Gjest Betty Boop Skrevet 16. desember 2004 #1 Del Skrevet 16. desember 2004 Jeg har fått 2 bøker i posten fra bokklubben jeg er med i - glemte å avbestille. Dette er snart en måned siden, jeg har ikke orket å gjøre noe med det, for jeg mente det var 3 måneders angrerett. I går sjekket jeg "angrerett-papirene" som fulgte med bøkene, og der står det: "Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren etter § 13 innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt." Betyr dette at jeg er for sent ute? Når er det 3 måneder gjelder i stedet for 14 dager?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. desember 2004 #2 Del Skrevet 16. desember 2004 Er nok 14 dager som er fristen ja. Det skrev du under på da du ble medlem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 16. desember 2004 #3 Del Skrevet 16. desember 2004 Har aldri hørt noe om 3 måneder, men hvis bokklubben ikke opplyser om 14 dagers angrerett til deg ved hvert enkelt kjøp har du ett års angrerett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. desember 2004 #4 Del Skrevet 16. desember 2004 Jeg har heller aldri hørt om 3 måneder. Du er nok altfor sent ute om det er en måned siden ja. Fristen er 14 dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaffegjesten Skrevet 17. desember 2004 #5 Del Skrevet 17. desember 2004 Er med i bl a Bokklubben Nye Bøker, ungene i diverse greier - og i samtlige pakker ligger det ved et angreskjema - om 14 dagers angrefrist. I alle nettbutikkene jeg handler - etter at du har lagt inn din bestilling - detter det inn en mail med angreskjema. Får du ikke dette handler du nok ikke i de rette "butikker" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 17. desember 2004 #6 Del Skrevet 17. desember 2004 Er med i bl a Bokklubben Nye Bøker' date=' ungene i diverse greier - og i samtlige pakker ligger det ved et angreskjema - om 14 dagers angrefrist. I alle nettbutikkene jeg handler - etter at du har lagt inn din bestilling - detter det inn en mail med angreskjema. Får du ikke dette handler du nok ikke i de rette "butikker"[/quote'] Det er butikkene som "taper" på å ikke sende med slikt skjema, for da blir angreretten automatisk 1 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 18. desember 2004 #7 Del Skrevet 18. desember 2004 Det er noen rare greier her med bokklubbene som jeg ikke helt husker hva er. Men konklusjonen på diskusjonen ble at bøker bestilt gjennom bokklubb kan returneres i 3 mnd. Dette var et case på kurs om markedsføringloven og kjøpsrett. Selvfølgelig roper de ikke det høyt ut, men du skal fortsatt kunne returnere boken din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå