Gå til innhold

Dere med mine,dine, våre - opplevelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan løser dere opplevelser, reiser, helgeturer osv? Kun når alle barna er tilstede?

Hos oss har vi en på to år felles, og et barn fra tidligere hver som er hos henholdsvis moren og faren sin også. All ferie og store reiser tar vi når vi er alle, men samtidig gjør vi  koselige ting som små turer (hytteturer, danskebåten osv.) med felles barn en helg i ny og ne når der bare er oss tre også. 

Hvordan løser andre dette? (Litt inspirert av tråd på rampelys)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Ellasnella skrev:

Hvordan løser dere opplevelser, reiser, helgeturer osv? Kun når alle barna er tilstede?

Hos oss har vi en på to år felles, og et barn fra tidligere hver som er hos henholdsvis moren og faren sin også. All ferie og store reiser tar vi når vi er alle, men samtidig gjør vi  koselige ting som små turer (hytteturer, danskebåten osv.) med felles barn en helg i ny og ne når der bare er oss tre også. 

Hvordan løser andre dette? (Litt inspirert av tråd på rampelys)

Vi har ikke mine og dine barn. Vi har fire felles. Men vi har flere fosterbarn og en av de har regelmessig samvær med sine foreldre men de reiser aldri på noen turer av noe slag de helgene. Så vi passer på at alle er samlet før vi drar på ferier, Tusenfryd, Dyreparken e.l. Dette for at alle skal ha felles opplevelser og at ingen skal føle seg utestengt eller oversett. 

Samtidig så passer vi på at alle får alenetid med oss voksne, men da er det litt mer hverdagslige ting som en kinotur, cafe og den slags. Ferier og litt større utflukter er alltid for hele gjengen. Tenk å sitte ved middagsbordet og alle prater om en tur vi har vært på og en ikke har fått være med... Nei, det skjer ikke hos oss. 

Anonymkode: 00567...3f8

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke mine og dine barn. Vi har fire felles. Men vi har flere fosterbarn og en av de har regelmessig samvær med sine foreldre men de reiser aldri på noen turer av noe slag de helgene. Så vi passer på at alle er samlet før vi drar på ferier, Tusenfryd, Dyreparken e.l. Dette for at alle skal ha felles opplevelser og at ingen skal føle seg utestengt eller oversett. 

Samtidig så passer vi på at alle får alenetid med oss voksne, men da er det litt mer hverdagslige ting som en kinotur, cafe og den slags. Ferier og litt større utflukter er alltid for hele gjengen. Tenk å sitte ved middagsbordet og alle prater om en tur vi har vært på og en ikke har fått være med... Nei, det skjer ikke hos oss. 

Anonymkode: 00567...3f8

Meg over. Var ikke meningen å være anonym. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen har en datter fra tidligere og vi har et felles barn. Vi reiser på hytta så og si hver helg så hun er ikke alltid med på det, men alle reiser og alt det som er litt utenom det normale sparer vi så alle kan være med.

Hun skal feks tilbringe påsken med moren sin og da reiser vi bare på hytta. I sommer har vi lagt utenlandsreiser og reiser til besteforeldrene når vi skal ha henne. Og vi feirer to julaftener de årene vi ikke har henne. 

Anonymkode: 5846e...c63

AnonymBruker
Skrevet

Vi har tre felles, jeg har to med eksen og mannen har ett barn med sin eks. Stebarnet har blitt 16 år, så det er litt begrenset hva han vil være med på av ferier, turer og aktiviteter. De to eldste mine er 12 og 14, de vil fortsatt være med, men hvis de heller vil tilbringe tid med far og stemor eller venner så er det lov. 

I påsken skal vi på hytta fra onsdag til 1.påskedag. Da blir det bare vi og fellesbarna. 16-åringen skal være med på hytta til en kompis, og mine skal til faren sin.

Ikke alle får være med på alt alltid, men vi gjør ikke de store tingene uten at alle har fått tilbudet om å være med i det minste. Men, hvis de eldste er til de andre foreldrene sine en helg, blir de ikke spurt hvis vi drar på kino/teater/shopping eller andre dagsaktiviteter.

Anonymkode: 58d01...55c

Skrevet

Vi har mine og dine barn. Jeg har et og samboer har to. 

I helgene har vi barna samlet og finner på ting sammen alle. Men plutselig har en sv oss byttet med en eks, og da gjør vi noe med de sv barna som er her. Hans barn er plutselig med sine besteforeldre, mens mitt barn er på hytta med pappaen min f.eks 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har mine og dine. Ente finner vi på ting sammen, ellers finner jeg på ting med mitt barn og han med hans.

Anonymkode: 610ca...2a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...