Gå til innhold

Hvordan var din første dag på VGs?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg og bestevenninnen min søkte på samme linje. Vi håpet så inderlig vi kom i samme klasse, men neida :dry: Jeg kjente ingen i klassen min og det var så skummelt. Flere av de jeg kom i klasse med kjente hverandrefra før av som gjorde det hele verre. Jeg spurte om jeg kunne bytte klasse, men fikk ikke lov. 

Andre dagen sier læreren "så nå kan dere mingle litt rundt i rommet og bli kjent med hverandre" :overrasket: Jeg var veldig sjenert og det var så ubehagelig, herregud. 

Det gikk bedre etterhvert, men det tok litt tid før jeg ble varm i trøya og fikk venner.

Hvordan var din første dag på VGs? 

Anonymkode: bb059...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rose11

Jeg klarte å forsove meg big time, så det var fult stress. Jeg mistet bussen og. Måtte løpe ned til byen. Jeg vsr seint ute og visste ikke hvor vi skulle møte,  men ble ledet ned til gymsalen av en lærer. Måtte gå inn der mens alle andre glodde på meg. Flaut. Mens vi satt i klasserommet (kjente ingen av de jeg kom i klasse med) så fikk jeg plutselig mensen. Hadde hatt litt småvondt i magen fra jeg våknet men trodde ikke jeg skulle få mensen.

Jeg kjente jeg ble blaut og fikk panikk. Så jeg tok av meg hettegenseren og knyttet den rundt livet i håp om å skjule blodmerker. Gikk på dass og stappet trusa full av papir. Jeg hadde på meg en liten tanktop under. Husker det regnet ute og jeg måtte gå slik til bussen. Uten paraply eller noe, mens alle andre gikk med jakker. For et syn. 

En uke senere begynte eksen min i samme klasse som meg :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første dag på videregående var utrolig spennende! Jeg var kjempenysgjerrig og det var morsomt å møte nye mennesker. Tok en liten stund før jeg ble varm i trøya, men jeg prøvde å være åpen og snakke mer enn vanlig for å slippe folk inn. Hadde en tendens til å ikke si så mye da jeg var tenåring fordi jeg var ukomfortabel rundt nye mennesker. Men det kom seg fort da jeg tvang meg selv til å være mer sosial! :) 

Men det mest minneverdige var første dagen på internatet (dagen før), der jeg skulle bo. Der fikk jeg meg venner med en gang! Utrolig hyggelig. Husker det var kvelds der lærerne tok oss i mot, vi satt i ring og snakket litt om oss selv, osv. Koselig kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kort sagt begynnelsen på Helvete, depresjon, dårlig selvtillit og ensomhet.

Var helt alene den første dagen. Ingen av mine venninner hadde søkt på den samme skolen som meg, så kjentf ingen i klassen, men alle de andre kjente hverandre godt. Husker jeg prøvde å være positiv ved å si til meg selv at innen 3 måneder kom jeg til å ha fått flere nye venner. Gjett om jeg tok feil da! 

Gkeder meg utrolig mye til disse 3 månedene blir ferdige, så jeg kan dra til en helt annen by flere timer unna og legge fortiden bak meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mareritt! 

Jeg gledet meg veldig til å begynne på VGs, for da kom jeg vekk fra mobberen min (som var sjefsmegga på ungdomsskolen) og starte med blanke ark, men slik ble det ikke. Bare en uke før start,  så fikk jeg vite hun skulle på samme skole som meg! :overrasket:Jeg hadde hørt rykter om at hun skulle flytte til Oslo, men tydeligvis ikke. Jeg fikk en vond klump i magen. 

Hun kom inn på samme linje som meg, men HELDIGVIS IKKE i samme klasse. Da jeg gikk forbi henne i gangen ga hun meg et ondt blikk hvor hun sikkert tenkte "jeg er ikke ferdig med du enda" Hun snakket dritt om meg til alle og fikk alle imot meg. Spredde falske ryker om meg og. Det var akkurat som på ungdomsskolen. Jeg måtte snike meg ut etter skoletid for å ikke bumpe inn i henne. Møtte jeg henne i kantina f.eksempel, så var det tydelig at hun snakket om meg til de andre hun satt med. Tisket og lo. Følte jeg ikke fikk fair sjanse i det hele tatt. 

Etter mye om men, så byttet jeg skole. Skolen var i nabobyen og måtte opp tidligere, men det var SÅ verdt det. Fikk en god start og nye venner :)  Hun flyttet til Tyskland rett etter VGs og giftet seg der. Bor der enda.  Good ridance. 

Anonymkode: baa54...710

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...