AnonymBruker Skrevet 25. mars 2017 #1 Skrevet 25. mars 2017 Jeg vet dette ikke er verdens undergang. Har vært flink å spist sunt og kost meg litt i helgene. Har klart å havne på en vekt jeg trives med, og der vil jeg gjerne holde meg nå. Men både igår og idag gikk jeg på en smell hva angår "kosespising" og kalorier. Har klart å spise en hel pose ost og løk potetgull, 200 gr melkesjokolade. Dette var igår. Idag ble det 400 gram smågodt og 2 kakestykker og en pose med saltstenger. Prøver finne ut årsaken til at det ble så mye, og tror de er en kombinasjon av stress og litt for lite mat uken som var. Jeg lurer på hvor mye skade dette har gjort for vekten? Hvis keg fortsetter som før, men øker matinntaket bittelitt for å unngå en slik smell igjen bør vel ikke dette har resultert i så veldig mye vektøkning i form av fett eller? I en pose potetgull 200 gr er det ca 1000 kcal, i en plate sjokolade 200 gr er det 1100 kcal, kakestykkene var sikkert på 500 kcal hver, så da er vi oppi 1000 kcal der, 400 gr smågodt 2000 kcal og en pose saltstenger ca 800 kcal. Sammenlagt er det ca 7000 kcal. Har jeg lagt på meg 1 kg da? Anonymkode: 5932f...db6
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2017 #2 Skrevet 25. mars 2017 Selv uten å ha den minste greie på kaloritelling kan jeg si med sikkerhet at det du klarer å spise i løpet av to dager ikke vil få noen merkbar innflytelse på vekten din, så lenge du klarer å ta deg inn igjen og gå tilbake til sunnere vaner. Om du spiser slik jevnlig kan det nok fort ødelegge for det du har oppnånn, men om det var en engangsforeteelse kan du bare ta det helt med ro. Anonymkode: c1663...efe 1
Pås Skrevet 25. mars 2017 #3 Skrevet 25. mars 2017 Tipper all denne chipsen og sjokoladen har fortrengt vanlig mat... dersom du har spist som vanlig (ca 2500 kcal pr dag?) og alt dette i TILLEGG, så har du nok lagt på deg en kilo ja!
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2017 #4 Skrevet 25. mars 2017 Akkurat nå, Pås skrev: Tipper all denne chipsen og sjokoladen har fortrengt vanlig mat... dersom du har spist som vanlig (ca 2500 kcal pr dag?) og alt dette i TILLEGG, så har du nok lagt på deg en kilo ja! Nei uten dette har jeg ligget på 1300 kcal dagen. Sikkert mye av grunnen til at jeg gikk på en smell. Anonymkode: 5932f...db6
Pås Skrevet 25. mars 2017 #5 Skrevet 25. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei uten dette har jeg ligget på 1300 kcal dagen. Sikkert mye av grunnen til at jeg gikk på en smell. Anonymkode: 5932f...db6 1300 kcal om dagen er for lite, og ja det forklarer smellen din! Ta lærdom av det og spis mer fra nå, så slipper du ulvehunger!
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2017 #6 Skrevet 25. mars 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selv uten å ha den minste greie på kaloritelling kan jeg si med sikkerhet at det du klarer å spise i løpet av to dager ikke vil få noen merkbar innflytelse på vekten din, så lenge du klarer å ta deg inn igjen og gå tilbake til sunnere vaner. Om du spiser slik jevnlig kan det nok fort ødelegge for det du har oppnånn, men om det var en engangsforeteelse kan du bare ta det helt med ro. Anonymkode: c1663...efe Takk, trengte å høre det. Akkurat nå føles det som man har ødelagt alt, men mest av "nederlaget" er vell at man mistet litt kontrollen, vi liker jo ha kontroll, hvertfall de fleste av oss. Anonymkode: 5932f...db6
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2017 #7 Skrevet 25. mars 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet dette ikke er verdens undergang. Har vært flink å spist sunt og kost meg litt i helgene. Har klart å havne på en vekt jeg trives med, og der vil jeg gjerne holde meg nå. Men både igår og idag gikk jeg på en smell hva angår "kosespising" og kalorier. Har klart å spise en hel pose ost og løk potetgull, 200 gr melkesjokolade. Dette var igår. Idag ble det 400 gram smågodt og 2 kakestykker og en pose med saltstenger. Prøver finne ut årsaken til at det ble så mye, og tror de er en kombinasjon av stress og litt for lite mat uken som var. Jeg lurer på hvor mye skade dette har gjort for vekten? Hvis keg fortsetter som før, men øker matinntaket bittelitt for å unngå en slik smell igjen bør vel ikke dette har resultert i så veldig mye vektøkning i form av fett eller? I en pose potetgull 200 gr er det ca 1000 kcal, i en plate sjokolade 200 gr er det 1100 kcal, kakestykkene var sikkert på 500 kcal hver, så da er vi oppi 1000 kcal der, 400 gr smågodt 2000 kcal og en pose saltstenger ca 800 kcal. Sammenlagt er det ca 7000 kcal. Har jeg lagt på meg 1 kg da? Anonymkode: 5932f...db6 Å fy f' ble nesten dårlig av å lese kaloriinnholdet i inntaket ugh. Men nok om det. Du gikk på en smell og det er bare å hente seg inn igjen. Selv hadde jeg valgt å spise litt mer sunt hver dag og forsøkt unngå denne helgekosinga som raskt spiser opp alt man har spart inn. Selv elsker jeg sjokolade og bare må ha det. Men det er selvsagt da ikke i mengder. Jeg koser meg altså litt hver dag og overkoser meg svært sjelden og det er lagt inn i budsjettet over hva jeg kan innta daglig for å holde vekten. For meg er det langt enklere å holde vekten på denne måten. Ingen grunn til panikk, bare å gå videre og unngå slike krumspring i fremtiden hehe. Anonymkode: e2c33...432 1
skruf Skrevet 25. mars 2017 #8 Skrevet 25. mars 2017 Vet du ts, shit happens! Du har gått på en matsmell i helga, men det har ikke ødelagt for deg. Reis deg opp og kost av deg dårlig samvittighet, så fortsetter du den sunne livsstilen som du har lagt opp til i morgen Blir nesten som med meg som sluttet å røyke for 8 år siden. Det hendte de første årene at jeg gikk på en smell (gjerne i sammenheng med X antall glass rødvin) og bommet noen sigaretter av venninnene mine. Men det var ikke dermed sagt at jeg begynte å røyke igjen, at jeg sprakk helt. Det var en liten minisprekk. Dagen etter fortsatte jeg som før uten røyk. Sånn er det for deg også nå. Dessuten, gjennom et langt liv så vil man ha enkelte dager der man spiser usunt og får i seg ekstra kalorier. Ingen skade skjer pga det.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2017 #9 Skrevet 25. mars 2017 Jeg gikk ned rundt 15 kilo for noen år siden av å spise kaloriunderskudd 6 dager i uka, og så fråtse helt vilt én dag i uka, spise usunt nesten hele dagen, masse godteri etc. Funka bra! Det er ikke hva du gjør innimellom som teller, men hva du gjør til vanlig! Anonymkode: 7a0e0...2d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå