AnonymBruker Skrevet 25. mars 2017 #1 Skrevet 25. mars 2017 Hei! Jeg er en jente som nettopp har fylt 20. Jeg bor nå i hus som jeg leier. Har tenkt til å flytte til høsten og ønsker å flytte inn i camping vogn,bobil eller bo i telt. Men om jeg fullfører denne sære drømmen min, kan jeg "bosette" meg hvor som helst da? Finnes det regler for hvor jeg kan slå opp telt, parkere osv? Før ingenting om jeg må flytte litt på meg i ny å ne Anonymkode: 19f93...b97
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2017 #2 Skrevet 25. mars 2017 Ja, det finnes absolutt regler for hvor du kan slå opp telt eller parkere. I alle fall over lengre tid. Allemannsretten gir deg lov til å campere i utmark (slå opp hva som er definert som utmark), men du har bare lov å oppholde deg i maks to døgn på samme sted før du må ha samtykke fra grunneier. Det finnes også områder i kommuner der det er camping forbudt, noe som er fullt lov å vedta med hjemmel i gjeldende lover. Med mindre du ønsker å flytte annenhver dag, så må du altså få tillatelse fra en grunneier til å campere der du har tenkt. Mot betaling kan du selvsagt også bo på en campingplass, hvis det er en plass som er beregnet på opphold hele året. Anonymkode: 1bdd7...cee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå