Lineb Skrevet 26. mars 2017 #1 Del Skrevet 26. mars 2017 Hei! Har funnet en del gamle PC-spill jeg tenkte jeg skulle forsøke å få i gang på min Windows 7 stasjonære PC. Mine barn kunne veldig gjerne tenke seg å prøve noen av de, men jeg støtter stadig på problemer når det gjelder installering og oppstart av programmene. Nå har jeg bla. a. kommet opp i et problem som gjelder kompatibilitet. Får beskjed når jeg starter setup om at Windows 95 operativsystemet må benyttes. Har forsøkt å endre kompatibiliteten til både Win 95, 98, 2000, XP, Vista og 7 uten at det hjelper. Samme feilmelding kommer opp hele tiden. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Setter pris på alle svar På forhånd, takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2017 #2 Del Skrevet 26. mars 2017 Om dette er spill som er gjenutgitt på for eks steam, så hadde jeg sjekket muligheten for å kjøpe de på nytt Anonymkode: 64a2b...84f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lineb Skrevet 26. mars 2017 Forfatter #3 Del Skrevet 26. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om dette er spill som er gjenutgitt på for eks steam, så hadde jeg sjekket muligheten for å kjøpe de på nytt Anonymkode: 64a2b...84f Nei, det er det nok ikke. Dette er et gammelt Disney-spill faktisk Løvenes Konge 2. Står svært lite i brukerhåndboken også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 27. mars 2017 #4 Del Skrevet 27. mars 2017 Har du tilgang til en gammel Win 95-installasjonsdisk, kan du kjøre en Virtual Machine på Win7, da kan du innstallere Win 95 på den virtuelle maskinen og kjøre spillet der. For øvrig kan du finne mye gamle spill her, både gratis og for en billig penge, helt lovlig. Ulempen er kanskje at de aller fleste spillene der er på engelsk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jonencloud Skrevet 27. mars 2017 #5 Del Skrevet 27. mars 2017 Som Minya sa må du sannsynligvis bruke en virtuell maskin. Skulle ikke være veldig vanskelig, men litt tidkrevende. Winworldpc har installasjonsdisker i ISO form her https://winworldpc.com/product/windows-95/osr-2 og det burde være lett å finne en tutorial på å installere Windows 95 i virtualbox. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tummy Skrevet 27. mars 2017 #6 Del Skrevet 27. mars 2017 Ja det kan nok gå på en wmware player eller oracle wirtual box. Men det er dette her med image fila og lisensen. Jeg vet en kan lage/ arve inage om en har et fungerende gammelt OS. Men det å bare få generert et slikt image har jeg ikke gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå