Gå til innhold

Dusje ved sprukket trommehinne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et barn på 3 år som har ørebetennelse, men som er på bedringens vei. Vi var hos legen og fikk antibiotika i dag, siden betennelsen har vart i nesten en uke. For tre dager siden sprakk trommehinnen på det ene øret, og det jeg glemte å spørre legen om var dusjing. Altså, jeg har lest at de ikke skal få vann i øret før man vet om trommehinna har grodd. Vi skal på kontroll for å sjekke trommehinna om en mnd. Men barnet må jo gjerne ha vasket håret innen den tid. Og gjerne i løpet av de neste par dagene, før det er barnehage igjen. Noen tips? Kan man bare holde en plastkopp inntil øret, og satse på at det er godt nok?

Anonymkode: 3ebdf...f26

Skrevet

Du kan dytte en bommulsdott inn i øret, da blir det nesten tett. Men pass og på at du ikke holder dusj-strålen inn mot øret. 

Skrevet (endret)

Pass på å ikke få vann inni iallefall, det er hysterisk vondt. Hadde selv sprukket trommehinnne og måtte få hjelp av mannen min til å vaske håret. Jeg holdt hånda tett over håret og hodet sidelengs mens han sjamponerte og skylte ut sjampoen

Endret av skruf
Skrevet

Som det ble skrevet over her, så er d veldig smertefullt å få vann i øret når trommehinnen er sprukket. Når min var sprukket, måtte jeg gå en hel sommer, og gjøre så godt jeg kunne å unngå å få vann i det..(var beskjeden fra legen). Så tett øret med bomull, gjerne med en plastertape over:)

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk, dere, da prøver vi med bomull og en klut eller kopp eller noe i tillegg.

Anonymkode: 3ebdf...f26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...