AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #1 Skrevet 27. mars 2017 Jeg må bare lufte hodet litt for jeg koker av sinne. Er høygravid og vi har barn fra før. Er sykemeldt og har vært det hele svangerskapet på grunn av risikosvangerskap. Jeg er med andre ord litt redusert og sliten i utgangspunktet og har mer enn nok med barna vi har fra før og det som skal ordnes i stand før fødsel. I dag har jeg brukt to timer på å rydde og vaske etter mannen samtidig som jeg skulle avgårde med begge barna for å levere i barnehagen. Da de var levert gjensto det fortsatt enormt mye fordi mannen laget mat i går og ikke vet å rydde etter seg. Nei, han laget ikke middag. Skulle prøve å eksperimentere med en rett til etter barna var lagt.. Endte i søppelet fordi det var uspiselig, noe det ofte gjør. Uansett, så var det klesvask, vasking og skrubbing av kjøkkenbenker og gulv der mannen hadde holdt på, masse søppel som måtte bæres ut, gulvet måtte skrubbes for fettflekker, oppvasken måtte skrubbes og skylles før den kunne settes inn osv. Jeg har holdt på med noe i godt over fem timer siden jeg sto opp og er nå helt utslitt. Har masse kynnere, nedpress og bekkenløsningen er så ille at jeg har lyst til å gråte. Jeg forteller til samboeren min at slik er det altfor ofte og spør hvorfor han mener det er slik at han kan etterlate meg alene med barna i et sånt rot når jeg skal bruke kjøkkenet for å smøre matpakker og frokost til barna, levere dem og prøve å lage en hyggelig morgen når formen min er redusert. Samboeren min unnskylder seg med bare vissvass og når jeg da blir forbanna og sier det er respektløst å behandle meg som en hushjelp så svarer han at jeg er uhyggelig og urimelig. Den guttungen der kan du få gratis av meg... Er så sint at jeg har mest lyst til å pakke tingene hans og sette dem utenfor inngangsdøren. Det var godt å få ut! Anonymkode: 418d6...f61 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #2 Skrevet 27. mars 2017 Forstår frustrasjonen din! Jeg har ikke engang barn eller er gravid, men jeg irriterer meg grønn over det samme! Skjønner ikke hvorfor det er så mange menn som ikke SER hva som må gjøres, for eksempel etter å ha laget mat. Anonymkode: 92d23...1cb 10
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #3 Skrevet 27. mars 2017 Og likevel velger du å få flere barn med denne mannen? Er vel ikke slik at han startet med dette for fire uker siden eller noe? Anonymkode: 7e60f...9cb 13
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #4 Skrevet 27. mars 2017 Og han valgte du å få enda et barn med..... Hva skal man si? Han er en egoistisk drittsekk, men samtidig har du nå valgt å bo med denne mannen og fortsetter å få barn med han så da har du vel godkjent denne oppførselen. Ser tråd etter tråd etter tråd om alle disse udugelige mennene som aldri gidder å rydde, vaske, stå opp med barn - fellesnevneren er at alle har en samboer/kone. Hvorfor? Skjønner dere ikke at dere bestemmer selv hvordan et annet menneske behandler dere? Du rydder og vasker mens han, en voksen frisk mann, får søple ned huset uten konsekvens. Anonymkode: dc8f3...3ca 13
Ruccula Skrevet 27. mars 2017 #5 Skrevet 27. mars 2017 Og igjen må jeg bare spørre... Kjære medkvinner hvorfor gidder dere å finne dere i å bli brukt som hushjelper? Hvis dere ikke snart slutter å løpe etter mennene deres og rydde etter dem så vil de aldri lære! Jeg hadde latt alt rote og møkka hans ligge akkurat der han forlot det, du finner et annet sted å smøre de matpakkene. Også hadde jeg bedt han rydde opp snarest så fort han kom tilbake... Hvis du vil slippe å bli behandlet som en hushjelp må du også slutte å oppføre deg som en. 13
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #6 Skrevet 27. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Forstår frustrasjonen din! Jeg har ikke engang barn eller er gravid, men jeg irriterer meg grønn over det samme! Skjønner ikke hvorfor det er så mange menn som ikke SER hva som må gjøres, for eksempel etter å ha laget mat. Anonymkode: 92d23...1cb De ser det, men de har kvinnfolk som rydder og vasker etter de. Menn er ikke evneveike, men de har kvinner som aksepterer oppførselen deres. Anonymkode: dc8f3...3ca 6
Rosalie Skrevet 27. mars 2017 #7 Skrevet 27. mars 2017 Som man reder, ligger man. Han har vel ikke blitt slik over natten, og du har valgt å få ikke bare ett, men to barn sammen med ham. Så særlig synd på deg er det virkelig ikke. 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #8 Skrevet 27. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De ser det, men de har kvinnfolk som rydder og vasker etter de. Menn er ikke evneveike, men de har kvinner som aksepterer oppførselen deres. Anonymkode: dc8f3...3ca Jeg er helt uenig. Menn er evneveike og de liker å leve i sin egen skitt og sitt eget rot. De har ikke problemer med å lage mat i fettflekker og skitten oppvask, de har gjerne skittentøyet liggende på gulvet, de syns det er helt greit at vasken og doen er skitten. I hvert fall min samboer. TS Anonymkode: 418d6...f61 6
Hjertefisk Skrevet 27. mars 2017 #9 Skrevet 27. mars 2017 Jeg føler med deg. Og jeg er ikke gravid en gang! Mannfolk ass. Jeg ble så dritalei en gang. Jeg tok rett og slett en pappeske, også måkte jeg alt rotet hans nedi pappesken. Asjetter, matrester, kluter, grønnsaker og alt sammen. Så satt jeg pappesken i godstolen hans. Ferdig med den saken! Jeg fikk gjøre det jeg ville gjøre på kjøkkenbenken. Og han vaska opp griseriet sitt da han kom hjem. Tror faktisk jeg hadde oppi litt ekstra gris, bare sånn at han måtte rydde litt ekstra for å finne fram til godstolen sin. 11
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #10 Skrevet 27. mars 2017 Akkurat nå, Hypnosee skrev: Jeg føler med deg. Og jeg er ikke gravid en gang! Mannfolk ass. Jeg ble så dritalei en gang. Jeg tok rett og slett en pappeske, også måkte jeg alt rotet hans nedi pappesken. Asjetter, matrester, kluter, grønnsaker og alt sammen. Så satt jeg pappesken i godstolen hans. Ferdig med den saken! Jeg fikk gjøre det jeg ville gjøre på kjøkkenbenken. Og han vaska opp griseriet sitt da han kom hjem. Tror faktisk jeg hadde oppi litt ekstra gris, bare sånn at han måtte rydde litt ekstra for å finne fram til godstolen sin. Hehe, godt gjort. Her havnet alt rotet hans ut på plenen en gang. Det var før vi fikk barn. Ganske deilig følelse å kaste alt ut i hagen, og ryddig ble det også gitt. TS Anonymkode: 418d6...f61
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #11 Skrevet 27. mars 2017 Haha, enkelte mannfolk bare e sånn.. Eg bodde med en som var heilt make han som du bur med, men vi hadde ingen unger. Eg blei så forbanna til slutta at eg rett og slett pakka sekken og flytta ut på døren for eg orker ikkje meir. Etter x antall samtaler og irritasjon fant eg ut at det var best. Anonymkode: 83517...482 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #12 Skrevet 27. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er helt uenig. Menn er evneveike og de liker å leve i sin egen skitt og sitt eget rot. De har ikke problemer med å lage mat i fettflekker og skitten oppvask, de har gjerne skittentøyet liggende på gulvet, de syns det er helt greit at vasken og doen er skitten. I hvert fall min samboer. TS Anonymkode: 418d6...f61 Han trenger jo ikke å gjøre noen av delene når han har deg. Du er jo hushjelp som rydder opp etter han. Menn er ikke evneveike, det er du og likesinnede kvinner som gjør de det. Kan han jobbe, betale skatt og regninger, trene, kjøre bil, bruke gressklipper, passe barn alene - kan han rydde og vaske og. Dårlig unnskyldning. Anonymkode: dc8f3...3ca 8
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #13 Skrevet 27. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Han trenger jo ikke å gjøre noen av delene når han har deg. Du er jo hushjelp som rydder opp etter han. Menn er ikke evneveike, det er du og likesinnede kvinner som gjør de det. Kan han jobbe, betale skatt og regninger, trene, kjøre bil, bruke gressklipper, passe barn alene - kan han rydde og vaske og. Dårlig unnskyldning. Anonymkode: dc8f3...3ca Han trener ikke, betaler ikke regninger, gjør ingenting praktisk og klarer knapt å passe barna alene, så jo, han er nok litt evneveik denne karen. TS Anonymkode: 418d6...f61 2
Lou Salome Skrevet 27. mars 2017 #14 Skrevet 27. mars 2017 Hvorfor gjorde du det der? Du ville klart å smøre matpakker uten at gulvet var vasket for fettflekker, oppvasken kunne da bare stå? Hvis din jobb er å levere barna, så gjør du det. Klesvasken kan han ta. Jeg er enig med de andre her, dette problemet lager du selv. Ingen ber deg om å skrubbe gulv for andre når du er sykmeldt. Men du gjør det. Helt frivillig. Bare slutt. Ungene tar ikke skade av at søpla står et døgn før den blir båret ut. Han tar ikke sin del, fordi du tar den for ham. Du er sykmeldt. Ungene bryr seg ikke om kjøkkenbenken er skrubbet for at de skal ha en "hyggelig frokost", de ville sikkert satt mer pris på en glad mor, en skive i handa og en episode Brannmann Sam. 19
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #15 Skrevet 27. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Han trener ikke, betaler ikke regninger, gjør ingenting praktisk og klarer knapt å passe barna alene, så jo, han er nok litt evneveik denne karen. TS Anonymkode: 418d6...f6 Hvorfor fikk du barn med han? Anonymkode: dc8f3...3ca 16
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #16 Skrevet 27. mars 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han trener ikke, betaler ikke regninger, gjør ingenting praktisk og klarer knapt å passe barna alene, så jo, han er nok litt evneveik denne karen. TS Anonymkode: 418d6...f61 Høres ut som du har skutt gullfuglen Anonymkode: 92d23...1cb 17
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #17 Skrevet 27. mars 2017 35 minutter siden, Lou Salome skrev: Hvorfor gjorde du det der? Du ville klart å smøre matpakker uten at gulvet var vasket for fettflekker, oppvasken kunne da bare stå? Hvis din jobb er å levere barna, så gjør du det. Klesvasken kan han ta. Jeg er enig med de andre her, dette problemet lager du selv. Ingen ber deg om å skrubbe gulv for andre når du er sykmeldt. Men du gjør det. Helt frivillig. Bare slutt. Ungene tar ikke skade av at søpla står et døgn før den blir båret ut. Han tar ikke sin del, fordi du tar den for ham. Du er sykmeldt. Ungene bryr seg ikke om kjøkkenbenken er skrubbet for at de skal ha en "hyggelig frokost", de ville sikkert satt mer pris på en glad mor, en skive i handa og en episode Brannmann Sam. Fordi jeg ikke liker å tråkke i dritt. Samboeren har klint fettflekker, saus, smuler og diverse utover hele kjøkkenet. Det var ikke en ren flekk å trå på på gulvet og ingen ren områder på benkene. Oppvasken sto over benkene på begge sider og til og med spisebordet. Jeg måtte vaske og rydde unna for å unngå at barna skulle tråkke i dritt og få mat med gamle matrester på. Søppelet var overfylt og rant over posene, lå på benken og i to poser hengende på kjøkkenskapene. Samboeren har en helt unik evne til å rote. Jeg hadde ikke klart å lage så mye søl om jeg så gikk inn for det. Vi spiste maten på stua, barna og jeg for jeg rakk ikke rydde og vaske så mye samtidig som alt annet skulle ordnes. Jeg vet at det er min feil og selvfølgelig er jeg drittlei, men har forsøkt før å la alt hans ligge og ikke gjøre noe, det er ikke mulig å leve slik den guttungen legger opp til. Han vil ha det skittent rundt seg og det orker jeg ikke. Ikke er det noe godt forbilde for barna heller. Selv den minste på to år rydder etter seg og vasker opp griset sitt, det gjør ikke samboer.. Anonymkode: 418d6...f61
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #18 Skrevet 27. mars 2017 Slutt å vask og rydd etter han, slutt å betal regningene hans. Ikke ta opp og vask klærne hans. La han gå å være skitten Anonymkode: 767dd...9ff 5
Ruccula Skrevet 27. mars 2017 #19 Skrevet 27. mars 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Han trener ikke, betaler ikke regninger, gjør ingenting praktisk og klarer knapt å passe barna alene, så jo, han er nok litt evneveik denne karen. TS Anonymkode: 418d6...f61 Så hvorfor vil du frivillig dele livet ditt med en sånn mann? 11
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #20 Skrevet 27. mars 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg ikke liker å tråkke i dritt. Samboeren har klint fettflekker, saus, smuler og diverse utover hele kjøkkenet. Det var ikke en ren flekk å trå på på gulvet og ingen ren områder på benkene. Oppvasken sto over benkene på begge sider og til og med spisebordet. Jeg måtte vaske og rydde unna for å unngå at barna skulle tråkke i dritt og få mat med gamle matrester på. Søppelet var overfylt og rant over posene, lå på benken og i to poser hengende på kjøkkenskapene. Samboeren har en helt unik evne til å rote. Jeg hadde ikke klart å lage så mye søl om jeg så gikk inn for det. Vi spiste maten på stua, barna og jeg for jeg rakk ikke rydde og vaske så mye samtidig som alt annet skulle ordnes. Jeg vet at det er min feil og selvfølgelig er jeg drittlei, men har forsøkt før å la alt hans ligge og ikke gjøre noe, det er ikke mulig å leve slik den guttungen legger opp til. Han vil ha det skittent rundt seg og det orker jeg ikke. Ikke er det noe godt forbilde for barna heller. Selv den minste på to år rydder etter seg og vasker opp griset sitt, det gjør ikke samboer.. Anonymkode: 418d6...f61 Hvordan er dette bedre? At pappa kan rote og søle så mye han vil uten konsekvens for mamma må rydde og vaske alt? Igjen, hvorfor får du flere barn med denne mannen? Anonymkode: dc8f3...3ca 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå