Gå til innhold

Sprøyter mot allergi

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har tatt sprøyter mot allergi her? Tenker på den type sprøyter man må ta over flere år.

I såfall, hjalp det og hva slags allergi tok du det mot?

Anonymkode: ecda7...27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, har ikke tatt det men har vurdert det. Jeg regner med at du mener allergivaksine der man får tilført stoffet man er allergisk mot i små doser?

Jobber innen helse, og har hørt mange som har hatt god effekt av disse(mot gress, veps, bjørk o.l.). Men har også hørt det motsatte, og noen har til og med fått anafylaktisk sjokk av dette. Er viktig å tenke på at du kan reagere på disse, men på lang sikt er det en stor mulighet for å bli "ganske kurert". Men alt er jo individuelt. 

Dette er nok noe du bør høre med legen din om, og om dette kan være noe for deg. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen i går og tok opp dette, han sa at rundt 80% blir bedre/kurert av vaksinen. Jeg bestemte meg for å prøve og starter prosessen i september. Det er uansett verdt forsøket for min del, er så lei av å være "syk" hele sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min legen anbefalte det ikke. Sa at mange blir svært syke.

Anonymkode: ddcda...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke tatt vaksine, men tar kortison intramuskulært for allergi ca tre ganger i året. Det fungerer fint for meg.

Anonymkode: cdfc3...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tatt kortisonsprøyter for gressallergi, og det funker veldig bra for meg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mamma gjør det, og hun gleder seg til spise epler igjen:fnise:

Anonymkode: bb442...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...