Gå til innhold

Sommertid, hvorfor kan vi ikke ha det hele året?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller spiller det ikke noen rolle?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Flere og flere land slutter med det. Så det er bare snakk om tid før trenden når Norge også. Men ett av de store landene må gå foran.

Hvis USA slutter, så er dette tullet historie med en pennestrøk.

Anonymkode: a8189...bba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville heller hatt vintertid hele året...

Anonymkode: b64fc...487

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Veldig dumt med dette sommertid/vintertid greiene. Spesielt for kyrne som blir totalt forvirra av dette med tanke på melking. Russland har vel slutta med å stille klokka etter sommer og vinter mener jeg på. Synes vi bør gjøre det samme. Ser ikke poenget med det. 

Anonymkode: 4c7a6...b54

Skrevet

Hvilke land kjører sommertid egentlig?

Mannen min og meg har hatt en diskusjon på det (og vi har googlet men blir ikke enige)

Sånn sett så synes jeg det er helteit. 

Lite vits å stille klokka bare for å få litt lengre tid med dagslys. 

(jeg liker best å stille klokka mot vintertid, da kan man sove en time ekstra...)

(dessuten; småunger skjønner ikke helt dette med sommertid/vintertid)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, skruf skrev:

Hvilke land kjører sommertid egentlig?

Mannen min og meg har hatt en diskusjon på det (og vi har googlet men blir ikke enige)

Sånn sett så synes jeg det er helteit. 

Lite vits å stille klokka bare for å få litt lengre tid med dagslys. 

(jeg liker best å stille klokka mot vintertid, da kan man sove en time ekstra...)

(dessuten; småunger skjønner ikke helt dette med sommertid/vintertid)

https://en.wikipedia.org/wiki/Daylight_saving_time#By_country_and_region

Det er for så vidt vintertid som er "normaltid", uten DST justering så ville man derfor kjørt vintertid hele året. 

Anonymkode: a9507...8fc

• Liker 1
Skrevet (endret)

For meg er det ikke viktig, men hvis man verdsetter sommertiden i .... sommertida, så hvorfor ikke gjøre det permanent?

Men tenk hvor mye unødvendig sysselsetting man da går glipp av?  For en familie så utgjør det neppe noen særlig innsats å stille om noen få klokker, men tenk på næringslivet og diverse tekniske bransjer som har ørten tids-systemer som kanskje ikke kan nås via nettet. Mye gamle klokkesystemer i bruk rundt i verden, på fabrikker, laboratorier, maskiner og instrument-systemer som er av den gode gamle sorten som må stilles manuelt. Da må noen teknikere reise litt og sånt genererer penger....mva, avgifter, drivstoff, lønn og diverse. Bra for staten, men ingen mistenker vel at dette årsaken...

P-DST 24-7? Ja, hvorfor ikke?

(Permanent Daylight Saving Time)

Endret av slask
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville heller hatt vintertid hele året...

Anonymkode: b64fc...487

Hvis man skal ha en tid hele året så er det vintertid som det vil ende opp med. Siden det vi kaller vintertid er det som er normaltid.

• Liker 1
Gjest Den Lille Heksa
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flere og flere land slutter med det. Så det er bare snakk om tid før trenden når Norge også. Men ett av de store landene må gå foran.

Hvis USA slutter, så er dette tullet historie med en pennestrøk.

Anonymkode: a8189...bba

Så bra, håper vi kan slutte med det også, det er jo bare irriterende. (kommentar til videoen: kyrne bryr seg faktisk, og vil ha samme tid hele året, ikke er de dumme heller)

Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Jeg kunne godt hatt sommertid hele året

Endret av Catalina Culès

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...