Gå til innhold

Laminere et A4 ark(tynt kopipapir) skal maskinen stå på hot eller cold?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar:) 

Anonymkode: e667e...349

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hot. Plastikken vil jo ikke smelte sammen hvis den er kald 

Anonymkode: caf66...cee

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hot. Plastikken vil jo ikke smelte sammen hvis den er kald 

Anonymkode: caf66...cee

Takk:) 

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer sikkert an på lamineringsplasten du bruker. Hva står det på esken? Er plastlommene dine beregnet på varmlaminering eller kaldlaminering? Jeg har aldri vært borti kaldlaminering selv, men har hatt lamineringsmaskiner med kald-innstiling, så det må jo finnes plastlommer til dette også. 

Om ikke det står noe kan du sikkert prøve på kald først, da ødelegger du i alle fall ikke noe. :) Så kan du heller prøve på varm etterpå, når den kalde innstillingen ikke gir noe resultat. 

Noen maskiner har forresten forskjellig temperaturinnstilling etter hvor tykke plastommene er. Da må du også se på pakka hvor tykk plasten er. (Angitt ved et merkelig gresk tegn som likner litt på en omvendt y og uttales my.)

Anonymkode: d01dc...2d2

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer sikkert an på lamineringsplasten du bruker. Hva står det på esken? Er plastlommene dine beregnet på varmlaminering eller kaldlaminering? Jeg har aldri vært borti kaldlaminering selv, men har hatt lamineringsmaskiner med kald-innstiling, så det må jo finnes plastlommer til dette også. 

Om ikke det står noe kan du sikkert prøve på kald først, da ødelegger du i alle fall ikke noe. :) Så kan du heller prøve på varm etterpå, når den kalde innstillingen ikke gir noe resultat. 

Noen maskiner har forresten forskjellig temperaturinnstilling etter hvor tykke plastommene er. Da må du også se på pakka hvor tykk plasten er. (Angitt ved et merkelig gresk tegn som likner litt på en omvendt y og uttales my.)

Anonymkode: d01dc...2d2

Står ingenting på eksen med lamineringslommene. Finner heller ikke noe my-symbol på maskinen. Er kun en på/av bryter og en hot/cold knapp. Jeg satser på hot så får jeg se hvordan det går:) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...