Gå til innhold

Eplecidereddik hvordan innta?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte å kanskje drikke litt eplecideredikk en gang i blant fordi jeg har hørt at det skulle være så bra for helsa. Jeg har kjøpt den vanlige Idun eplecideredikk på matbutikken, men hvordan skal man innta dette? skal man drikke det rent som det er?:vetikke:

Anonymkode: 7581d...3e1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan inntas som en shot, kan brukes som ingrediens i dressing, kan brukes slik du ellers ville brukt eddik i og på mat.

Anonymkode: 88aa9...e95

Skrevet

Det hjelper ikke for noe å drikke på det. 

• Liker 1
Skrevet

Innta den akkurat som du vil, men den gjør ikke noe for helsa.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Pringle skrev:

Innta den akkurat som du vil, men den gjør ikke noe for helsa.

1 time siden, Silfen skrev:

Det hjelper ikke for noe å drikke på det. 

Men det står jo på nettet (på mange forskjellige sider), at det er så bra for alt mulig. Masse forskjellige vitaminer osv.

Hvorfor mener dere at ikke er bra allikevel? :vetikke:

• Liker 1
Skrevet

Det at noe er skrevet, gjør det ikke automatisk sant. Men det er alltid noen som er klar til å tro. Internett er fantastisk. Hvem som helst kan skrive hva som helst og få det publisert, og man kan nå enda fler enn før med budskapet sitt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blander litt eplecidereddik (1-2 ss) i et glass vann og så drikker jeg det. Det hjalp meg med å gå ned 15 i vekt fordi jeg mistet all lyst på sjokolade/godteri. Tror ikke jeg hadde klart å slanke med uten det. 

Anonymkode: 66773...a44

Gjest Salikatten
Skrevet (endret)

Annbefaler virgin epleeddik fra kinsarvik eller andre helsekost butikker er bare 10 til 20 kr ekstra for en litt større flaske til og med. Greia med epleedikken fra hein's er at den er veldig utvanna og ikke like effektiv som helt raw. Og den utvanna sorten har mye mindre vitaminer og mineraler. hadde anbefalt og tatt MYE mer av Hein's sin epleeddik i vann siden den er så mild og utvanna. Du skal ikke bekymre deg for å skade spiserøret eller magesekken så lenge du skyller det ned med vann etterpå og samtidig vanner det ut med et glass vann.  Jeg bruker ca en dl eple eddik fra heins i et glass vann siden den er så utvanna. Og ca 3 -4 spiseskjeer med virgin epleeddikk fra kinsarvik. den er myyyee bedre og er verdt å bruke 20 kr ektsra og det varer lenger.

Endret av Salikatten
Skrevet

Godt å blande eplecidereddik, salt og pepper, virgin olivenolje til en dressing og ha på salaten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, Salikatten skrev:

Annbefaler virgin epleeddik fra kinsarvik eller andre helsekost butikker er bare 10 til 20 kr ekstra for en litt større flaske til og med. Greia med epleedikken fra hein's er at den er veldig utvanna og ikke like effektiv som helt raw. Og den utvanna sorten har mye mindre vitaminer og mineraler. hadde anbefalt og tatt MYE mer av Hein's sin epleeddik i vann siden den er så mild og utvanna. Du skal ikke bekymre deg for å skade spiserøret eller magesekken så lenge du skyller det ned med vann etterpå og samtidig vanner det ut med et glass vann.  Jeg bruker ca en dl eple eddik fra heins i et glass vann siden den er så utvanna. Og ca 3 -4 spiseskjeer med virgin epleeddikk fra kinsarvik. den er myyyee bedre og er verdt å bruke 20 kr ektsra og det varer lenger.

"Virgin epleeddik"? Hva i alle dager er det? (Jeg finner ingenting hos KInsarvik.) Og hvor mange prosent er eddiken på? Heinz sin har jo vanlig "husholdningsstyrke" på 5 %, 

Og jeg må ærlig innrømme at om du må skylle ned med vann og vanne ut med vann for å unngå å skade spiserør og magesekk hadde jeg nok blandet den ut litt mer før jeg drakk den. 

Anonymkode: b48cb...283

• Liker 1
Gjest Salikatten
Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Virgin epleeddik"? Hva i alle dager er det? (Jeg finner ingenting hos KInsarvik.) Og hvor mange prosent er eddiken på? Heinz sin har jo vanlig "husholdningsstyrke" på 5 %, 

Og jeg må ærlig innrømme at om du må skylle ned med vann og vanne ut med vann for å unngå å skade spiserør og magesekk hadde jeg nok blandet den ut litt mer før jeg drakk den. 

Det er 100% rå ufiltret upastiturert med alle egenskaper  som er dokumentert og mye bedre kvalitet viss man skal bruke det som kosttilskudd. Sorry jeg mente ''raw healt ''apple cider vinegar elle r''voelkel'' eple eddikk. Den billigste koster bare 55 kr er vel bare 10 kr forskjell. Ja man må selfølgeligt ta å skylle det ned med vann eller utvanne det. Men man trenger ikke å vær  redd for å ta litt mer i mente jeg :) så lenge man gjør det

Endret av Salikatten
AnonymBruker
Skrevet

Var det ikke eplesidereddik dr. Mosley fant ut senket kolesterolet? Eller husker jeg feil?

Anonymkode: 1de7a...c5e

AnonymBruker
Skrevet
På Sunday, March 26, 2017 den 12.46, AnonymBruker skrev:

Tenkte å kanskje drikke litt eplecideredikk en gang i blant fordi jeg har hørt at det skulle være så bra for helsa. Jeg har kjøpt den vanlige Idun eplecideredikk på matbutikken, men hvordan skal man innta dette? skal man drikke det rent som det er?:vetikke:

Er du kvinne om har menstruasjon og eller lave jernlagre så bør du ikke innta eplesidereddik. Den virker blodfortynnende og gjør at du blør betydelig mer enn ute å innta den. 

Anonymkode: bd7a5...1eb

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Salikatten skrev:

Det er 100% rå ufiltret upastiturert med alle egenskaper  som er dokumentert og mye bedre kvalitet viss man skal bruke det som kosttilskudd. Sorry jeg mente ''raw healt ''apple cider vinegar elle r''voelkel'' eple eddikk. Den billigste koster bare 55 kr er vel bare 10 kr forskjell. Ja man må selfølgeligt ta å skylle det ned med vann eller utvanne det. Men man trenger ikke å vær  redd for å ta litt mer i mente jeg :) så lenge man gjør det

Men så vidt jeg klarer å finne ut er den vel fremdeles bare en 5 % eddik? Da er den jo ikke noe sterkere (og dermed ikke noe mer etsende) enn f.eks. Heinz. Jeg protesterer ikke på at den kan være sunnere, altså, jeg bare lurer på hvorfor den er så ekstra potent, om du skjønner hva jeg mener. Og det kan vel ikke være at den er så mye mer konsentrert, når prosenten er den samme?

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men så vidt jeg klarer å finne ut er den vel fremdeles bare en 5 % eddik? Da er den jo ikke noe sterkere (og dermed ikke noe mer etsende) enn f.eks. Heinz. Jeg protesterer ikke på at den kan være sunnere, altså, jeg bare lurer på hvorfor den er så ekstra potent, om du skjønner hva jeg mener. Og det kan vel ikke være at den er så mye mer konsentrert, når prosenten er den samme?

Prosenten blir det samme selv om den er konsentrert og filtrert er jo heins sin so er filtrert det er jo da den som burde hatt mindre prosent isåfall.Er  Enzymene næringstoffene og eplet som dem kaller ''mother''  som er eddiken.  som også har den acetic syre bakterien, som forsvinner i filtret eple eddik. den skal være litt tykk  ha igjenn litt av eplet i flasken som gjør det hele sterkere. Filtret eplecider eddik er laget med eplejuice og vann, filtreringsprossesen og  fjerner eddiken. Er bare det at filtreringsprosessen fjerner di viktige stoffene som er så populære i eddiken.

Anonymkode: af179...3f9

AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prosenten blir det samme selv om den er konsentrert og filtrert er jo heins sin so er filtrert det er jo da den som burde hatt mindre prosent isåfall.Er  Enzymene næringstoffene og eplet som dem kaller ''mother''  som er eddiken.  som også har den acetic syre bakterien, som forsvinner i filtret eple eddik. den skal være litt tykk  ha igjenn litt av eplet i flasken som gjør det hele sterkere. Filtret eplecider eddik er laget med eplejuice og vann, filtreringsprossesen og  fjerner eddiken. Er bare det at filtreringsprosessen fjerner di viktige stoffene som er så populære i eddiken.

Jeg skjønner at det forsvinner viktige stoffer (eddiksyrebakterier bl.a.) når eddiken filtreres, men stusser veldig på begrepsbruken. Eddiken får vel ikke endret pH-verdi av å filtreres? Det er det da evt. utvanning som gjør, på samme måte som at eddikessens på 35 % vannes ut til 5-7 % før bruk. Derfor stusser jeg på at Heinz skal være "mer utvannet" enn den andre eddiken, når begge er på 5 %. 

Skrevet

Det smaker jo høgg, så jeg gjør som med tran: tar det med spiseskje :fnise:

AnonymBruker
Skrevet
På 29.3.2017 den 20.14, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner at det forsvinner viktige stoffer (eddiksyrebakterier bl.a.) når eddiken filtreres, men stusser veldig på begrepsbruken. Eddiken får vel ikke endret pH-verdi av å filtreres? Det er det da evt. utvanning som gjør, på samme måte som at eddikessens på 35 % vannes ut til 5-7 % før bruk. Derfor stusser jeg på at Heinz skal være "mer utvannet" enn den andre eddiken, når begge er på 5 %. 

Ph verdien er der den.  det er ikke mer utvannet det blir gjæret t i vann.Det blir g Det filtreres bare bort mye bakteriesyrer mineraler ofg vitaminer..... FILTRERING da er det filtrert vekk masse stoffer mineraler osv. pastituering da forsvinner masse av di gode bakteriene so skal alkalisere kroppen og ikke minst rense magen og tarmsystemet noe ph verdien i seg selv ikke gjør, bakterie kulturaen som renser kroppen osv.  Viss det bare er ph verdien du er ute etter så går det ann å bare drikke et glass med sitronvann for eks  kroppen utgir ikke di same helsffektene ved å drikke et glass med høyt syreinnhold av og til. et lavere syreinnhold i kroppen regelmessig gjør det enklere for kroppen og holde balansen. Er mer bakterieinnholdet i epleeddiken som renser og har di fantaskiske egenskapene ellers når det kommer til ph verdi har et glass med sitronvann den samme egenskapen. Bakteriene i pastituert og filtrert eddik er ikke levende bakterier. De levende syrebateriene i upasituert og filtrert eddik er et must  for meg  og dem som forstår hviklen rolle disse bakteriene har og ikke kan overleve pastituering ellers hadde jeg spist fermentert mat og drukket sitronvann istede. For å ikke kaste penger ut vindue. Eller brukt eple eddik i erstatning for sitron vann en eller 2 ganger i uka ikke formye for å skape ubalanse i blodsukkernivået og hormonene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...