Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i den siste tiden vært under utredning for barnløshet. og det viser seg at jeg har PCOS (har mistenkt det tidligere, så det kom ikke som noen overraskelse akkurat) 

Jeg skal nå starte med Metformin 850mg 2 ganger daglig. Jeg er ganske overvektig. er 167 høy og veier 105kg. (mye ligger på midja selvfølgelig) Håper du kan gi meg noen erfaringer på hvordan metforminen virket på deg, sånn som mindre kviser og stabilisert mens, vektnedgang osv. og selvfølgelig om du ble gravid.

Jeg skal tilbake til spesialist igjen om 3 mnd om ikke noe har skjedd (altså graviditet)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja vi ble heller ikke gravide pga PCOS. Fikk metformin og ble gravid nesten med engang, med begge barna mine. Lykke til 

Anonymkode: f6306...ddd

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja vi ble heller ikke gravide pga PCOS. Fikk metformin og ble gravid nesten med engang, med begge barna mine. Lykke til 

Så flott... håper det samme for meg og... Gikk du ned i vekt også?

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Plotty skrev:

Så flott... håper det samme for meg og... Gikk du ned i vekt også?

Ja 13 kg ned første gang og nesten 10 kg ned andre gang :-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også pcos, fikk samme dose metformin som deg i november. La om til full lavkarbo i februar. Vekt da var 99,8, nå er den på 93. 

Går på letrozol også for eggløsning, ikke hatt noe hell enda🙁

Masse lykke til:):)

Anonymkode: 1ab14...d50

Skrevet

Startet på Metformin for litt over 3 uker siden, og fikk endelig menstruasjon for få dager siden, etter å ha vært uten i 7 måneder :-) Krysser fingrene for oss TS, og alle dere andre :-)

Skrevet

Har gått på Metformin i 1 uke nå... og har gått ned en halv kilo... Håper det er reelt og ikke bare naturlig vektvariasjon...

AnonymBruker
Skrevet

Er ca 170 og veide ca 106. Har gått på metformin siden sist sommer. Ikke merket forbedring på kilo, hårvekst, kanskje litt på kvisene. Slanket meg 6 kg siden jul, men det er ikke pga metforminen. Har ikke blitt gravid, fikk mensen 1 gang i høst. 

Anonymkode: 8fa1e...1ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...