Gå til innhold

Jeg er sykemeldt og jeg har telefonangst. SSB maser om at jeg må være med på spørreundersøkelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er bare å si fra at du ikke ønsker å delta på slike meningsmålinger. Dette skal de akseptere

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 timer siden, Antoinette skrev:

TS, det er bare å ignorere de meldingene. Ellers kan du slutte å være så stakkarslig og faktisk svare dem og si at du er sykemeldt og ikke kan svare. Det respekterer de. 

Du kan ikke la slike småting som dette ødelegge hverdagen din, det er bare en telefon. Ingen telefon biter. 

Ja hvis det hadde vært så enkelt, hadde ingen i verden hatt en psykisk lidelse.  Det er ikke bare å ta seg sammen og bli "mindre stakkarslig"; angst er nettopp angst. Det er mulig å ha angst mot tomater, og alle vet at tomater ikke biter.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mentalt syk og har det ikke bra for tiden. Er på et sted hvor jeg får ro og behandling nå. Men hver gang jeg skrur på tlf får jeg melding fra statistisk sentralbyrå som sier at de har ringt meg ang en spørreundersøkelse om arbeidsmiljø som jeg MÅ svare på. Jeg har angst for å snakke i telefon, ser jeg har fått mail fra de om at de som nekter å svare på dette kan bli straffet med bot. Jeg har også forsøkt å undersøke om det er noe mulighet for å svare på denne undersøkelsen på pc, men finner ingenting om det. Jeg blir så stresset og litt redd av dette her, hva gjør jeg?:(

Anonymkode: 8291c...733

Og dette gjelder ikke arbeidsplassen din? 

Anonymkode: c71c5...ae3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jøssenavn! Googlet det, og man har faktisk svarplikt. 

"Statistisk sentralbyrå har kun to faste undersøkelser med svarplikt som retter seg mot privatpersoner. Det er Arbeidskraftundersøkelsen og Prisindeks for bruktboliger. Det statistiske resultatet av begge undersøkelsene inngår som særdeles viktige ledd i beskrivelsen av den økonomiske utviklingen og er derfor av stor viktighet for utformingen av den økonomiske politikken. Derfor er det svarplikt i disse undersøkelsene. http://www.ssb.no/fob/tvangsmulkt.html"

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøssenavn! Googlet det, og man har faktisk svarplikt. 

"Statistisk sentralbyrå har kun to faste undersøkelser med svarplikt som retter seg mot privatpersoner. Det er Arbeidskraftundersøkelsen og Prisindeks for bruktboliger. Det statistiske resultatet av begge undersøkelsene inngår som særdeles viktige ledd i beskrivelsen av den økonomiske utviklingen og er derfor av stor viktighet for utformingen av den økonomiske politikken. Derfor er det svarplikt i disse undersøkelsene. http://www.ssb.no/fob/tvangsmulkt.html"

Jeg deltar ikke uansett

Anonymkode: 4c16e...9a4

Skrevet (endret)
41 minutter siden, Fireball skrev:

Ja hvis det hadde vært så enkelt, hadde ingen i verden hatt en psykisk lidelse.  Det er ikke bare å ta seg sammen og bli "mindre stakkarslig"; angst er nettopp angst. Det er mulig å ha angst mot tomater, og alle vet at tomater ikke biter.

Helt enig og respektløst å ikke anerkjenne andres psykiske lidelser. 

Endret av AnonymSjiraff
  • Liker 2
  • 2 år senere...
Skrevet

Dytt . Jeg er i samme situasjon som deg Ts. Fikk mail om dette kommer ikke til å svare da jeg har telefonangst stoler ikke på fremmede.

Anonymkode: e2f36...7b0

Skrevet

Dytt

Anonymkode: e2f36...7b0

Skrevet

Blokker dem

Anonymkode: 4c16e...9a4

Skrevet

Man må ikke svare på slike undersøkelser.

Jeg bruker og blokkere de som ringer med sånn

Desverre er det mange ganger på 1 år.

Anonymkode: 2095c...79c

Skrevet

Hæ? Hvorfor I all verden har ssb mandat til å tvinge folk til å ta telefonen og svare på undersøkelser? Det er det særeste jeg har hørt i dag (og jeg har lest tråden om hun som får kjeft fordi hun ikke vasker huset når hun har bekkenløsning). 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...