fiole Skrevet 26. mars 2017 #1 Skrevet 26. mars 2017 Hadde en diskusjon her forleden angående oppsigelse av Canal D pgav alle reprisene de sender. Da påstod noen at jeg ville miste tilgangen på NRK. Kan det stemme? Vanlig tv lisens er jo allerede betalt
Minitroll Skrevet 26. mars 2017 #2 Skrevet 26. mars 2017 Du kan få et riks tv kort, og dermed få nrk gjennom dette. Du har jo som sagt betalt for nrk.
Gjest Emera Skrevet 27. mars 2017 #3 Skrevet 27. mars 2017 Du må ha en digital dekoder for å se TV nå, det analoge bakkenettet ble jo slukket for en del år siden. Til høsten slukker CD sine analoge kanaler også. Så enten blir det som @Minitroll sier, abonnement hos et annet selskap, eller så blir det nett-TV.
fiole Skrevet 28. mars 2017 Forfatter #4 Skrevet 28. mars 2017 På 26.03.2017 den 19.20, Minitroll skrev: Du kan få et riks tv kort, og dermed få nrk gjennom dette. Du har jo som sagt betalt for nrk. Du nevner kort, blir det en ny dekoder og annet abonnement? På 27.03.2017 den 18.43, Emera skrev: Du må ha en digital dekoder for å se TV nå, det analoge bakkenettet ble jo slukket for en del år siden. Til høsten slukker CD sine analoge kanaler også. Så enten blir det som @Minitroll sier, abonnement hos et annet selskap, eller så blir det nett-TV. Altså..... jeg må betale tv lisens, men sier jeg opp et abonnement hos CD så kan jeg likevel ikke se på nrk annet enn på nett? Har jeg forstått det rett da?
Minitroll Skrevet 28. mars 2017 #5 Skrevet 28. mars 2017 Det står litt info på riks-tv sin nettside. det er snakk om at du må ha en digital mottaker og gjerne et kort. Jeg vet ikke så mye mer, men skulle gjerne ha droppet canal digital selv. Bor i borettslag og da betaler jeg via husleige.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #6 Skrevet 28. mars 2017 1 time siden, fiole skrev: Du nevner kort, blir det en ny dekoder og annet abonnement? Altså..... jeg må betale tv lisens, men sier jeg opp et abonnement hos CD så kan jeg likevel ikke se på nrk annet enn på nett? Har jeg forstått det rett da? Stemmer, du må ha et tv-abonnement og utstyr for å få nrk på tven din. Her valgte vi å plombere tv for å slippe lisensen. Nå bruker vi kun nett-tv. Anonymkode: 6364f...941
fiole Skrevet 28. mars 2017 Forfatter #7 Skrevet 28. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Stemmer, du må ha et tv-abonnement og utstyr for å få nrk på tven din. Her valgte vi å plombere tv for å slippe lisensen. Nå bruker vi kun nett-tv. Anonymkode: 6364f...941 Takk for svar....
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #8 Skrevet 28. mars 2017 På Sunday, March 26, 2017 den 19.17, fiole skrev: Hadde en diskusjon her forleden angående oppsigelse av Canal D pgav alle reprisene de sender. Da påstod noen at jeg ville miste tilgangen på NRK. Kan det stemme? Vanlig tv lisens er jo allerede betalt Vet du ikke dette? Du må ha en leverandør av de digitale signalene for å kunne ta inn tvsignaler fra Nrk og alle andre. Lisensen du betaler til Nrk er for å eie et tv og ha det stående innenfor din egen ytterdør. Enten du har Canal digital, rikstv eller andre leverandører så må du ha en leverandør får å få nrk inn. Det blir som nettleie og strøm. Anonymkode: a4c86...048
fiole Skrevet 28. mars 2017 Forfatter #9 Skrevet 28. mars 2017 6 minutter siden, Minitroll skrev: Det står litt info på riks-tv sin nettside. det er snakk om at du må ha en digital mottaker og gjerne et kort. Jeg vet ikke så mye mer, men skulle gjerne ha droppet canal digital selv. Bor i borettslag og da betaler jeg via husleige. Takk for svar anyway.... jeg har fårstått hva det går i nå
fiole Skrevet 28. mars 2017 Forfatter #10 Skrevet 28. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du ikke dette? Du må ha en leverandør av de digitale signalene for å kunne ta inn tvsignaler fra Nrk og alle andre. Lisensen du betaler til Nrk er for å eie et tv og ha det stående innenfor din egen ytterdør. Enten du har Canal digital, rikstv eller andre leverandører så må du ha en leverandør får å få nrk inn. Det blir som nettleie og strøm. Anonymkode: a4c86...048 Vet du, det viste seg at jeg var ikke alene om å lure på dette....og det var veldig greit å få så klare og tydelige svar som kom her....jeg har bare betalt og ikke egentlig tenkt over hva som er hva....Takk for svar
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #11 Skrevet 28. mars 2017 Du betaler ikke lisens for å se på NRK, men fordi du har utstyr hjemme til å motta tv-signal på. Det kan du lese mer om på NRK sine sider. Anonymkode: 5f7d9...533
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå