AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #1 Skrevet 27. mars 2017 I løpet av 2-3 uker har jeg funnet 1 maur av gangen på badet. Bare snakk om 4 tilsammen. I går var det mye varmere enn på lenge her og ser at insektene kommer ute. Men når jeg sto opp litt før i dag ser jeg at det har kommer 5 maur på en natt inn på badet! Jeg bor i kjeller leilighet. Har det kanskje noe å si? Jeg flyttet inn i vinter så vet ikke helt hva som er vanlig. Var bare veldig ekkelt å sette seg ned på do for så å se flere maur rundt meg! Blir veldig skeptisk når dette bare er første dagen med litt varmt vær. Hva skjer bår våren kommer for fullt? Noen erfaringer? Anonymkode: e320f...c94
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #2 Skrevet 27. mars 2017 Hvorfor vil du ikke ha maurene i leiligheten? Anonymkode: b2ed5...b86
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #3 Skrevet 27. mars 2017 Dette er noe du må bare venne deg til mtp at du bor i bakkenivå. Du kan kjøpe maur-gift og legge det i badet, men noe mer trengs ikke. Anonymkode: 5c5fe...0f2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #4 Skrevet 27. mars 2017 Kjellerbolig er egentlig ikke særlig egnet til leiligheter, pga. dårlig innemiljø (sol/ventilasjon/fukt), insekter, radon m.m. Anonymkode: c0e3e...0b3 1
Antoinette Skrevet 27. mars 2017 #5 Skrevet 27. mars 2017 Se etter ny leilighet, maur er bare et av problemene som vil dukke opp. 1
Minya Skrevet 27. mars 2017 #6 Skrevet 27. mars 2017 Er det sukkermaur, må du bare være konsekvent på å legge ut åtestasjoner. Sukkermauren er vanskelig å bli kvitt hvis du ikke er konsekvent med giften, men de gjør heller ikke noe skade på boligen. De er mer irriterende enn noe annet. Hør med huseier om de er klar over at det er maur der, i tilfelle tidligere leieboere ikke har sagt noe. Er det annen type maur, bør huseier kontakte et skadedyrsfirma for en skikkelig sanering. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #7 Skrevet 27. mars 2017 Hadde maurinvasjon i forfjor og i fjor. Første året lot jeg de bare være, og det krydde av maur på bad og kjøkken. De begynte så smått å dukke opp i slutten av mars og forsvant i løpet av mai. I fjor dukka de også opp i slutten av mars. Jeg oppdaget noen få på kjøkkenet før jeg gikk på jobb, og da jeg kom hjem var det full invasjon. Jeg satt ut to åtebokser og et par dager senere var det ikke en maur å se. Anonymkode: b3f9d...561
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #8 Skrevet 27. mars 2017 Hei, jeg opplevde det samme da jeg bodde i kjellerleilighet for noen år tilbake. Der var det stuen som ble hardest rammet. Jeg mener å huske at jeg brukte maurkverk. Det var et slags pulver som jeg strødde på gulvet, på steder som under sofaen, bak hyller og andre lure steder. Jeg brukte også en slags grønn lokkeboks, som jeg plasserte rundt om i leiligheten. Begge deler hadde god effekt. Maurene forsvant ikke helt, men antall maurtilfeller sank drastisk. På det verste kunne man ikke sitte i sofaen uten å kjenne det "kravle" maur rundt på armer og ben. Etter at jeg begynte å bruke det overnevnte kom jeg over en maur eller to innimellom, men med tanke på at vinduene lå på høyde med et blomsterbedd var jeg veldig fornøyd med resultatet. Jeg hadde også fine vindusløsninger som gjorde det mulig å feste insektsnett på vinduene uten at det gikk utover luftemulighetene. Jeg opplevde det som veldig nyttig, for da slapp jeg å få inn andre ubudne gjester fra både dyre- og insektsriket😉 Anonymkode: a39dd...561
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #9 Skrevet 28. mars 2017 Lite spørsmål; vi pleier å være små-plaget med maur på sommeren(bor på bakkenivå). Kan det komme av at naboen mater fuglene? Anonymkode: 800c1...79b
lokmeister2016 Skrevet 28. mars 2017 #10 Skrevet 28. mars 2017 Maur spray funker var sykt plaga før med maur på Ene bostedet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå