AnonymBruker Skrevet 26. mars 2017 #1 Skrevet 26. mars 2017 Gjør dere det? Hvorfor/hvorfor ikke? Anonymkode: 5a137...260
mandel92 Skrevet 26. mars 2017 #2 Skrevet 26. mars 2017 Hva slags kronisk sykdom tenker du på da? Jeg tror ikke jeg ville sagt det til en med diabetes type 1 f.eks. Det er jo noe de må leve med.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2017 #3 Skrevet 26. mars 2017 Som kronisk syk, ville jeg synes det er rart at noen skulle ønske meg god bedring. For frisk kan jeg ikke bli. Men, jeg kan jo bli syk som alle andre, og da er det koselig om folk ønsker meg god bedring. Anonymkode: 5a503...e65 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2017 #4 Skrevet 26. mars 2017 Hvis jeg er typ sykehusinnleggelse dårlig er det hyggelig, men ikke ellers. Anonymkode: 00dfe...0c0 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2017 #5 Skrevet 26. mars 2017 Nei, det gjør jeg ikke. Av den enkle grunn at jeg kjenner ingen kronisk syke. Har aldri gjort, faktisk. Anonymkode: 0834e...f65
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2017 #6 Skrevet 26. mars 2017 Enkelte kroniske sykdommer innebærer gode og dårlige perioder, så da er det jo ikke noe rart å si god bedring. Om det er noe som rett og slett ikke kan bli bedre, kan man heller ønske en god periode. Anonymkode: 73482...2ca 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2017 #7 Skrevet 26. mars 2017 Ja hvis de får noe oppå den kroniske sykdommen... F.eks influensa. Anonymkode: 10ffe...36e 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2017 #8 Skrevet 26. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja hvis de får noe oppå den kroniske sykdommen... F.eks influensa. Anonymkode: 10ffe...36e I tillegg til mente jeg Anonymkode: 10ffe...36e 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2017 #9 Skrevet 26. mars 2017 Jeg får ofte høre god bedring når jeg sier i fra om at jeg er for dårlig til å være med på ting på grunn av sykdommen min (som jeg aldri blir frisk av). Synes egentlig det er litt rart.. Men det er vel kanskje bare en måte for folk å si at de håper det snart blir bedre for meg? Anonymkode: e2222...d3b 4
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2017 #10 Skrevet 26. mars 2017 Det kan komme litt uheldig ut. Som gjerne om en prater med en som er blind, og det siste en sier er, vi sees. Det er klart en passer seg, men noen har nok opplevd lignende. Anonymkode: 64eee...036 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2017 #11 Skrevet 26. mars 2017 Ikke med mindre de er spesielt syke, gjerne av annen grunn. De kan jo aldri bli friske, så for meg blir det rart å si god bedring. Blir litt tomt, falskt. Anonymkode: dfc8a...813
Antoinette Skrevet 26. mars 2017 #12 Skrevet 26. mars 2017 Nei det gjør jeg ikke. Det er respektløst. De som gjør det er den typen som sier "stå på" til kreftpasienter.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2017 #13 Skrevet 26. mars 2017 mange kronisk syke har gode og dårlige perioder.... Kanskje ønske god bedring mtp at den gode perioden snart kommer tilbake 😊 Anonymkode: dcaba...1a5 1
Whoops Skrevet 26. mars 2017 #14 Skrevet 26. mars 2017 Jeg tør snart ikke si noe som helst til syke og merker at jeg holder meg unna når jeg ikke burde. Det postes stadig sånne huskelister og "tankevekkere" på sosiale medier og dessverre er jeg ikke så god på å vite hva som er kronisk eller ikke. Så jeg skygger banen om det ikke er naturlig å ta kontakt med personen. Spør hvordan det går og sier som regel noe vagt om at jeg håper det blir bedre. Ofte vet jeg som sagt ikke om det er noe som kan gjøres og om det er kronisk og da kan jeg sikkert komme til å si "God bedring" også. Dette gjelder selvsagt ikke familie og veldig nære venner der jeg vet alt om situasjonen og kjenner personen (og ikke minst der DE kjenner MEG). 1
Honey Dew Skrevet 26. mars 2017 #15 Skrevet 26. mars 2017 3 timer siden, mandel92 skrev: Hva slags kronisk sykdom tenker du på da? Jeg tror ikke jeg ville sagt det til en med diabetes type 1 f.eks. Det er jo noe de må leve med. Det går jo an å si god bedring til en med diabetes 1. Vi kan bli forkjølte og syke på andre måter vi også
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2017 #16 Skrevet 26. mars 2017 Gjør selvsagt ikke det hvis sykdommen det er snakk om er kronisk og ikke blir bedre. Men hvis en kronisk syk får influensa, da kan jeg jo si det. Anonymkode: 92277...bbd
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2017 #17 Skrevet 26. mars 2017 Som flere har sagt, så har mange av de kroniske sykdommene dårlige og gode perioder. Synes ikke det er rart å ønske "god bedring" når en er i en dårlig periode. Men sånn ut av det blå så blir det litt merkelig å skulle gjøre det. Anonymkode: a967f...9f8 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2017 #18 Skrevet 26. mars 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan komme litt uheldig ut. Som gjerne om en prater med en som er blind, og det siste en sier er, vi sees. Det er klart en passer seg, men noen har nok opplevd lignende. Anonymkode: 64eee...036 Spurte en blind person om vi skulle se en film for en måneds tid siden Ser for meg at noen som er kronisk syk kan bli litt lei seg av å høre god bedring. At det minner de på at de ikke blir frisk. Men det kommer jo an på sammenhengen, man kan si god bedring for en annen sykdom som andre har sagt, hvis det er urelatert Anonymkode: 3aff8...6a3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2017 #19 Skrevet 26. mars 2017 6 timer siden, Whoops skrev: Jeg tør snart ikke si noe som helst til syke og merker at jeg holder meg unna når jeg ikke burde. Det postes stadig sånne huskelister og "tankevekkere" på sosiale medier og dessverre er jeg ikke så god på å vite hva som er kronisk eller ikke. Så jeg skygger banen om det ikke er naturlig å ta kontakt med personen. Spør hvordan det går og sier som regel noe vagt om at jeg håper det blir bedre. Ofte vet jeg som sagt ikke om det er noe som kan gjøres og om det er kronisk og da kan jeg sikkert komme til å si "God bedring" også. Dette gjelder selvsagt ikke familie og veldig nære venner der jeg vet alt om situasjonen og kjenner personen (og ikke minst der DE kjenner MEG). Syns det er ganske logisk/ sunn fornuft jeg, da..... Anonymkode: dfc8a...813
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #20 Skrevet 27. mars 2017 Det avhenger av type sykdom og hva slags situasjon det er. Dersom man eksempelvis har blitt verre i en periode ser jeg ikke noe galt i å si "god bedring". For noen som ikke har noen særlige variasjoner for hvordan sykdommen påvirker dem er det derimot litt rart. Anonymkode: 65127...f90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå