Gå til innhold

Til dere som trener hjemme...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt meg treningsmaskin til å bruke hjemme.

I tillegg har jeg noen treningsvideoer jeg bruker også.

Lurte på hva dere som trener hjemme har av utstyr? Bruker dere dvd'er, vekter...eller hva??

*nysgjerrig og ute etter inspirasjon*

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker bare meg selv, trappa, et par store brusflasker (vekter) og en pute til utemøbler.

:-)

Pam

Skrevet

Jeg trener kun vekter hjemme. Vi har et sånt sett med manualer som kan bygges på. (Kjøpt på rema faktisk,..)

Skrevet

bruker en pilates dvd (med noen filmer som er lasta ned fra nette, billig billig)

har også en sykkel foran tv

Skrevet

Mitt tips er å kjøpe et treningsstrikk av den typen som har håndtak i hver ende. Det kan brukes til en lang rekke øvelser, og belastningen kan justeres ved hvor stramt du holder strikket. Billig (2-300?), og tar ingen plass. I tillegg er det OK med et underlag, faktisk duger et billig liggeunderlag helt bra her.

Gjest Anonymous
Skrevet

Bruker fitball, matte og manualer. Men nå får jeg dette yogasettet i julegave og da skal jeg bruke strikk også.

Skrevet
Bruker fitball' date=' matte og manualer. Men nå får jeg dette yogasettet i julegave og da skal jeg bruke strikk også.

Har sett på det samme.

Ser ok ut!

Gjest Anonymous
Skrevet

Strandmadrass og framfor dagsrevyen el f.eks. frokost-tv, fungerer bra. Slå to fluer i et smekk i disse travle tider...

Har du ikke vekter, så fyll par flasker med vann, det fungerer på samme måte.

Skrevet

har pilatesdvder, men er blitt litt lat på dem, den raskeste har fått ripe, så den gidder jeg nesten ikke bruke...

men jeg har en liten steppemaskin, den brukes flittig når jeg ikke er veldig aktiv utenom. den er skrekkelig praktisk, og brukes lett en halvtime - time mens man ser på TV!

jeg kunne hatt hva som helst tror jeg, så lenge jeg kan gjør noe annet samtidig som jeg bruker apparatet, det kjedeligste i verden er å trene uten å kunne gjøre annet en bare det. :ler:

Skrevet
har pilatesdvder, men er blitt litt lat på dem, den raskeste har fått ripe, så den gidder jeg nesten ikke bruke...

men jeg har en liten steppemaskin, den brukes flittig når jeg ikke er veldig aktiv utenom. den er skrekkelig praktisk, og brukes lett en halvtime - time mens man ser på TV!

jeg kunne hatt hva som helst tror jeg, så lenge jeg kan gjør noe annet samtidig som jeg bruker apparatet, det kjedeligste i verden er å trene uten å kunne gjøre annet en bare det. :ler:

Hva slags steppemaskin har du?

Gjest Anonymous
Skrevet

Har ergometersykkel som brukes hver morgen en time. Pluss vekter opp til 16 kg. (handtler)

Skrevet

Har kjøpt meg en gazelle treningsapparat fra tv-shop.

Funker kjempebra:):)

• 2 uker senere...
Skrevet

Har en treningsbenk, og hantler som jeg kan legge en del vekt på. Ellers elsker jeg pulsklokken min. Det er så greit å kunne vite når en trener effektivt. Trener jeg for hardt eller tar forlite i, ved jogging eller gåturer kjefter den på meg. Bedre blir det ikke.

Gjest Daniella_
Skrevet
Har en treningsbenk, og hantler som jeg kan legge en del vekt på. Ellers elsker jeg pulsklokken min. Det er så greit å kunne vite når en trener effektivt. Trener jeg for hardt eller tar forlite i, ved jogging eller gåturer kjefter den på meg. Bedre blir det ikke.

Hmmm...jeg har veldig lyst på en sånn en.

Men... har den en slik innstilling på hva som er riktig puls? øh... :kul:

Gjest LoisLane
Skrevet

Dere som har manualer (eller brusflasker) - hvordan trener dere med dem?

Skrevet

Hmmm...jeg har veldig lyst på en sånn en.

Men... har den en slik innstilling på hva som er riktig puls? øh... :kul:

Pulsklokken jeg har, Polar A5, er veldig grei i bruk. Først stiller man inn alder, kjønn, høyde, vekt osv........ Deretter kan man kjøre et program som beregner hvilke form du er i. Resultatet lagres i klokken. Pulssonen du skal bevege deg innenfor settes automatisk, enkelt og greit. Det er også mulig å forandre på pulssonene avhengig av hvordan du trener. Alt du trenger å vite om pulstrening får du med i bruksanvisningen, og det er mange nyttige funksjoner også. Kjøpte min på Grete Rode.no. til 995kr.
Skrevet
Dere som har manualer (eller brusflasker) - hvordan trener dere med dem?
Jeg bruker programmet som er nevnt i linken. Alt du trenger er hantler som du kan legge litt vekt på etterhvert som du blir sterkere, og en treningsbenk. Har du ikke benk kan du ta en plate mellom to stoler for å lage en. Sjekk denne ut: http://www.iform.no/trening/20minutter.shtml

Lær øvelsene først og tren med lite vekt. Deretter kjør litt tyngre når du vet at du trener riktig.

Gjest Anonymous
Skrevet

2-3 ganger i uken sykler jeg på ergometersykkel hjemme foran TV eller til musikk.

Ellers trener jeg ute eller i studio. Under dekalde vintrenen i dette kalde landet er det greit å trene hjemme. Da slipper man alt støyet fra de bråkete helsestudioene også.

Gjest Anonymous
Skrevet

2-3 ganger i uken sykler jeg på ergometersykkel hjemme foran TV eller til musikk.

Ellers trener jeg ute eller i studio. Under de kalde vintrenen i dette kalde landet er det greit å trene hjemme. Da slipper man alt støyet fra de bråkete helsestudioene også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...