Damody Skrevet 27. mars 2017 #1 Skrevet 27. mars 2017 (endret) Hei, lurer på en ting. Jeg har fast jobb men har fått et engasjement i 2.5 måned et annet sted. Samtidig er jeg på jakt etter en ny fast jobb og farter mye på intervjuer etc. Hvis det viser seg at jeg får den jobben jeg har vært på intervju på - kan jeg da si opp i min permisjonsperiode? Forutsetningen for å få jobben er snarlig tiltredelse og jeg er bekymret for om jeg må jobbe i 3 måneder etter permisjonen som den rette oppsigelsstiden. Planen er å tiltre engasjementet og jobbet ut min oppsigelsestid samtidig. Er dette noe som lar seg gjøre? Jeg har forøvrig 3 mnd oppsigelsestid. Forutsetningen for å få dette engasjementet er også "at man gjeninntrer hos arbeidsgiver etter engasjementet" da dette er en lit spesiell stilling. Jeg tenkte at det holder meg at jeg feks sier opp slik at jeg får jobbet i 2 uker etter at engasjementet er ferdig. Med "gjeninntrer" forstår jeg det slik at de vil unngå folk som ikke har faste stillinger etc. Hva tror dere det betyr? Endret 27. mars 2017 av Damody
Carrot Skrevet 27. mars 2017 #2 Skrevet 27. mars 2017 Det er opp til deg å forhandle rundt oppsigelsen din med arbeidsgiver og denne kan holde deg til kontrakten, altså kreve at du jobber oppsigelsestiden etter permisjonen. Når det er sagt regner jeg med de har en vikar i din stilling som kunne gått inn i rollen direkte? Slik sett burde en forhandling kunne la seg gjennomføre. Men rent kontrakstmessig er det altså arbeidsgiver som avgjør hva de velger. Jeg ville ikke sagt opp en fast stilling for et vikariat som er så kort som 3 mnd personlig, men lykke til med ny jobb.
Damody Skrevet 27. mars 2017 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2017 (endret) Jeg har fast jobb, fått et engasjement og leter etter en jobb som jeg kan ta etter engasjementet. Får jeg ikke det så går jeg bare tilbake til faste jobben. Jeg lurer på OM jeg finner meg en ny jobb - hva skjer med oppsigelses når er ferdig med 2.5 mnd engasjementet. Sier såklart ikke opp fast jobb for et 3 mnd vikariat hehehe Endret 27. mars 2017 av Damody
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå