Gå til innhold

Barnevernet og barn med ikke norsk statsborgerskap

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan barnevernet røre barn som ikke har norsk statsborgerskap, men som vokser opp i norge?

Anonymkode: 8ce54...3dd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Et indisk søskenpar ble i hvert fall plassert i norsk beredskapshjem; både moren og faren samt begge ungene er indiske statsborgere. Jeg vet ikke hvordan saken endte, men utenlandske statsborgere risikerer i hvert fall å få barnevernet på besøk på lik linje med nordmenn, dersom det er grunnlag for det.

Anonymkode: d51c1...aef

• Liker 1
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan barnevernet røre barn som ikke har norsk statsborgerskap, men som vokser opp i norge?

Anonymkode: 8ce54...3dd

BV ivaretar ALLE barn som befinner seg på norsk jord. 

Det indiske søskenparet som ble tatt for noen år siden ble gitt til en onkel, som fikk foreldreansvaret. Han bor i India, og barna ble derfor utlevert til India. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, de har nylig hatt en sak gående nå på Island for å få levert en islandsk 5-åring tilbake til Norge, så han kan plasseres i fosterhjem her til han er 18 år.  Gutten - som ikke snakker norsk - bor nå hos sin bestemor og går i barnehage og trener fotball. Vet ikke statusen akkurat nå men like før jul hadde barnevernet funnet fosterfamilie og krevde at gutten ble tvangsflyttet til Norge. 

Nå kjenner jeg ingen av partene, så det kan godt hende at hele guttens familie er uegnet, men jeg synes det hele er litt spesielt.. 

Anonymkode: b9de0...df0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...