Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Raven.WritingDesk skrev:

Dette er også stigmatisering ovenfor menn som ikke er bredskuldrede og høye fra naturens side.

Naturen bryr seg virkelig ikke om hva som er PK og hva de som er mindre ettertraktet måtte føle 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er feit og forelska i en som er feit. Jeg har vært sammen med en overvekt av veltrente tidligere på grunn av at de har sjekket meg opp, men foretrekker overvektige mannfolk. Synes det er sexy. 

Jeg er forøvrig feit på grunn av sykdom om det skulle være av interesse. 

Anonymkode: 5097a...ba0

Skrevet (endret)
10 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Dette er også stigmatisering ovenfor menn som ikke er bredskuldrede og høye fra naturens side. Jeg er forsåvidt også uenig; Har vært i selskap og kjæreste med fysisk "store menn": (les: høy og bredskuldrede) og vært i selskap med lavere og smalere menn, hvor sistnevnte har vært intuitivt "Alfa" (misliker egentlig å bruke det begrepet, men, men..) - altså; dominerende på en positiv måte, hatt selvtillit og stålkontroll i settinger hvor andre ville krakelert/gitt opp. Menn som har vært solide og "staute" i væremåte.  Ergo; vedkommende har vært veldig "stor" som menneske; slik at ande rundt har ansett vedkommende som en klippe, et anker, en livline, - selv om han ikke har vært så Kroppslig stor. Slikt sett har fysikk lite å si. Som kvinne synes jeg også dette er ufattelig mye mer sexy og attraktivt, enn høyde og brede skuldre. 

For all del, men mitt inntrykk er at store kvinner som oftest ønsker en mann som fysisk stor.  Finnes selvsagt unntak og møter man den rette mannen så ser man sikkert gjennom fingrene på fysikken. Men om man spør "feite kvinner" hva slags fysikk de liker på menn så synes jeg det er langt oftere de sier de liker en mann som enten er høye og eller kraftig.  Og har nesten aldri hørt "feite kvinner" si de ønsker seg en "tynn mann" slik TS hevder. 

Endret av Hermine Grang
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, O.G. skrev:

Vi har alle en tendens til å ønske oss noe bedre enn oss selv. Det ser du jo på alle de her stygge gjennomsnittsmennene som ikke kan bli ilag med andre enn hotte babes og dermed avviser damer på eiga nivå. 

Nope. Her generaliserer du altfor mye. En god del mennesker ønsker seg det samme som de selv kan tilby. Mange menn som er godt trent ønsker en dame som er tilsvarende fordi de ønsker noen å kunne ha med seg å trene med. Feite menn kan få feite damer. Helt innafor det. Like barn leker og ikke minst passer best sammen. En dundre på hundre kan få en mann på hundre så kan de få sitte på MC Donalds sammen å kose seg.

Anonymkode: 53ddd...583

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Hermine Grang skrev:

For all del, men mitt inntrykk er at store kvinner som oftest ønsker en mann som fysisk stor.  Finnes selvsagt unntak og møter man den rette mannen så ser man sikkert gjennom fingrene på fysikken. Men om man spør "feite kvinner" hva slags fysikk de liker på menn så synes jeg det er langt oftere de sier de liker en mann som enten er høye og eller kraftig.  Og har nesten aldri hørt "feite kvinner" si de ønsker seg en "tynn mann" slik TS hevder. 

Det har du nok rett i. Jeg vil ha en mann som jeg kan føle meg lita med. 

Anonymkode: 5097a...ba0

Gjest noe tilfeldig
Skrevet (endret)
16 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Feite personer* fikset den for deg

Og nei ikke undermennesker. Bare mindre etterspurt som partnere. Men du er ikke definert av antall menn etter deg er du? Det er du som definerer jenters verdi basert på det ikke jeg. Kanskje vi trenger feminisme likevel

Vel dette er tilfellet for veldig mange uansett hvor stygg personlighet du mener jeg har. Jeg skjønner du tar det her personlig.men,  hvis ikke menn som velger dame de finner mindre tiltrekkende for å få seg noe kan defineres som desperat så vet ikke jeg

Så klart ikke å være med en feit dame automatisk betyr du er desperat, men det er ofte tilfellet

Nei overvektige er ikke like sjarmerende som overvektige. Se på markedet hva som selger og hvem som fremheves. Det er tilbud vs etterspørsel

Det er klart at fedme hos damer i segselv ikke er særlig attraktivt. Men; damer med stor nese, er heller ikke det. Damer med uren hud, - er heller ikke det. Damer med fett eller tynt hår- er heller ikke det. Damer med endel rynker - er heller ikke det. Damer med endel cellulitter, er heller ikke det.  Ergo; det er MASSE med fysiske "skavanker" som gjør damer "uattraktive" (eller slik du sier det: " mindre etterspurt som partnere") for menn. - Men du velger likevel i tråd etter tråd etter tråd, å angripe de overvektige, og påpeke hvor "lite verdt" de er ovenfor andre. Tror du virkelig ikke de feite vet dette selv ? Du sier du er på "et korstog mot overvekt". ; vel; les i trådene hvor overvektige damer svarer selv; en stor del av at de gikk fra "lubben" til "kjempetykk" var/er ; mindreverdighetskomplekser. Sosial isolasjon. Følelsen av å ikke passe inn eller høre hjemme. Trøstespising (grunnet dette..?!j -  Ønsket om å skjule seg. SKAM. - Frykt, sosial angst. Selvhat.

Mennesker med holdninger og uttalelser som deg forebygger ikke fedme hos andre. Dere bidrar til den. Reflekter over det, og tenk over hva du kan gjøre annerledes, om du seriøst ønsker å bidra til "kampen mot fedme", fremfor "kampen mot fete"... 

Endret av noe tilfeldig
Gjest antbug
Skrevet

Er det ikke vanligvis kvinnene som undervurderer seg selv mens mennene tror de er mer attraktive enn de er, eller har likestillingen slått gjennom her også? Jeg aner ikke hvem som er verst på Tinder, for jeg er ikke der. Kanskje du har rett. 

Gjest canacas
Skrevet

Så lenge nettdating kun gir et overfladisk bilde av en person vil de som deltar søke det de finner (mest) tiltrekkende. Jeg er egentlig ikke så veldig opptatt av sixpack, kraftig hårmanke, høyde osv, men de få gangene jeg har vært på tinder og/eller sukker så merker jeg at jeg selekterer bort basert på det visuelle. Da stemmer ikke mine egentlige preferanser overhodet. Det kjenner jeg igjen fra venninner også. Det skal sies at det er lettere for en mann (med lite flatterende bilder, for menn er ræva på gode bilder) å sjarmere meg på meldinger enn ved en intetsigende profil på Tinder. Sånn sett er sukker bedre, man trenger ikke sveiping for å kommunisere.

Jeg tror dette går begge veier, og syns det er unødvendig å dra frem "feite kvinner" som tittel og hovedinnlegg. Det er mange mindre pene, og overvektige menn, som tror de har draget på slanke og flotte kvinner også. 

Begynner å bli lei av fatshamingen som skjer på dette forumet. Alt handler om vekt, hvor enkelt det er å bli attraktiv (bare gå ned i vekt) osv. Virkeligheten er ikke så enkel, og det er faktisk ikke alltid slik at ALLE tanker som streifer en persons hode trenger å komme på trykk.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg veier 10 kg for mye, så jo det stemmer. Er vel kanskje ikke feit. Men er jo overvektig. Jeg har bare vært veldig heldig med hvordan min kropp er.

Anonymkode: c2df5...185

Du har vært veldig heldig med overvekten? 

Anonymkode: f38d0...dc9

Skrevet
8 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Det er klart at fedme hos damer i segselv ikke er særlig attraktivt. Men; damer med stor nese, er heller ikke det. Damer med uren hud, - er heller ikke det. Damer med fett eller tynt hår- er heller ikke det. Damer med endel rynker - er heller ikke det. Damer med endel cellulitter, er heller ikke det.  Ergo; det er MASSE med fysiske "skavanker" som gjør damer "uattraktive" (eller slik du sier det: " mindre etterspurt som partnere") for menn. - Men du velger likevel i tråd etter tråd etter tråd, å angripe de overvektige, og påpeke hvor "lite verdt" de er ovenfor andre. Tror du virkelig ikke de feite vet dette selv ? Du sier du er på "et korstog mot overvekt". ; vel; les i trådene hvor overvektige damer svarer selv; en stor del av at de gikk fra "lubben" til "kjempetykk" var/er ; mindreverdighetskomplekser. Sosial isolasjon. Følelsen av å ikke passe inn eller høre hjemme. Trøstespising (grunnet dette..?!j -  Ønsket om å skjule seg. SKAM. - Frykt, sosial angst. Selvhat.

Mennesker med holdninger og uttalelser som deg forebygger ikke fedme hos andre. Dere bidrar til den. Reflekter over det, og tenk over hva du kan gjøre annerledes, om du seriøst ønsker å bidra til "kampen mot fedme", fremfor "kampen mot fete"... 

Alle de eksemplene du nevner er mye mindre selvforskyldt og sier mindre om personligheten enn fedme

Nei jeg tror ikke de feite vet de selv, har gang på gang sett tilfeller av "jeg får jo sex så jeg er åpenbart attraktiv". Refererte nylig til en VG artikkel hvor en kvinnene sa dette. Vedkommende var singel og sykelig overvektig

1 minutt siden, canacas skrev:

Begynner å bli lei av fatshamingen som skjer på dette forumet. Alt handler om vekt, hvor enkelt det er å bli attraktiv (bare gå ned i vekt) osv. Virkeligheten er ikke så enkel, og det er faktisk ikke alltid slik at ALLE tanker som streifer en persons hode trenger å komme på trykk.

En krone her og en krone der.. Alle monner drar....Mange bekker små

Jo alle tankene mine må på trykk :( Det er godt for psyken

Gjest canacas
Skrevet
Akkurat nå, Sykkelkopp skrev:

Alle de eksemplene du nevner er mye mindre selvforskyldt og sier mindre om personligheten enn fedme

Nei jeg tror ikke de feite vet de selv, har gang på gang sett tilfeller av "jeg får jo sex så jeg er åpenbart attraktiv". Refererte nylig til en VG artikkel hvor en kvinnene sa dette. Vedkommende var singel og sykelig overvektig

Har du facebook? Foreslår at du begynner å publisere tankene dine der, så kan du få tilbakemeldinger av folk som kjenner deg og vet hvor "god" du egentlig er.

Men utover det, ja - å gå ned i vekt kan være enkelt. For noen. Ikke for alle. På et eller annet tidspunkt er du nødt til å forstå det.

Skrevet
14 minutter siden, antbug skrev:

Er det ikke vanligvis kvinnene som undervurderer seg selv mens mennene tror de er mer attraktive enn de er, eller har likestillingen slått gjennom her også? Jeg aner ikke hvem som er verst på Tinder, for jeg er ikke der. Kanskje du har rett. 

Jenter har ofte usikkerheter ja, men nei det er ikke tilfellet. Ikke etter tinder. Ikke grense på hvor mange menn som har fått ødelagt selvtillitten sin der

http://nypost.com/2016/08/10/tinder-is-destroying-mens-self-esteem/

"A new survey at the University of North Texas found that singles who used Tinder are more likely to have lower self-esteem and feel unhappy about their looks than non-dating-app users. When it came to gender, male Tinder users reported lower self-esteem than females."

Og hvilken singel mann mellom 18 og 30 er ikke på tinder?

Gjest noe tilfeldig
Skrevet
2 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Jeg var overvektig siden jeg var 6år, tror du det var selvvalgt ? Jeg gikk på slankekurer siden jeg var 12. - Tror du det var selvvalgt ..?..

Mange har ulike årsaker til fedme, men det er ikke automatisk "selvvalgt". Ekstrem fedme er også klassifisert som en psykisk lidelse på lik linje som anoreksi og bulimi. - Er dette også "selvvalgte" spiseforstyrrelser ..??? Ingen VELGER å være feit!

Skrevet
1 minutt siden, canacas skrev:

Har du facebook? Foreslår at du begynner å publisere tankene dine der, så kan du få tilbakemeldinger av folk som kjenner deg og vet hvor "god" du egentlig er.

Men utover det, ja - å gå ned i vekt kan være enkelt. For noen. Ikke for alle. På et eller annet tidspunkt er du nødt til å forstå det.

Hvorfor skulle jeg få en haug med sinte meldinger på messenger?

De fleste som klager på "tung benbygging" eller lignende har bare ikke kontroll. Tung benbygging er ikke engang noe som eksisterer. Ikke på den måten. 

Gjest canacas
Skrevet
1 minutt siden, Sykkelkopp skrev:

Hvorfor skulle jeg få en haug med sinte meldinger på messenger?

De fleste som klager på "tung benbygging" eller lignende har bare ikke kontroll. Tung benbygging er ikke engang noe som eksisterer. Ikke på den måten. 

Vær snill og finn frem innlegget der jeg omtaler tung benbygging.

Du preker til feil person forresten, jeg er en sånn som lett går ned i vekt. Jeg har bare ikke låst meg fast på at alle er som meg. :)

Skrevet
1 minutt siden, Raven.WritingDesk skrev:

Jeg var overvektig siden jeg var 6år, tror du det var selvvalgt ? Jeg gikk på slankekurer siden jeg var 12. - Tror du det var selvvalgt ..?..

Mange har ulike årsaker til fedme, men det er ikke automatisk "selvvalgt". Ekstrem fedme er også klassifisert som en psykisk lidelse på lik linje som anoreksi og bulimi. - Er dette også "selvvalgte" spiseforstyrrelser ..??? Ingen VELGER å være feit!

Ingen velger å stryke på en eksamen heller. Om du har en sjelden tilstand kan jeg ikke uttale meg om

Bilderesultat for overweight in children statistics

Plutselig tilfelle av at alle har fet genet?

Skrevet
Akkurat nå, canacas skrev:

Vær snill og finn frem innlegget der jeg omtaler tung benbygging.

Du preker til feil person forresten, jeg er en sånn som lett går ned i vekt. Jeg har bare ikke låst meg fast på at alle er som meg. :)

Snakket ikke om deg. Jeg har sett bilde jeg vet du ikke er overvektig. Bare svarte på innlegget ditt hvor du skrev hva jeg 'måtte forstå'

Gjest canacas
Skrevet
1 minutt siden, Sykkelkopp skrev:

Snakket ikke om deg. Jeg har sett bilde jeg vet du ikke er overvektig. Bare svarte på innlegget ditt hvor du skrev hva jeg 'måtte forstå'

Men det handler ikke om tung benbygging. Jeg VET at dette er så variabelt, fra person til person, basert på erfaring. Og ja, jeg vet at noen småspiser, glemmer hva de har spist, drikker for mange kalorier osv, men jeg vet også at det er de som sliter med overvekten, som gjør alt riktig, men likevel ikke går ned i vekt. Jeg kan kutte èn ting fra kostholdet og jeg er ti minus på en måned, DET kan ikke alle. Det er poenget mitt. Uavhengig av benbygging (den unnskyldningen har jeg hørt fra en som står meg nær helt siden oppveksten, så jeg vet hva du prøver å si).

Gjest noe tilfeldig
Skrevet
Akkurat nå, Sykkelkopp skrev:

Ingen velger å stryke på en eksamen heller. Om du har en sjelden tilstand kan jeg ikke uttale meg om

Bilderesultat for overweight in children statistics

Plutselig tilfelle av at alle har fet genet?

Nei, det er ikke "plutselig tilfellet". Tvert imot handler det heller om at etterkrigsgenerasjonen fikk barn, hvor de hadde en bestemt oppdragelse. Så fikk denne generasjonen barn selv. De var da midt oppi et paradigme hvor hardt arbeid for begge kjønn sto sterkt, og store industrier som coca cola, burger king, fast food, "mat på boks" - gjorde sitt inntog. Foreldregenerasjonen på 60-80-tallet var ikke klar over konsekvensen av å benytte seg av alt dette, de hadde selv vokst opp med etterkrigstid foreldre. - så fokus lå på å skaffe høy inntekt. Økonomi. Fastfood og store matkjeder bidro til å forenkle hverdagen. Uten at barn/foreldre helt forsto konsekvensen av dette. Dette vil stå i lærebøkerne til dine barn. I mellomtiden er du for dum til å forstå det. Og du bidrar til problemet via å fryse ut og spre hat ovenfor den generasjonen som havnet i denne grøfta. 

Skrevet
Akkurat nå, canacas skrev:

Men det handler ikke om tung benbygging. Jeg VET at dette er så variabelt, fra person til person, basert på erfaring. Og ja, jeg vet at noen småspiser, glemmer hva de har spist, drikker for mange kalorier osv, men jeg vet også at det er de som sliter med overvekten, som gjør alt riktig, men likevel ikke går ned i vekt. Jeg kan kutte èn ting fra kostholdet og jeg er ti minus på en måned, DET kan ikke alle. Det er poenget mitt. Uavhengig av benbygging (den unnskyldningen har jeg hørt fra en som står meg nær helt siden oppveksten, så jeg vet hva du prøver å si).

Alle tror innleggene mine handler om dem. Men nei, de handler ikke om de sjeldne unntakene, det handler om flertallet. Ja noen få er det vanskeligere for, men de fleste som kommer med unnskyldninger gjør ikke alt riktig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...