Gå til innhold

Har du lys på i rom du ikke oppholder deg i ?

Anbefalte innlegg

Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet

Jeg har ikke det, har du ?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, tar alltid av lys når jeg forlater rom

Anonymkode: f3834...977

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har alltid på lys på badet og i gangene, ledlyspærer. 

Anonymkode: 5d712...038

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Nei, det har jeg ikke.

Skrevet

Nei, med unntak av gangen, men der har jeg ledlyspærer som ikke bruker noe særlig strøm.

Skrevet

Nei, men jeg har et unntak og det er gangen. :)

Skrevet

Nei.

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Nei, ser ikke vitsen :P 

Skrevet

Ja, sparepærene liker ikke å bli slått av og på hele tiden, så lyset på badet og i gangen står på så fremt jeg er hjemme. Slår av alt når jeg går ut. 

Skrevet

Ja - enkelte lys står på hele tiden. Mye står på så lenge vi er hjemme og det er mørkt ute.  

Vi har ingen glødepærer. Kun nyere løsninger. Som 1)slites mye av å bli skrudd av og på 2)trekker mer strøm av å bli skrudd av og på en gang i timen enn å stå på hele tiden. 3)generelt trekker marginalt med strøm. 

Selv Enøk har gått ut med at anbefalingene for å skru av lys har endret seg mye de siste årene. Vi har også bygd huset "selv", vet at alle papirer er i orden, og har hatt gjennomgang av det elektriske for sikkerhets skyld. Så brannfare er en ikke-sak. 

Skrevet

Nei, har bare på lys der jeg oppholder meg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har det. Jeg har sparepærer i alle lamper da, så de trekker ikke særlig med strøm. Har rimelige strømregninger hver mnd.

Ofte står lyset på badet på, selv om det ikke er noen der. Det er en vane vi hadde da guttungen var liten, siden han var så mørkredd. Hadde lyset på på badet døgnet rundt, så han ikke skulle bli redd for å gå inn der. Nå er han jo stor, så den vanen burde vi kunne legge av oss. Har begynt å slå av lyset der, rett som det er nå, men det tar tid å endre en gammel vane :- )

Og lyset i gangen står på hele natten, slik at man skal se hvor man går hvis man våkner om natten og må gå på do. Nattlys, rett og slett. Gangen er også ganske mørk, så lampen står på hele dagen også. Hele døgnet altså, med andre ord. Men det er rett og slett fordi gangen er et mørkt rom og man går der til og fra alle andre rom.

Anonymkode: 923cc...fb4

AnonymBruker
Skrevet

Ja, på badet. Er ikke lysene som er den store strømtyven, det er oppvarming.

Anonymkode: 0b373...c14

• Liker 1
Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er ikke lysene som er den store strømtyven, det er oppvarming.

Anonymkode: 0b373...c14

Det tror jeg alle vet

Men det er ikke det denne tråden handler om.

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Kan glemme å slukke på kjøkkenet innimellom.

Anonymkode: 4734f...db5

Skrevet (endret)

.

Endret av Grønt blad
AnonymBruker
Skrevet

Ja lyset under benken på kjøkkenet står ofte på og også spottene på kjøkkenet, dempet.

Anonymkode: b5cfe...563

AnonymBruker
Skrevet

Lysene står alltid på i oppholdsrom (stue, kjøkken), gang i forb. med kjøkken, stue og bad, samt yttergang og baderom. Jeg har små barn som leker litt overalt, og vi har heller ikke gode nok lysforhold i stua til at det er behagelig å slå av lys på kjøkken og gang når vi er der. Det blir mørke partier i stua, og det er ubehagelig.

Anonymkode: 28ef8...278

Gjest Tamsi
Skrevet

Kjøkken og bad får stå på, der reker det folk innom hele tiden uansett. Så da er det vel bare soverommene igjen, og de er stort sett aldri på.

Skrevet

Ja. Skrur så og si aldri av alt lys.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...