Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har for vane å si unnskyld for alt. Uansett situasjon, så klarer jeg på en eller annen måte å si unnskyld helt automatisk. Vanligvis pleier jo ikke det å si unnskyld være negativt, men jeg føler jeg unnskylder for alt og ingenting i overkant mye. Problemer er at jeg sier det helt automatisk og ikke rekker å stoppe meg selv. Merker jeg blir irritert på meg selv, for ofte har jeg ikke gjort noe galt en gang... Er det flere som er slik?

Anonymkode: 56677...a6c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, jeg er slik du beskriver. Jeg har fått det kommentert av andre mennesker temmelig ofte også, men det er en uvane jeg ikke klarer å legge fra meg. 

Anonymkode: 36c9b...d1f

Gjest Froning
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har for vane å si unnskyld for alt. Uansett situasjon, så klarer jeg på en eller annen måte å si unnskyld helt automatisk. Vanligvis pleier jo ikke det å si unnskyld være negativt, men jeg føler jeg unnskylder for alt og ingenting i overkant mye. Problemer er at jeg sier det helt automatisk og ikke rekker å stoppe meg selv. Merker jeg blir irritert på meg selv, for ofte har jeg ikke gjort noe galt en gang... Er det flere som er slik?

Anonymkode: 56677...a6c

Det er en uvane.

Hvis du vil endre på den må du vær ekstra oppmerksom på den en periode. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men er ikke det helt vanlig da? Hvis man skal forbi noen så sier jeg unnskyld, ja, i sånne settinger. Det er jo helt normalt. Kanskje du ikke skal skumpe borti folk, så slipper du å unnskylde deg? He he.

Anonymkode: 5f402...359

Skrevet

Hvis du er klar over det selv kan du kanskje prøve å si det mindre? Synes ikke det er nødvendig å unnskylde seg for alt mulig blant venner. 

AnonymBruker
Skrevet

Du må da begynne å trene deg på å ikke tro at alt er ditt ansvar, alt er heller ikke din skyld, og derfor ikke noe du skal unnskylde. 

Motstykket er dem som takker, for alt, i tide og utide, og enda verre dem som må ha siste ordet og må takke igjen for at noen har kommentert deres takk. :alice:

Anonymkode: 8fca6...ff4

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må da begynne å trene deg på å ikke tro at alt er ditt ansvar, alt er heller ikke din skyld, og derfor ikke noe du skal unnskylde. 

Motstykket er dem som takker, for alt, i tide og utide, og enda verre dem som må ha siste ordet og må takke igjen for at noen har kommentert deres takk. :alice:

Anonymkode: 8fca6...ff4

Ja!!!! Med noen blir det så mye at jeg kan bli irritert.:balltre:

Anonymkode: 4ea4b...619

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...