Gå til innhold

Hybelleilighet i Oslo med husdyr til ca 6500,- i mnd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tror dere det vil være mulig å få hybelleilighet (ca 20 kvm) i Oslo (kan godt være utenfor Ring 3), med mulighet for husdyr, til ca 6500,- i mnd inkludert strøm? 

Anonymkode: 0d243...105

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du er veldig heldig. Men det vil ikke være lett. Husdyr er ikke ofte velkommen og prisene ofte høyere. 

Anonymkode: 72439...01b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er husdyret hund eller katt så vil du få problemer med å leie, uansett hva du er villig til å betale.

Anonymkode: 4af2e...656

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tvilsomt...

Anonymkode: 7ae8a...5c2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selv om det er utenfor Ring 3? 

- TS 

Anonymkode: 0d243...105

AnonymBruker
Skrevet

Legg ut annonse selv. Det er ikke alle som vil annonsere leiligheten sine da det blir mye mas med det.

Anonymkode: a521a...5cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg eier en treromsleilighet i Oslo og har tidligere leid ut ekstrarommet til andre studenter via hybel.no for rundt 5000 (bor innenfor Ring 3). Jeg la den dog aldri ut, jeg kontaktet bare de brukerne på hybel.no som jeg tenkte jeg kanskje kom til å komme overens med og sendte dem bilder av leiligheten etter å ha pratet sammen. Jeg har hund selv da kjæledyr er tillatt i sameiet og hadde likt å bo sammen med andre hundeeiere.

TL;DR: Legg ut litt om deg selv på hybel.no, og se om du får napp. 

Anonymkode: cfdfc...0ec

AnonymBruker
Skrevet

6500,- er optimistisk, selv uten dyr, du må regne med kollektiv til den prisen. (Jeg luktet på markedet i fjor.) Men det er kollektiv som kan godta dyr, under visse forutsetninger. Skal du ha egen boenhet må du som regel opp i 8000+

Anonymkode: 49098...a9a

• Liker 2
Skrevet (endret)

Legg ut annonse selv. Du har best sjanse til å få leid til den prisen på vestkanten. De er ofte interessert i stabile leieboere heller enn å ta overpris. Du trenger ikke oppgi i annonsen at du har kjæledyr, men kan fortelle det i telefonen. Er du student har du lettere for å få leie. Jeg er litt allergisk mot katter, men ville likevel leid ut til deg hvis du foretok en grundig rengjøring når du flyttet, kanskje tatt en viss sum for å få andre til å gjøre rent etter deg. Dessverre måtte jeg tatt en litt høyere leie på grunn av mine egne utgifter til boligen. Hund ville jeg være litt skeptisk til, og ville intervjuet deg grundig om hvilken oppdragelse den har, om den bjeffer inne og kan være alene for eksempel. Ellers ville det ikke være noe problem. Men jeg skal ikke leie ut, vil bare nevne dette, for tror ikke det er helt håpløst å få leid selv med kjæledyr. Men har du fire katter for eksempel hadde jeg sagt nei.

Min bolig ville kunnet blitt leid ut for langt mer enn 6500, det er ikke en hybelleilighet. Men en kjellerleilighet tror jeg du har sjanse til å få til den prisen, ofte følger det med å ta inn posten og måke inngangspartiet til de som bor der når de er på ferie så det virker som de er hjemme overfor evt. innbruddstyver. Mange pensjonister tilbringer vinteren i varmere strøk.

Endret av Atea
Skrevet (endret)

Det er nok litt vanskelig, men jeg har en venninne som leide til den prisen med hund, like ved Holmlia/Hauketo nylig. Helt fin leilighet og, men selvsagt liten og ikke helt nyoppusset. :) Kan kanskje være lurt å legge ut annonse selv, da de sikkert er langt i mellom.

Du trenger for øvrig ikke å filtrere på kun de som sier ja til dyr på finn, da går du glipp av mye. Det er ikke vits å ringe de som har spesifisert at husdyr ikke er greit, men veldig mange har ikke skrevet hverken ja eller nei, og blant dem er det en del som synes det er greit (er slik jeg fant alle steder jeg har bodd - ringt og spurt, og mange sa ja selv om jeg har to hunder og en utekatt).

Endret av Gaea
AnonymBruker
Skrevet

For 6500 så kan du jo betjene et ganske stort lån. Jeg har lån på rundt 1.6mill og da betaler jeg 6500 i mnd. Man kan jo få en fin leilighet der man kan være herre og bestemme om man vil ha 10 eller 20 katter og hunter og kanarifugler om man vil.

Anonymkode: 5658f...6f8

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For 6500 så kan du jo betjene et ganske stort lån. Jeg har lån på rundt 1.6mill og da betaler jeg 6500 i mnd. Man kan jo få en fin leilighet der man kan være herre og bestemme om man vil ha 10 eller 20 katter og hunter og kanarifugler om man vil.

Ja, for alle har jo EK nok til å få lån som student.

Anonymkode: 44d60...69f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Og som utleieren over her tipser om; bruk hybel.no. De er gratis og noe de fleste utleiere og erfarne leietakere kjenner til.

Leier ut selv både i Oslo og Bergen, og har leid ut til både hund og katt (med eiere), bare positiv erfaring.

Anonymkode: 851aa...94f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ja. Men det betyr ikke at bankene er villig til å gi deg lån om du ikke har høy nok inntekt til å i det hele tatt kjøpe noe, ikke har (høy nok) egenkapital eller tilleggssikkerhet osv. Studielån regnes ikke som inntekt, og om Ts tjener såpass godt at hn ikke får studielån er det likevel ikke sikkert at hn har høy nok inntekt til å få et passende boliglån uavhengig av om hn har mulighet til å betjene det. Og du. I borettslag er det ofre begrensninger på dyrehold. Tviler på at noen som helst borettslag i verden tillater 20 katter og fulger, ei heller sameie. I en enebolig kan det nok gå, med mindre Mattilsynet får nyss i hva som foregår. Det er nemlig regler rundt dyrehold skjønner du.

Anonymkode: 2ee8b...b20

• Liker 3
Skrevet

Tror det er blir vanskelig med mindre du kjenner noen personlig. Kanskje du kan være heldig å få et lite soverom for den prisen men du får ikke noen hybel leilighet. Da må du nok minst opp i 8 til 9000 kr for alt fra 20 til 50 kvm. 

Har du vurdert å bo utenfor oslo,?  Er høye priser der også men du får flere muligheter og et par steder er det litt rimeligere også. Feks Bærum,.Asker,. Oppegård,. Ski,. Vestby, Lillestrøm, Jessheim, evt Drammen?  Alle de har pendlet avstand til Oslo mellom 15 til 45 min. 

• Liker 2
Skrevet

Det kryr ikke av dem, men de finnes. Bor selv alene langs ring 3 og leier for 6800,- inkl strøm, tv og Internett. Katt har jeg også! Ca 34 kvadrat og eget soverom.

Flytter nå da men, har vært veldig fornøyd :) Og ikke minst veldig heldig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har leid i Oslo for 5000 inkludert strøm med en liten hund. Dette var en koselig hybel på 30 kvadrat. Bodde også i et kollektiv en periode for 3500kr hvor hunden min fikk lov å gå fritt og hadde det ganske så ålreit. Bodd i en større leilighet for 10000kr dog med samboer og gikk veldig fint det også. Det er ikke så umulig som mange av de over skal ha det til. Men rådene om å legge ut annonse på hybel.no er faktisk det beste du kan gjøre. Selv flere som skriver at de ikke ønsker dyr har ønsket meg og hunden velkommen etter et hyggelig møte. Så ikke vær helt avvisende til annonser hvor det står at dyr ikke er ønsket! Ellers vil jeg også råde deg til å se i bærum, rett ved Oslogrensa, samtidig som presset om å få seg leiebolig ikke er altfor ille. 

Masse lykke til, dette tror jeg går kjempefint :D 

AnonymBruker
Skrevet
På 26.3.2017 den 14.22, Atea skrev:

Legg ut annonse selv. Du har best sjanse til å få leid til den prisen på vestkanten. De er ofte interessert i stabile leieboere heller enn å ta overpris. Du trenger ikke oppgi i annonsen at du har kjæledyr, men kan fortelle det i telefonen. Er du student har du lettere for å få leie. Jeg er litt allergisk mot katter, men ville likevel leid ut til deg hvis du foretok en grundig rengjøring når du flyttet, kanskje tatt en viss sum for å få andre til å gjøre rent etter deg. Dessverre måtte jeg tatt en litt høyere leie på grunn av mine egne utgifter til boligen. Hund ville jeg være litt skeptisk til, og ville intervjuet deg grundig om hvilken oppdragelse den har, om den bjeffer inne og kan være alene for eksempel. Ellers ville det ikke være noe problem. Men jeg skal ikke leie ut, vil bare nevne dette, for tror ikke det er helt håpløst å få leid selv med kjæledyr. Men har du fire katter for eksempel hadde jeg sagt nei.

Min bolig ville kunnet blitt leid ut for langt mer enn 6500, det er ikke en hybelleilighet. Men en kjellerleilighet tror jeg du har sjanse til å få til den prisen, ofte følger det med å ta inn posten og måke inngangspartiet til de som bor der når de er på ferie så det virker som de er hjemme overfor evt. innbruddstyver. Mange pensjonister tilbringer vinteren i varmere strøk.

Hvorfor det? Katter gjør jo mer skade enn min lille pomeranian . Han er lat og sover hele dagen, hverken skraper eller tygger på noe. Mens katter gjerne kvesser klørne på alt av ting.Og markerer ute overalt.

Helt sykt at ikke utleiere tenker på slikt.

Anonymkode: f6a38...b22

Skrevet (endret)
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Katter gjør jo mer skade enn min lille pomeranian . Han er lat og sover hele dagen, hverken skraper eller tygger på noe. Mens katter gjerne kvesser klørne på alt av ting.Og markerer ute overalt.

Helt sykt at ikke utleiere tenker på slikt.

Anonymkode: f6a38...b22

Jeg er ikke skeptisk til hund i seg selv, men tenkte mer på at jeg må være sikker på at den ikke har separasjonsangst på grunn av evt. naboklager. Det kom nok kanskje dårlig fram i svaret mitt. Selvfølgelig hadde du som hundeier fått leie, noe bjeffing må naboene også tåle, selv om de har et vilkår her i borettslaget der det står at den minste klage kan føre til at man må kvitte seg med hunden, på dagen. Alle hunder bjeffer jo litt, men det vilkåret er også noe av grunnen til at jeg ikke tenker tanken på å få ny hund. Hvor rettskraftig det er, vet jeg ikke. Tidligere var det forbud mot hunder her, og måtte søkes om.

Endret av Atea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...