AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #1 Skrevet 27. mars 2017 Jeg var innom et utested i hovedstaden i helgen der det kun var medlemmer av utestedets private facebookgruppe som fikk være gjester. Standard praksis i helgene visstnok. Dersom man ikke var medlem, eller ikke ble "godkjent" som medlem(gjennom litt fb-profilsnoking) måtte man snu i døra. Baktanken med denne gruppen er å sile vekk bråkmakere ble vi fortalt. Fair nok tenker jeg, men stiller meg likevel undrende til praksisen og om de juridisk sett er innafor.. Anonymkode: f5383...dc4 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #2 Skrevet 27. mars 2017 Hvilket utested var det? Anonymkode: d5a86...e4d 2
Langpanne Skrevet 27. mars 2017 #3 Skrevet 27. mars 2017 Utesteder har vel ikke meg bekjent noen plikt til å slippe inn kunder. De står fritt til å velge hvilke kriterier de skal sette for bruk av sitt tilbud. Dette er dog begrenset noe av diskrimineringslovene, selv om jeg ikke ser at det skulle være aktuelt her. 7
vendeli Skrevet 27. mars 2017 #4 Skrevet 27. mars 2017 Fair nok? Jeg hadde gladelig snudd i døra, og meldt meg ut av FB-gruppa hvis jeg uheldigvis var medlem der. Det juridiske kommer vel an på et par ting. De har ikke lov til å avvise kunder på bakgrunn av reell eller antatt etnisitet, kjønn, kjønnsuttrykk, religion, funksjonsevne eller seksuell orientering. De har heller ikke lov til å lagre eller bruke personopplysninger om hverken kunder eller gruppemedlemmer på noe vis uten tillatelse fra hver enkelt, så de har neppe lov til å operere med navnelister hentet fra facebook-gruppa med mindre du gir dem tillatelse. Hvis de står sammen med kunden og spør om lov til å sjekke FB i døra er nok det også innafor (aner jo ikke hvordan de praktiserer dette tullet). 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #5 Skrevet 27. mars 2017 wow, er det sånn det har blitt altså.. Anonymkode: fd8fb...4fd 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #6 Skrevet 27. mars 2017 1 time siden, vendeli skrev: Fair nok? Jeg hadde gladelig snudd i døra, og meldt meg ut av FB-gruppa hvis jeg uheldigvis var medlem der. Det juridiske kommer vel an på et par ting. De har ikke lov til å avvise kunder på bakgrunn av reell eller antatt etnisitet, kjønn, kjønnsuttrykk, religion, funksjonsevne eller seksuell orientering. De har heller ikke lov til å lagre eller bruke personopplysninger om hverken kunder eller gruppemedlemmer på noe vis uten tillatelse fra hver enkelt, så de har neppe lov til å operere med navnelister hentet fra facebook-gruppa med mindre du gir dem tillatelse. Hvis de står sammen med kunden og spør om lov til å sjekke FB i døra er nok det også innafor (aner jo ikke hvordan de praktiserer dette tullet). Hvis du melder deg på gruppa (som er helt frivillig) så samtykker du da til at de opererer med navnelister... Anonymkode: 3dcc9...1bb 2
Kontormus Skrevet 27. mars 2017 #7 Skrevet 27. mars 2017 Dette blir vel å regne som en Club? Dette har vel eksistert siden - alltid, og er vel lov. 2
Gjest Herr Heftig Skrevet 27. mars 2017 #8 Skrevet 27. mars 2017 (endret) Haha. I realiteten er dette en teknik for å få in fine damer og menn som kjøper dyr sjampis til bordet. Samt å eksludere etniske minoriteter. Endret 27. mars 2017 av Herr Heftig
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #9 Skrevet 27. mars 2017 Alle fra "livets harde skole" samlet på ett sted, med alkohol??? Nei takk! Spøk til side, det blir vel å annse som en Club som Kontormus skriver ovenfor, men personlig synes jeg ikke det er innafor at man skal blande inn facebook. Det skulle eventuelt frivillig, som det gjerne er på andre steder. Anonymkode: 256ac...b2e 4
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #10 Skrevet 27. mars 2017 Hva er det de har behov for å sjekke på fb. Antall likes og venner om man har pene nok venner? Anonymkode: 689e2...1c5 1
Gjest Axl Rose Skrevet 27. mars 2017 #11 Skrevet 27. mars 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var innom et utested i hovedstaden i helgen der det kun var medlemmer av utestedets private facebookgruppe som fikk være gjester. Standard praksis i helgene visstnok. Dersom man ikke var medlem, eller ikke ble "godkjent" som medlem(gjennom litt fb-profilsnoking) måtte man snu i døra. Baktanken med denne gruppen er å sile vekk bråkmakere ble vi fortalt. Fair nok tenker jeg, men stiller meg likevel undrende til praksisen og om de juridisk sett er innafor.. Anonymkode: f5383...dc4 Dette må være i OSLO!
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #12 Skrevet 27. mars 2017 Blir jo som et privat party, ikke noe problem å gjøre det på den måten. Anonymkode: cdc3d...519 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #13 Skrevet 28. mars 2017 På 27.3.2017 den 18.17, Bootyhunter skrev: Dette må være i OSLO! Oslo er hovedstaden i Norge ja, Grattis! Anonymkode: 3fd06...f71 4
Gjest Axl Rose Skrevet 28. mars 2017 #14 Skrevet 28. mars 2017 (endret) 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oslo er hovedstaden i Norge ja, Grattis! Anonymkode: 3fd06...f71 Leste ikke at det stod hovedstaden. Leste bare "et utested i helgen", men da hadde jeg rett. Kun i Oslo sånt kan skje Takk forresten. Endret 28. mars 2017 av Axl Rose
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #15 Skrevet 29. mars 2017 Meld deg inn og sjekk hvem som er på medlemslista. Så kan du gå i avisen om der ikke er noen mørkhudede Anonymkode: 270f7...2d9
_popcorn_ Skrevet 30. mars 2017 #17 Skrevet 30. mars 2017 alle private steder har selvfølgelig lov til å ha medlemkvelder lukket for medlemmer... at dem har det hver helg er vel helt opp til dem? Om dem velger ha medlemsregister på papir, fb, i en selvlaget app, eller en kjøpt database er vel opp til dem? Om jeg inviterer til fest en helg, så velger jeg kun invitere mine venner, og venners venner, for å unngå bråk. Folk som ikke er invitert, må snu i døra. Treningssenter har lukket treninger for alle dem som melder seg inn der, H&M har shoppingfrokost med gode tilbud for sine medlemmer, gudene måte vite hvor mange butikker som gir tilbud til sine følgere på sosiale medier... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå