AnonymBruker Skrevet 25. mars 2017 #1 Skrevet 25. mars 2017 Flytter til Oslo fra Trondheim om noen måneder pga. jobbskifte. Ønsker av ulike grunner å leie til å begynne med. Ser for meg et budsjett på maks 12.000 i leiekostnader (Men kan strekke meg en tusenlapp til om f.eks. varmtvann, internett o.l. er inkludert). Har vært svært lite i Oslo, og er derfor ikke så veldig kjent utenfor ring 1. Ønsker i utgangspunktet å kunne gå til jobb, men innser at jeg får mer for pengene ved å fire litt på beliggenheten. Ser derfor for meg å kunne strekke meg til å bruke ca. 15 minutter med kollektivtransport inn til sentrum. Men er veldig usikker på "hvor langt ut" jeg kan gå fra ring 1 i søket og fremdeles ha grei reisetid. Noen som har noen tips? Er også litt viktig for meg at det er mulig å komme seg til/fra sentrum med grei hyppighet, også i helgene (ev. at taxitur ikke kommer på så altfor mange hundrelapper). Skal forresten jobbe ca. 1-2 minutters gange fra Stortinget. Anonymkode: 574ea...eaa
Scherbatsky Skrevet 25. mars 2017 #2 Skrevet 25. mars 2017 Når du skal jobbe ved Stortinget kan du jo egentlig bo hvor som helst, så du har masse muligheter! Jeg bruker ca 22 min til Stortinget med tbane, og bor på Lambertseter. Og har 60 kvadratmeter for under den prisen. Ensjø er jo nytt, men veldig greit område. Hasle er koselig, og der går buss (21) forbi til midnatt ihverfall. Storo, Nydalen etc er litt billigere enn akkurat i sentrumsgryta, mye nytt. Jeg savner å kunne få favorittrestauranten min levert på døra... men jeg liker enda bedre den deilige luften her i forhold til sentrum (bodde der i tre år), plassen jeg får her, soverom og (særlig her på Lambert) at det er godt med butikker i nærheten (og stort senter med det meste måtte trenge). T-banen er gull. Vet jo ikke om det er mulig for deg, men dvis du har mulighet til å komme ned for å dra på visning, kjøp deg reisekort, finn deg visninger i forskjellige områder og kjør på. Da får du feeling for hvor du kunne tenke deg å bo. Jeg hadde så vidt vært forbi Helsfyr når jeg dro på visning her, men jeg følte meg hjemme når jeg gikk av tbanen. Jeg falt for at det føltes så åpent rundt her, til tross for at det er en god, gammel drabantby med mange blokker. Samtidig, man jo ikke bundet opp for flere år, og du kan bare flytte hvis du ikke føler at leiligheten du finner ikke passer deg. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2017 #3 Skrevet 25. mars 2017 Jeg bor på Etterstad og anbefaler området Etterstad/Ensjø/Vålerenga/Jordal T-banen tar 6 minutter fra Ensjø til Stortinget, og du kan velge mellom 4 ruter. I tillegg har du 37-bussen som tar 10 minutter til Oslo S Denne går 24/7. Du har også 20-bussen som går fra Galgeberg, og 21-bussen fra Helsfyr. I helgene er det i tillegg 3 andre nattbusser fra sentrum som stopper langs 37-bussens rute fram til Helsfyr. Om du skulle ønske å ta taxi koster det rundt 200 kr. Har bodd her i 4 år nå, og stortrives Det er mye grøntområder og relativt rolig. Det er mange matbutikker i området, stort utvalg av take away (om du bryr deg om sånt), på Helsfyr har du apotek, Posten ol., på Ensjø og Vålerenga har du koselige restauranter og puber. Området ligger også lett tilgjengelig mtp reise ut av byen. Det går flybuss fra Helsfyr, buss til IKEA, en haug med busser til diverse steder i Akershus, og du har E6en som tar deg både nordover og sørover. Anonymkode: 188ce...7e6 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2017 #4 Skrevet 26. mars 2017 Tenk i alle fall t-banelinjen. Du kommer utrolig mye fortere frem med t-bane enn med buss/trikk. 15 min fra Stortinget kommer du faktisk ganske langt med banen. Anonymkode: f12ee...b03
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2017 #5 Skrevet 26. mars 2017 Takk for tips! Virker som om jeg bare kan droppe tanken om å ta buss eller trikk. Ser at man får opp T-banestasjoner på google maps når man ser hvor potensielle leiligheter ligger, så det virker enkelt og finne ut av når jeg ser på leieobjekter. :-) Anonymkode: 574ea...eaa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå