det klær, for barn som vokser behøver mye klær. Heldigvis setter de fleste stor pris på klærne de får. :wink:

Skrevet

Det er i hvert fall et utslag av overflodssamfunnet hvis barna ikke kan få ting de trenger i julegave. :roll:

Skrevet
synes det er helt greit jeg! De må jo lære seg at de ikke bare kan få det de vil ha hele tiden!

Pam

Klart de må det! Derfor er julen absolutt det tidspunktet man virkelig skal hamre det inn! Eller? Jeg er faktisk dypt uenig med deg! Oppdra ungene kan man virkelig gjøres alle de andre dagene i året.

Nei, til jul (og fødselsdager) syns jeg ønskene fra barna bør telle med, ihvertfall innenfor rimelighetens grenser. Jeg har lært min 14 åring at det ER mulig å ønske seg dyrere ting til jul, men da må h*n ta ringerunden til tanter og besteforeldre og si at "jeg ønsker meg sånn og sånn hvis dere vil spleise". Da blir det kanskje bare en pakke felles fra disse under treet, men til gjengjeld blir den tingen satt stor pris på!

Gjest Anonymous
Skrevet

Mine barn får noe de ønsker seg og noe de trenger fra oss i julegave.

Vi er sluttet å kjøpe julegaver til så mange, kjøper kun til den nærmeste familie. Da kan man legge litt mer tanke bak gavene man gir og det trenger ikke bli noe som barna hiver nederst i lekekassa med en gang. Det er helt utrolig hvor mye leker barna har i dag - og hvor mye "skjitleker" som fås kjøpt.

Gjest GamlemorTex
Skrevet

Vi gir gjerne ungene sportsutstyr eller klær, i år får guttungen på syv ny sykkel (det fikk jentungen i fjor) og jentungen får masse kule klær som hun ønsker seg, nytt sengetøy som hun ønsker seg og diverse annet småtteri. Lillemann fikk ny tv til jul i fjor. Klart at man kan kjøpe sånt hvis man vil. Så har jeg også et slikt forhold til "leker" at jeg gjerne kjøper det ellers i året også da.......

Skrevet

Poenget er, som du også sier Tex, at det er noe de ønsker seg!

Jeg mener ikke at barn ikke skal ha sykkel, ski eller klær i julegave, men jeg mener at de ikke behøver å oppdras til at "du kan ikke få det du ønsker" deg når det er jul eller fødselsdag - DET kan man fikse resten av året! :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Når eg ser barnerommene til unger i dag, så ser de ut som leketøysbutikker. jeg kjøper ikke leker til barn til jul, Det blir bøker,musikk og klar som de ikke har,

Gjest Anonymous
Skrevet

Mine barn synes det er like greit med myke pakker som harde pakker. Ungene skriver ønskeliste og vi foreldre og bestemoren kjøper da noe av det de ønsker seg av leker, for vi er nærmest og vet hva de har fra før. Og så kjøper de andre besteforeldrene og tanter og onkler klær. Og hittil har de vært fornøyd.

Skrevet

Selvfølgelig kan de få både myke og harde pakker. Mine barn har gjennom alle år fått begge deler. De setter pris på det.

Bare tull at det MÅ være leker ja. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...