Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om dette er rett sted å skrive, men jeg prøver. Jeg har ett problem med at jeg er veldig husredd. Jeg er noen ganger redd selv om folk er i huset men i andre rom. Noen ganger på soverommet er jeg også kjemperedd for "skapet" det er et walkincloset som ikke har dør. Har hat det slik så lenge jeg kan huske. Når jeg bodde på hybel første gang alene så hadde jeg en hems, da var jeg alltid sikker på at noen var nede i stua, eller inne på badet. Må legge til att jeg aldri har blitt angrepet. Når jeg bodde i kollektiv ett år var det egentlig veldig lite problemer. Så flyttet jeg til en 90 Kvm stor leilighet med to soverom, vaskerom, bad og separat do. Det var også vegg mellom kjøkken og stue, stue og gang. Jeg var redd uansett hvilket rom jeg var i. Nå bor jeg hos kjæresten min, det er et normalt hus, to etasjer. Jeg trives dårlig i stua etter det har blitt mørkt. Badene er skummel, soverommet her skummelt, selv om jeg ikke er alene. Jeg er noen ganger redd når jeg står å lager mat og ikke kan se ut mot stua. Når jeg går opp trappa om kvelden løper jeg opp. 

Jeg må gjøre noe for å endre dette, for jeg er 22, og burde ikke være redd for monster i skapet. Men det er jeg. Det er flaut, og svært få vet dette, men nå trenger jeg råd på hva jeg kan gjøre. Er noen i samme situasjon? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med fastlegen din, og få ein time med fagfolk. Lykke til, er ikkje kjekt å vere redd, sjølv kor "ufornuftig" det er.

Skrevet

Psykolog. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...