AnonymBruker Skrevet 26. mars 2017 #1 Skrevet 26. mars 2017 Hvor ville du reist, hvis du kunne opplevd hva som helst innen kultur? Sett Shakespeare opptrådt i ett av sine egne stykker? Sett Mozart dirigere en av sine operaer eller spille orgel i katedralen? Sett Chaplin få sitt gjennombrudd på vaudeville-scenen? Woodstock? Live Aid? Noe annet? Valget er ditt. Tror jeg ville gått for Mozart, selv om det også hadde vært fristende å spørre Shakespeare rett ut, har du virkelig skrevet dette selv? Anonymkode: 7af3e...a2f
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 26. mars 2017 #2 Skrevet 26. mars 2017 Jeg ville reist til 1851 og sett den første verdens utstilling i London. Om jeg bare kunne velge en.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2017 #3 Skrevet 26. mars 2017 Boring. Ville heller sett dinosaurene. Anonymkode: e26bd...e06 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2017 #4 Skrevet 26. mars 2017 Jeg ville sett en gresk tragedie. Og gjerne en komedie også, når jeg først var der. Anonymkode: 4d5d1...9b0
Krysopras Skrevet 26. mars 2017 #6 Skrevet 26. mars 2017 (endret) Hadde jo vært morsomt å se et Ibsen-stykke på Nasjonalteateret da det ennå var i sin samtid. Endret 26. mars 2017 av Krysopras Overså vesentlig moment i spørsmål
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2017 #7 Skrevet 26. mars 2017 Beatles-konsert før de ble berømt er også noe jeg kunne tenkt meg. Og et av showene til Harry Houdini. Og jazz i jazzens barndom... Og så kunne jeg jo tenkt meg å være tilstede når Marty McFly spiller Johnny B Goode da Anonymkode: 7af3e...a2f
Hulderen Skrevet 26. mars 2017 #8 Skrevet 26. mars 2017 Jeg ville blitt malt av Leonardo da Vinci. Deretter ville jeg sett på alle oppfinnelsene hans, og gitt ham tips om valg av materiale for å kunne lage flere av dem i hans tid. 2
Shai Skrevet 27. mars 2017 #9 Skrevet 27. mars 2017 Jeg ville dratt til slutten av 1800-tallet og sett Van Gogh male in real life. Også kunne jeg fortalt ham hvor kjent og beundret han vil bli, så kanskje han kan få litt mer lykke i livet sitt, ettersom han egentlig virket ganske miserabel
Gjest antbug Skrevet 27. mars 2017 #10 Skrevet 27. mars 2017 Jeg ville reist tilbake til da Lisa del Giocondo satt modell for Leonardo for maleriet som ble kjent som Mona Lisa. Det hadde vært morsomt å se hvordan hun egentlig så ut, finne ut hvem hun var og ikke minst se hvordan hun så ut når hun smilte et stort og ekte smil. Hvis det ikke var mulig ville jeg ønsket meg en kveld som gjest på en av festene Oscar Wilde var på
Gjest Catalina Culès Skrevet 27. mars 2017 #11 Skrevet 27. mars 2017 Jeg ville dratt til 1508-1512 for å se Michelangelo male taket i det sixtinske kapell.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #12 Skrevet 27. mars 2017 Jeg hadde nok luska litt på Jesus, som historisk person Og hvis jeg fikk en sjanse til, så hadde jeg tatt med en kleshenger og besøkt mamma og pappa Hitler i 1888. Anonymkode: d59b6...66c
Hulderen Skrevet 29. mars 2017 #13 Skrevet 29. mars 2017 På 27. mars 2017 den 17.52, AnonymBruker skrev: Jeg hadde nok luska litt på Jesus, som historisk person Og hvis jeg fikk en sjanse til, så hadde jeg tatt med en kleshenger og besøkt mamma og pappa Hitler i 1888. Anonymkode: d59b6...66c Ikke nødvendig å abortere Hitler! Det hadde vært mye bedre å sørge for at han fikk noen av maleriene sine med på utstillinger, så han ble en annerkjent kunstner. Jeg skjønner ikke hvorfor han omtales som en mislykket kunstner, mange av maleriene var virkelig fine!
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 30. mars 2017 #14 Skrevet 30. mars 2017 13 timer siden, Hulderen skrev: Ikke nødvendig å abortere Hitler! Det hadde vært mye bedre å sørge for at han fikk noen av maleriene sine med på utstillinger, så han ble en annerkjent kunstner. Jeg skjønner ikke hvorfor han omtales som en mislykket kunstner, mange av maleriene var virkelig fine! I følge kunst eksperter så var de vist ikke bra nok. Mener og ha lest at proporsjonene var feil og at det var grunnen til at han ble avist. Det var ihvertfall en av grunnene til det. Men ja maleriene hans er ikke dårlige, de er jo langt bedre en mye av den moderne kunsten.
GratefulOctopus Skrevet 31. mars 2017 #15 Skrevet 31. mars 2017 Woodstock! No doubt. Sett Grateful Dead, Canned Heat, Incredible String Band, Santana, Sweetwater, Jefferson Airplane, Mountain, The Who, Janis Joplin, Jimi Hendrix, The Band osv osv live hadde vært intet mindre enn magisk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå