AnonymBruker Skrevet 25. mars 2017 #1 Skrevet 25. mars 2017 Jeg blir så usikker på han fordi han sender så miksede signaler. Altså, min eks gjorde akkurat det samme da vi datet, så det er kanskje en sånn greie sjenerte gutter driver med, men jeg blir lei meg noen dager fordi jeg tror han ikke er interessert mer, og så er han tydelig interessert dagen etter. Sånn som nå har jeg ikke sett han på 1,5 uke fordi han har vært veldig opptatt (og jeg har vært opptatt de dagene han ikke har vært det) og jeg vet det er helt reelt at han har vært opptatt, men føler at hvis han var mer interessert kunne han faktisk sneket inn i programmet sitt å møte meg en time eller to for å se en episode av en serie og litt prating eller no. Han har sagt at han kan møte meg nå til uka, men jeg har i grunn jobb mange dager denne kommende uka og skal feire bursdag neste helg og føler ikke at jeg kan droppe min egen bursdag for en filmkveld med han i grunn. Jeg er ledig i hele morgen og hele mandag og vet han kan få det til å funke spesielt i morgen kveld, så har sagt han bare må si fra hvis han er ledig noe han har bekreftet at han skal gjøre. Føler bare at jeg gidder ikke å styre med dette hvis han prioriterer hver minste ting over meg, mens jeg godt kunne prioritert han over en treningsøkt eller det at jeg helst bør være i seng kl 22 på hverdager siden jeg må opp så tidlig. Så jeg lurer på hva dere andre smarte damer her inne tenker. Tenker selv det er rimelig å gi han ut neste uke siden jeg i grunn ikke har noen andre i kikkerten og hvis han ikke ønsker å møte meg innen den tid så får jeg ta en samtale med han at jeg ikke gidder å vente i ukesvis på at han skal ha tid på å treffe meg. Synes det er så teit siden han sender meldinger hver dag og svarer på snaps og at han skreiv han skulle ønske han var hos meg i stedet en kveld han var opptatt. Føler det er så motsetningsfylt og blir veldig usikker om han egentlig er interessert eller bare prøver å holde meg på gress (selv om jeg vet han ikke treffer andre jenter). Anonymkode: b2a2f...a48
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2017 #2 Skrevet 25. mars 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker selv det er rimelig å gi han ut neste uke siden jeg i grunn ikke har noen andre i kikkerten prøver å holde meg på gress Anonymkode: b2a2f...a48 Høres litt ut som at du pleier å ha noen på gress, bortsett fra akkurat nå da, så da er det greit å date han videre siden du ikke har noen på gress. Hadde jeg vært han, hadde jeg nok ikke hatt lyst til å date deg lenger etter å ha lest hvor utålmodig du er og hvor klar du er på å forkaste datene dine fordi det alltid finnes noe bedre... Med det sagt, så regner jeg ikke med at det blir aktuelt for deg. Så du får bare overleve denne uka fremover og se hva som skjer. Kanskje han rett og slett ikke er så interessert i deg enda.. Anonymkode: 9fc9b...2f2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2017 #3 Skrevet 25. mars 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres litt ut som at du pleier å ha noen på gress, bortsett fra akkurat nå da, så da er det greit å date han videre siden du ikke har noen på gress. Hadde jeg vært han, hadde jeg nok ikke hatt lyst til å date deg lenger etter å ha lest hvor utålmodig du er og hvor klar du er på å forkaste datene dine fordi det alltid finnes noe bedre... Med det sagt, så regner jeg ikke med at det blir aktuelt for deg. Så du får bare overleve denne uka fremover og se hva som skjer. Kanskje han rett og slett ikke er så interessert i deg enda.. Anonymkode: 9fc9b...2f2 Jeg holder aldri noen på gress med vilje og dater aldri mer enn 1 om gangen, men som ung, relativt attraktiv kvinne så er det ganske naturlig at man har en liten kø med interesserte menn. Men det er ikke sånn at jeg tenker at hvis han ikke er interessert kan jeg bare gå og velge en annen fra denne "køen", selv om det kan irritere meg at jeg vet det er flere som er tydelig mye mer interessert i meg som jeg dropper pga en fyr som virker bare litt halvinterressert i meg bare fordi jeg har dette prinsippet om å date en om gangen. At du ikke vil date noen som du vet har andre som er interessert er vel ikke mitt problem, men jeg gidder ikke vente i årevis på noen når jeg da synes det er bedre å være alene enn å vente på noen. Og du må ikke tro det er sånn at jeg går og dater noen andre med en gang. Sånn som frem til nå har jeg ikke datet i det hele tatt på et halvt år. Hvis du gir meg en god grunn til hvorfor man skal kaste bort tiden på noen som kanskje ikke er kjempeinteressert, skal jeg gi han jeg dater 2 uker i stedet for 1. Anonymkode: b2a2f...a48 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2017 #4 Skrevet 26. mars 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir så usikker på han fordi han sender så miksede signaler. Altså, min eks gjorde akkurat det samme da vi datet, så det er kanskje en sånn greie sjenerte gutter driver med, men jeg blir lei meg noen dager fordi jeg tror han ikke er interessert mer, og så er han tydelig interessert dagen etter. Sånn som nå har jeg ikke sett han på 1,5 uke fordi han har vært veldig opptatt (og jeg har vært opptatt de dagene han ikke har vært det) og jeg vet det er helt reelt at han har vært opptatt, men føler at hvis han var mer interessert kunne han faktisk sneket inn i programmet sitt å møte meg en time eller to for å se en episode av en serie og litt prating eller no. Han har sagt at han kan møte meg nå til uka, men jeg har i grunn jobb mange dager denne kommende uka og skal feire bursdag neste helg og føler ikke at jeg kan droppe min egen bursdag for en filmkveld med han i grunn. Jeg er ledig i hele morgen og hele mandag og vet han kan få det til å funke spesielt i morgen kveld, så har sagt han bare må si fra hvis han er ledig noe han har bekreftet at han skal gjøre. Føler bare at jeg gidder ikke å styre med dette hvis han prioriterer hver minste ting over meg, mens jeg godt kunne prioritert han over en treningsøkt eller det at jeg helst bør være i seng kl 22 på hverdager siden jeg må opp så tidlig. Så jeg lurer på hva dere andre smarte damer her inne tenker. Tenker selv det er rimelig å gi han ut neste uke siden jeg i grunn ikke har noen andre i kikkerten og hvis han ikke ønsker å møte meg innen den tid så får jeg ta en samtale med han at jeg ikke gidder å vente i ukesvis på at han skal ha tid på å treffe meg. Synes det er så teit siden han sender meldinger hver dag og svarer på snaps og at han skreiv han skulle ønske han var hos meg i stedet en kveld han var opptatt. Føler det er så motsetningsfylt og blir veldig usikker om han egentlig er interessert eller bare prøver å holde meg på gress (selv om jeg vet han ikke treffer andre jenter). Anonymkode: b2a2f...a48 Men prioriterer han hver minste lille ting over deg, eller er han faktisk opptatt? Du sier jo selv at du er opptatt denne uken med det ene og det andre, og egentlig ikke har tid til ham, men samtidig forventer du at han i det minste må kunne snike inn en time eller to med deg? Det kan jo hende han helst vil sette av litt mer tid når han skal tilbringe den med deg? Og hvor lenge har dere datet? Anonymkode: 9803e...df8
Inwe Skrevet 27. mars 2017 #5 Skrevet 27. mars 2017 Du skriver at han er opptatt, men bør kunne rydde plass til et par timer med deg de dagene du er helt ledig. Samtidig skriver du at du ikke kan resten av uka siden da er du opptatt. Er det bare han om bør rydde plass til et par timer? Du gjør jo ikke det når du jobber mye feks. Ro deg litt ned. Innimellom passer det bare ikke å date. Denne uken ser jeg omtrent ikke min samboer da han jobber natt og jeg kveld. Altså jeg er på jobb 14-22 og han 22-06, også sover han når jeg er våken hjemme. Det hender det ikke fungerer å møtes, til og med for oss som bor sammen. 4
NoblesseOblige Skrevet 29. mars 2017 #6 Skrevet 29. mars 2017 På 3/25/2017 den 21.16, AnonymBruker skrev: Jeg holder aldri noen på gress med vilje og dater aldri mer enn 1 om gangen, men som ung, relativt attraktiv kvinne så er det ganske naturlig at man har en liten kø med interesserte menn. Anonymkode: b2a2f...a48 Det at du er ung er i seg veldig attraktivt for mange menn (særlig menn som selv er attraktive og derfor har valgalternativer). Det er nå, og eventuelt frem til rundt til 25, at du har best forutsetninger for å få en attraktiv mann til å forplikte seg. Samme hvor gammel du er (etter 25) så er yngre bedre. Tiden din er med andre ord verdifull. Oppførselen til han du beskriver tilsier ikke at det er veldig realistisk at han vil forplikte seg til deg. Du burde heller sikte deg inn på den mest attraktive mannen det er realistisk at du kan få til å forplikte seg (gitt at du ønsker et seriøst forhold, og kanskje barn, med den mest attraktive mannen for deg som du kan få). Mulig at du må se utenfor "køen" din da, jeg vet ikke. Ikke gjør samme feilen som mange jenter gjør med å vente til de blir 30+ med å finne noe seriøst. De avventer i håp om nettopp å finne en mann som er attraktiv nok for dem, men for hvert år som går blir de mindre attraktive selv. For noen har jeg inntrykk av at gapet mellom hva de ønsker seg og hva som er realistisk bare blir større og større.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #7 Skrevet 29. mars 2017 I 20-årene er oddsen ganske liten for å finne en livsvarig partner og forhold som dannes da pleier å gå i stykker i 30-årene. Så risikoen for at du blir singel i 30 årene er ganske stor. De fleste kvinner slår seg til ro når de har passert 30 og har kanskje noen forhold bak seg som gir pekepinn på hva de egentlig vil ha og trenger i en partner. Når du er i 30-årene vil du ha mer greie på hva du ser etter. Jeg er 35 og har også mange attraktive menn "i kø", har aldri opplevd mangel på beilere rundt meg. Så hvis du er attraktiv, som du nevner, vil du alltid være det. Anonymkode: 9fc9b...2f2 7
NoblesseOblige Skrevet 29. mars 2017 #8 Skrevet 29. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: I 20-årene er oddsen ganske liten for å finne en livsvarig partner og forhold som dannes da pleier å gå i stykker i 30-årene. Så risikoen for at du blir singel i 30 årene er ganske stor. De fleste kvinner slår seg til ro når de har passert 30 og har kanskje noen forhold bak seg som gir pekepinn på hva de egentlig vil ha og trenger i en partner. Når du er i 30-årene vil du ha mer greie på hva du ser etter. Jeg er 35 og har også mange attraktive menn "i kø", har aldri opplevd mangel på beilere rundt meg. Så hvis du er attraktiv, som du nevner, vil du alltid være det. Anonymkode: 9fc9b...2f2 I den grad dette stemmer så kan det ha noe med hva slags menn kvinner gjerne søker i tyveårene versus hva slags menn de slår seg til ro med i tredveårene. Noe av oppfordringen min går jo nettopp på å velge litt andre menn det er mer realistisk å få et seriøst forhold med, allerede i tjueårene. At dey er urealistisk å danne et seriøst, langvarig forhold i tyveårene er bare tull. Dette er en helt normal alder for ekteskap verden over og tradisjonelt i vesten. Det har med prioriteringer og hvem man velger som livspartner å gjøre. At hun alltid vil være attraktiv er enten et uærlig eller innholdsløst utsagn. Hun kan forbli attraktiv lenger hvis hun tar vare på seg selv, men aldring vil i utgangspunktet ikke være til hennes fordel over en viss alder, og attraktiv er alltid et relativt aspekt. Det er når hun er ung hun har best muligheter til å få de mennene hun selv finner attraktive til faktisk å forplikte seg, ikke bare møte henne for korte, seksuelle forhold. I stedet for å gjøre potensielt store kompromisser i fremtiden kan hun alternativt gjøre relativt små justeringer i hvilke menn hun går etter nå. Det er rimelig at hun får informasjon om hvordan hun kan utnytte denne tiden, så kan hun selv velge hvordan hun vil bruke den.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #9 Skrevet 29. mars 2017 9 minutter siden, NoblesseOblige skrev: I den grad dette stemmer så kan det ha noe med hva slags menn kvinner gjerne søker i tyveårene versus hva slags menn de slår seg til ro med i tredveårene. Noe av oppfordringen min går jo nettopp på å velge litt andre menn det er mer realistisk å få et seriøst forhold med, allerede i tjueårene. At dey er urealistisk å danne et seriøst, langvarig forhold i tyveårene er bare tull. Dette er en helt normal alder for ekteskap verden over og tradisjonelt i vesten. Det har med prioriteringer og hvem man velger som livspartner å gjøre. At hun alltid vil være attraktiv er enten et uærlig eller innholdsløst utsagn. Hun kan forbli attraktiv lenger hvis hun tar vare på seg selv, men aldring vil i utgangspunktet ikke være til hennes fordel over en viss alder, og attraktiv er alltid et relativt aspekt. Det er når hun er ung hun har best muligheter til å få de mennene hun selv finner attraktive til faktisk å forplikte seg, ikke bare møte henne for korte, seksuelle forhold. I stedet for å gjøre potensielt store kompromisser i fremtiden kan hun alternativt gjøre relativt små justeringer i hvilke menn hun går etter nå. Det er rimelig at hun får informasjon om hvordan hun kan utnytte denne tiden, så kan hun selv velge hvordan hun vil bruke den. Jeg synes ikke man behøver å tenke sånn som du gjør når man er i 20 årene eller 30 årene. Ikke i det hele tatt, faktisk. Man skal leve livet sitt. Bli sammen med den man vil bli sammen med, går det dårlig så er man en erfaring rikere. Å ha hovedfokus på partnerskap i 20-årene er urealistisk tankegang i 2017, da de fleste er studenter som vil studere i utlandet, i Norge, reise, oppleve ting og utvide horisonten og finne ut av hvem de er. Anonymkode: 9fc9b...2f2 4
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #10 Skrevet 29. mars 2017 11 minutter siden, NoblesseOblige skrev: Hun kan forbli attraktiv lenger hvis hun tar vare på seg selv, men aldring vil i utgangspunktet ikke være til hennes fordel over en viss alder, og attraktiv er alltid et relativt aspekt. Det er når hun er ung hun har best muligheter til å få de mennene hun selv finner attraktive Det du poengterer her er heller ikke noe som skal være noe fokus. Du vil gjøre matematikk ut av dette, men i virkeligheten så er det få mennesker som opplever det du sier her. De fleste finner seg partnere uansett alder. Det fokuset du har, kunne nesten trengt kognitiv terapi. Anonymkode: 9fc9b...2f2 6
Vemund Skrevet 29. mars 2017 #11 Skrevet 29. mars 2017 (endret) På 29.3.2017 den 17.08, NoblesseOblige skrev: Det at du er ung er i seg veldig attraktivt for mange menn (særlig menn som selv er attraktive og derfor har valgalternativer). Det er nå, og eventuelt frem til rundt til 25, at du har best forutsetninger for å få en attraktiv mann til å forplikte seg. Samme hvor gammel du er (etter 25) så er yngre bedre. Tiden din er med andre ord verdifull. Oppførselen til han du beskriver tilsier ikke at det er veldig realistisk at han vil forplikte seg til deg. Du burde heller sikte deg inn på den mest attraktive mannen det er realistisk at du kan få til å forplikte seg (gitt at du ønsker et seriøst forhold, og kanskje barn, med den mest attraktive mannen for deg som du kan få). Mulig at du må se utenfor "køen" din da, jeg vet ikke. Ikke gjør samme feilen som mange jenter gjør med å vente til de blir 30+ med å finne noe seriøst. De avventer i håp om nettopp å finne en mann som er attraktiv nok for dem, men for hvert år som går blir de mindre attraktive selv. For noen har jeg inntrykk av at gapet mellom hva de ønsker seg og hva som er realistisk bare blir større og større. På 29.3.2017 den 20.42, NoblesseOblige skrev: I den grad dette stemmer så kan det ha noe med hva slags menn kvinner gjerne søker i tyveårene versus hva slags menn de slår seg til ro med i tredveårene. Noe av oppfordringen min går jo nettopp på å velge litt andre menn det er mer realistisk å få et seriøst forhold med, allerede i tjueårene.At dey er urealistisk å danne et seriøst, langvarig forhold i tyveårene er bare tull. Dette er en helt normal alder for ekteskap verden over og tradisjonelt i vesten. Det har med prioriteringer og hvem man velger som livspartner å gjøre.At hun alltid vil være attraktiv er enten et uærlig eller innholdsløst utsagn. Hun kan forbli attraktiv lenger hvis hun tar vare på seg selv, men aldring vil i utgangspunktet ikke være til hennes fordel over en viss alder, og attraktiv er alltid et relativt aspekt. Det er når hun er ung hun har best muligheter til å få de mennene hun selv finner attraktive til faktisk å forplikte seg, ikke bare møte henne for korte, seksuelle forhold. I stedet for å gjøre potensielt store kompromisser i fremtiden kan hun alternativt gjøre relativt små justeringer i hvilke menn hun går etter nå. Det er rimelig at hun får informasjon om hvordan hun kan utnytte denne tiden, så kan hun selv velge hvordan hun vil bruke den. Forkorter innlegget ditt: "Du bør finne deg en partner kjapt nå før du fyller 30. Når du er 25 går det nedover og du vil ikke finne en partner som du trives med senere." Har single venninner på min alder som har veldig gode muligheter hos menn, traff en av de senest i dag over en kaffekopp. Broren min og dama hans er i starten av 20 årene og er langt unna å stifte familie, ingen skal plassere slike usunne begrensninger som du snakker om på noen. Du hadde vel ikke sagt dette til din egen datter/sønn? Hva med å be unge mennesker om å være opptatt av å fylle opp hverdagen sin med interesser, aktivitet, flørte, mennesker,vennskap, kunnspap, kjærlighet, utdanning, reising, hobbyer, kultur og opplevelser? Er man et attraktivt menneske så huker man inn beilere i 30 årene også. Så mitt råd er å dyrke personlige egenskaper og interesser. Fyren du dater virker ikke interessert ts, men livet går videre. Endret 18. januar 2018 av Vemund 7
NoblesseOblige Skrevet 29. mars 2017 #12 Skrevet 29. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det du poengterer her er heller ikke noe som skal være noe fokus. Du vil gjøre matematikk ut av dette, men i virkeligheten så er det få mennesker som opplever det du sier her. De fleste finner seg partnere uansett alder. Det fokuset du har, kunne nesten trengt kognitiv terapi. Anonymkode: 9fc9b...2f2 Jeg trenger kognitiv terapi for å tenke mer slik du vil at jeg skal tenke? Høres ut som Sovjetunionen. De brukte psykiatrien for å stemple og sykeliggjøre meningsmotstandere. Det går helt fint å balansere analyse av eget liv og menneskelig psykologi og natur mot det å leve et rikt liv som ikke er redusert til "kalde" beregninger. Det er to helt ulike innfallsvinkler til livet. Alt til sin tid. Det ene utelukker ikke det andre. Det er du som viser tendens til rigid og lite fleksibel tenkning her, om noen.
Vemund Skrevet 29. mars 2017 #13 Skrevet 29. mars 2017 (endret) På 29.3.2017 den 21.07, NoblesseOblige skrev: Jeg trenger kognitiv terapi for å tenke mer slik du vil at jeg skal tenke? Hadde vært skeptisk på en dame som tenker sånn som deg, det er definitivt noe som skurrer med det., Ser for meg oppdragelsen din med dine egne unger. "Husk å finn deg en partner når du er 20" Endret 18. april 2017 av Vemund 5
NoblesseOblige Skrevet 29. mars 2017 #14 Skrevet 29. mars 2017 8 minutter siden, Vemund skrev: Jeg hadde for eksempel vært veldig skeptisk på en dame som tenker sånn som deg, det er definitivt noe som skurrer med det., Ser for meg oppdragelsen din med dine egne døtre og sønner. "Husk å finn deg en partner når du er 20" Dette her er jo bare en slags miks av pseudoargumentasjon, ad hominem og spekulativt sladder, en slags blanding av replikk og feilsitat, samt at du henger deg på og prøver å gi tyngde til et slags personangrep fra en annen forumbruker. Høy standard du holder her.
Vemund Skrevet 29. mars 2017 #15 Skrevet 29. mars 2017 10 minutter siden, NoblesseOblige skrev: Dette her er jo bare en slags miks av pseudoargumentasjon, ad hominem og spekulativt sladder, en slags blanding av replikk og feilsitat, samt at du henger deg på og prøver å gi tyngde til et slags personangrep fra en annen forumbruker. Høy standard du holder her. Prøver ikke å ligge på en god standard for deg, er 100% uenig med deg mann! Og "miks av pseudoargumentasjon ad hominem spekulativt sladder en slags blanding av replikk feilsitat". Var det et forsøk på å høres ut som en to og en halv meters isbjørn fra Bratislava med bensindreven motorsag fra tredje verdenskrig? Er som å legge det ene øret inntil en atomreaktor mens man holder et vepsebol opp til det andre. Shut up. 5
NoblesseOblige Skrevet 29. mars 2017 #16 Skrevet 29. mars 2017 23 minutter siden, Vemund skrev: Prøver ikke å ligge på en god standard for deg, er 100% uenig med deg mann! Og "miks av pseudoargumentasjon ad hominem spekulativt sladder en slags blanding av replikk feilsitat". Var det et forsøk på å høres ut som en to og en halv meters isbjørn fra Bratislava med bensindreven motorsag fra tredje verdenskrig? Er som å legge det ene øret inntil en atomreaktor mens man holder et vepsebol opp til det andre. Shut up. Det var en presis beskrivelse av mangel på saklig innhold i innlegget ditt, og det beste svaret du kommer opp med er "shut up". Hvis du ikke takler kritiske svar på dine egne forsøk på personangrep så er det ditt problem. Standarden din er lav generelt, ikke bare "for meg". At du er "100 % uenig" er heller ikke noen unnskyldning for å holde en lav standard. Det er samme forventninger til selvkontroll for deg som alle andre. For meg fremstår innleggene dine som amalgameringer av typisk politisk korrekte holdninger som gjerne høster bred oppslutning på et kvinneforum. Det er i for seg helt greit. Når noen imidlertid uttrykker synspunkter som avviker for mye fra disse politiske korrekte holdningene føler du deg berettiget til en slags "rettferdig harme". 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #17 Skrevet 30. mars 2017 Jeg svarer på hovedinnlegget her jeg.... Jeg stusser over at du klager på at han ikke klarer å rydde tid, og samtidig sier at du har mye jobb og ikke kan rydde tid til han i neste uke? Nå vet jeg ikke hva det er han prioriterer før deg da. Om det er mye annet enn jobb, evt nær familie, så er jeg enig i at det er litt dårlig. Men jobber du på kveldstid eller noe slik at du ikke kan klare å treffe han i neste uke? Det der er alltid litt vanskelig, men siden dere er unge så bør det ikke være så store forpliktelser ute og går at man ikke klarer å prioritere tid sammen med de man ØNKSER å tilbringe tid sammen med. Så jeg syns vel dere begge virker halvlunkne? Men jeg skjønner også tanken din på om man skal bruke tid på å vente på en som suller rundt... Jeg dater selv en som er ganske opptatt om dagen, så det blir mindre kontakt enn vanlig. Og det er veldig tidlig, noe om også gjør at man er veldig usikker på hva dette er, og kan bli.... Jeg er ikke i tvil om at jeg ønsker å bli bedre kjent med han her, HVIS han virkelig er interessert. Jeg orker ikke bruke tid på en som bare er med meg fordi han ikke har funnet noe bedre akkurat nå. Og når kontakten avtar litt så blir man straks usikker, selv om jeg egentlig vet at han har det travelt på jobb, og at det er årsaken. Jeg har også en til som jeg vet er veldig interessert i å gå ut med meg, og det gjør jo litt til at man vurderer hva man skal gidde å vente på. Men jeg tenker at det er lurt å ta en liten prat jeg da. Rett og slett spørre hva han tenker/føler? Det er jo en ærlig sak det å si at du føler at det har blitt veldig vanskelig å få til å møtes, og at dere kanskje bør vurdere om dette er noe dere ønsker å prioritere eller ikke? Anonymkode: f2f0e...3e2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå